חדשות הנדל"ן: אטריום רוכשת 650 יח"ד בפולין; אישור אכלוס למרכז המסחרי של רני צים בטירה

החברה הבת של גזית גלוב רוכשת את הדירות תמורת כ-53 מיליון אירו – לטובת השכרתן • המרכז המסחרי של רני צים משתרע על פני 5,100 מ"ר • פרויקט תמ"א 2/38 חדש לצרפתי צבי ובניו בבת ים

שיתוף הכתבה
ליעד ברזילי, מנכ"ל אטריום (דן כהן)ליעד ברזילי, מנכ"ל אטריום (דן כהן)

• חברת אטריום, מקבוצת גזית גלוב , המחזיקה ומנהלת מרכזי קניות ונכסי מגורים להשכרה במרכז אירופה, הודיעה היום על התקשרותה בהסכמים לרכישת כ-650 יחידות מגורים בשני נכסים בשלבי פיתוח מתקדמים, בערים ורשה וקראקוב, בפולין, בהשקעה כוללת של כ-53 מיליון אירו. העסקאות צפויות להיסגר במחצית הראשונה של שנת 2022. הרכישות מציינות את השקעותיה הראשונות של אטריום במגזר המגורים להשכרה, כחלק מאסטרטגיית ביזור מקורות ההכנסה שעליה הכריזה החברה. בכוונת אטריום להגיע להיקף תיק נכסים של כ-5,000 יחידות דיור להשכרה עד סוף שנת 2025.

• חברת מישורים הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם שכירות בהיקף מינימלי של 14.5 מיליון דולר בנכס בטמפה - בית קולנוע בשטח של כ-7,500 מ"ר. השוכר: אחד ממפעילי בתי הקולנוע הגדולים בארה"ב, שישכרו את המקום לתקופה של עשור. לאחר תקופה זו עומדות לשוכר שלוש תקופות אופציה להארכת ההסכם, כל אחת בחמש שנים. התמורה שנקבעה בהסכם היא 17% מהכנסות השוכר, ולא פחות מ-1.45 מיליון דולר בשנה. עוד הודיעה מישורים כי במהלך הרבעון השלישי לשנת 2021 קיבלה החברה מענק מממשלת ארה"ב בסך של כ-3.5 מיליון דולר, בגין תוכנית SVOG המיועדת לתחום האומנות והבידור. המענק ייכלל בתוצאות התפעוליות של החברה בשנת 2021.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

• חברת אספן גרופ הודיעה השבוע, בהמשך לדיווח מתחילת אוגוסט, כי השלימה את רכישת בניין המשרדים בעיר אמרספורט שבהולנד, לצד שותפים, תמורת 76 מיליון אירו. החברה מציינת כי שולמה יתרת התמורה והתקיימו התנאים המתלים להשלמת העסקה.

• חברת אאורה הודיעה בתחילת השבוע כי ההנפקה הפרטית למור קופות גמל ולחברות נוספות מקבוצת י.ד מור השקעות – אירוע שעליו דיווחנו כאן לפני כשלושה שבועות - הושלמה. החברה עדכנה את הרשות לניירות ערך כי כתוצאה מהשלמת ההקצאה, תרשום החברה גידול בהונה העצמי ברבעון השלישי לשנת 2021, בסך כ-47.3 מיליון שקל, וזאת לפני הכללת התוצאות של הרבעון השלישי לשנת 2021.

• חברת מנרב דיווחה השבוע כי הושלמה העסקה לרכישת 10.5 דונמים בדרום תל אביב – עסקה שעליה דיווחה החברה בתחילת יולי. העסקה הושלמה לאחר שמנרב העבירה את יתרת התמורה למוכרת, קרן ריאליטי .

• חברת בוני התיכון עדכנה השבוע כי נבחרה על ידי נציגות בעלי הזכויות בשני פרויקטים לפינוי-בינוי, אחד ביבנה ואחד ברחובות. הפרויקט ביבנה, ברחוב הדרור, מציע פינוי של 58 דירות וכ-1,100 מ"ר מסחר, שבמקומם ייבנו 260 דירות ועוד 1,600 מ"ר מסחר; הפרויקט ברחובות, ברחובות הלח"י וההגנה, מציע פינוי של 64 דירות ובניית כ-300 דירות במקומן.

• חברת רני צים מרכזי קניות עדכנה השבוע כי קיבלה אישור אכלוס, טופס 4 , לפרויקט המרכז המסחרי ביישוב טירה שבשרון, המשתרע על שטח של כ-5,100 מ"ר. ה-NOI השנתי שצפוי להניב הפרויקט, בהנחת תפוסה מלאה, עומד על כ-4.5 מיליון שקל. החברה מדווחת כי לפי שעה נחתמו הסכמי שכירות ביחס לכ-83% משטחי השיווק בפרויקט, וכי כעת "מתנהל מו"מ מתקדם ביחס ליתרת שטחי השיווק".

• חברת צרפתי צבי ובניו דיווחה השבוע על השקת פרויקט תמ"א חדש בבת ים, ברחוב חנה סנש פינת ארלוזורוב, ובמרחק 200 מטר מהים. מדובר בפרויקט הריסה ובנייה שבמסגרתו ייהרס בניין ותיק הכולל 27 דירות, וייבנה במקומו בניין בן תשע קומות שיכלול 57 דירות. החברה מציינת כי כ-20 דירות כבר נמכרו, וכי ההריסה מתוכננת לרבעון הנוכחי.

חנה סנש פינת ארלוזורוב (הדמייה)חנה סנש פינת ארלוזורוב (הדמייה)

• קבוצת ברזילי הודיעה כי היא יוצאת לשיווק מוקדם של שני פרויקטים חדשים למגורים בשכונת השחר בדימונה – אחד מהם יהיה פרויקט המגורים הראשון בעיר שיכלול חללי עבודה משותפים. שני הפרויקטים יוצאים לשיווק בהמשך לזכייה של קבוצת ברזילי וגלעד מור במכרז להקמת 334 יח"ד בשכונה החדשה בדימונה.

• רגע לפני ההריסה – הבניינים יהפכו לתערוכה: כחלק מפרויקט הדגל של שיכון ובינוי והתחדשות אורבנית ייזום ונדל"ן בשדרות סמאטס בצפון הישן של תל אביב, יהפכו שלושת הבניינים המיועדים להריסה ופינוי לתערוכה - מרחב רב-אומנותי ובו מיצבים שיעסקו "ברגע שבין ההריסה של הישן לבניית החדש, בין הרגע שאין רעיון לרגע שיש, בהרף ש'בין לבין'". התערוכה תוצג במקום במשך שלושה ערבים. הבניינים כרגע ריקים מאדם, רגע לפני הריסתם הסופית. התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב בתאריכים 14-12 באוקטובר, בשעות 23:00-19:00, בשדרות סמאטס 21 בתל אביב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהרשות לניירות ערךאאורהרני צים מרכזי קניותמישוריםאספן גרופמנרבצרפתי צבי ובניומור קופות גמלקרן ריאליטיקבוצת ברזילי וגלעד מורבוני התיכון התחדשות עירוניתאטריוםליעד ברזיליהתחדשות אורבנית ייזום ונדל"ןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...