המגדלים של חברת מגדל: הופקדה התוכנית המפורטת "קריית מגדל" בפ"ת – עם שני מגדלים בני 40 קומות

הקריה החדשה של חברת הביטוח תכלול בין היתר כ-115,500 שטחי תעסוקה • המתחם ממוקם ברחוב היצירה, בצמוד לציר ז'בוטינסקי ובמרחק קצר מתחנת שנקר המתוכננת של הרכבת הקלה

שיתוף הכתבה
DepositphotosDepositphotos

עוד מגדלי תעסוקה בפתח תקווה – והפעם עבור מתחם קריית מגדל: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז הודיעה לאחרונה על הפקדת תוכנית מפורטת 410-0670885, היא תוכנית פת/8/2200 – "קריית מגדל פ"ת", של חברת הביטוח מגדל. מדובר בתוכנית שתאפשר הקמה של שני מגדלי תעסוקה ומסחר, בני 40 קומות, ברחוב היצירה בעיר.

מטרת התוכנית היא "פיתוח והעצמת בינוי בהתאמה לעקרונות תכנון לתוכנית אזור התעסוקה קריית אריה, תוכנית 410-0411132, לעניין שימושים וזכויות בנייה". בדברי ההסבר נכתב כי מדובר בתוכנית המקודמת בהתאם לעקרונות אשר נקבעו בתוכנית פת/2200, שמיועדת להקמת "אזור תעסוקה מטרופולני משני קריית אריה". 

התוכנית מציעה לממש את הפוטנציאל התכנוני הגלום בקרבה לציר ז'בוטנסקי ולתחנת שנקר באמצעות העצמת זכויות כאמור, מיטוב הקישוריות והגישה למתחם וממנו, הן לכלי רכב והן להולכי רגל, תוך יצירת מרחב עירוני מוצל, מוטה מסחר בקומת הקרקע"

עוד נכתב בדברי ההסבר כי התוכנית "ממוקמת ברחוב היצירה 6-2 שבאזור התעסוקה, בצמוד לשצ"פ לאורך דרך ז'בוטינסקי ובמרחק של כ-150 מטר מתחנת שנקר של הקו האדום של הרכבת הקלה. במסגרת השינוי המבוקש בה, התוכנית מציעה לממש את הפוטנציאל התכנוני הגלום בקרבה לציר ז'בוטנסקי ולתחנת שנקר באמצעות העצמת זכויות כאמור, מיטוב הקישוריות והגישה למתחם וממנו, הן לכלי רכב והן להולכי רגל, תוך יצירת מרחב עירוני מוצל, מוטה מסחר בקומת הקרקע".

תוכנית "קריית מגדל" חולשת על פני כ-26 דונם, ותכלול 2,445 מ"ר שטחי מסחר – ועוד 115,543 מ"ר שטחי תעסוקה. כאמור, היא מציעה שני מגדלים בני 40 קומות, ומתחתן עוד שלוש קומות תת-קרקעיות. במסמך הוראות התוכנית צוין כי "יותרו שטחי שירות תת-קרקעיים נוספים וקומות נוספות מתחת למפלס הכניסה הקובעת, לצורך עמידה בתקני חניה לעת מתן היתר בנייה". 

המגישות של התוכנית הן הוועדה המקומית לתכנון ובנייה פתח תקווה, ומגדל אחזקות נדל"ן, חברה בת של מגדל, אשר משמשת גם כיזמית של התוכנית. העורך הראשי הוא אדריכל צבי גבאי ממשרד קו-מתאר; המודד הוא איל רבינוביץ ממשרד קו-מדידה; סוקר העצים הוא הנדסאי אדריכלות ונוף אורי טורקניץ ממשרד גונן – עצים וסביבה.

לעיון בהוראות התוכנית המלאות לחצו כאן

נזכיר כי לאחרונה קודמו כמה וכמה תוכניות להקמת מגדלי תעסוקה בפתח תקווה, נוסף על תוכנית קריית מגדל המופקדת כעת. תוכנית מגדל גפן- קרסואושרה לקראת סוף החודש שעבר, ולצד זה קידמה הוועדה המחוזית עוד שני מגדלים חדשים במכרזים מסחריים בעיר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית פתח תקווהקריית אריהמגדלהרכבת הקלההוועדה המחוזית לתכנון ובנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...