חדשות הנדל"ן: שתי תוכניות חדשות אושרו במחוז ירושלים; רבוע כחול נדל"ן מנהלת מו"מ לרכישת חטיבת קרקע בבירה

הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית "יפה נוף" של רמ"י • העירייה אישרה תוכנית "דירה להשכיר" בפסגת זאב • רבוע כחול מעדכנת כי בכוונתה לרכוש את הקרקע בסכום של עד 125 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
יו"ר הוועדה המחוזית בירושלים, עו"ד עמיר שקד (יח"צ)יו"ר הוועדה המחוזית בירושלים, עו"ד עמיר שקד (יח"צ)

• הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים אישרה לאחרונה את תוכנית רשות מקרקעי ישראל – יפה נוף בירושלים. התוכנית מתפרסת על שטח של כ-4.1 דונמים המיועדים להקמת מבני מגורים עם  חזית מסחרית ושצ"פ, שייבנו על שטח המתפנה על ידי חברת חשמל בשכונת בית הכרם שבירושלים. התוכנית גובלת מצפון ברחוב דרך מרדכי איש שלום ומדרום ברחוב רחל המשוררת, מייעדת שטח המשמש כיום למתקן הנדסי של חברת חשמל לייעוד של מגורים ומסחר שיתאימו ויתחברו אל אופי השכונה והרקמה העירונית. התוכנית, שמתפרסת על שטח של 4,172 מ"ר, מציעה 100 יח"ד למגורים, 50% מהן להשכרה לטווח ארוך.

הדמיית תוכנית יפה נוף בירושלים הדמיית תוכנית יפה נוף בירושלים

• עיריית ירושלים אישרה לאחרונה תוכנית חדשה למגורים במסגרת " דירה להשכיר ", אשר כוללת גם מוסדות ציבור, מסחר ותעסוקה בפסגת זאב. התכנית ממוקמת בשכונת פסגת זאב מרכז, מול הכניסה הצפון-מזרחית לעיר (בסמוך למחסום חיזמא). שטח התוכנית משתרע על פני 71 דונם, והוא מיועד למסחר ולתעשייה. בתוכנית מוצעים מבני מגורים בני 11 קומות, ובסך הכול 470 יח"ד, וכן מוצע שטח של 21,000 מ"ר למסחר ולתעסוקה, במבנה בן חמש קומות.

תוכנית חדשה למגורים במסגרת תוכנית חדשה למגורים במסגרת

• עוד בירושלים: חברת רבוע כחול נדל"ן דיווחה השבוע כי היא "מנהלת משא ומתן מתקדם לרכישת חטיבת קרקע בירושלים, בשטח של כ-13 דונם, בתמורה לסך שבין 115 ל-125 מיליון שקל. במועד זה, החברה אינה יכולה להעריך את מועד השלמת המשא ומתן, אם יושלם. השלמת העסקה, אם המשא ומתן יבשיל לכדי הסכם מחייב, תהא כפופה לתנאים מתלים, ביניהם אישורי צדדים שלישיים ואישורי האורגנים של החברה, אשר טרם התקבלו".

• חברת צרפתי צבי ובניו דיווחה השבוע, באשר למכירת הקרקע בנתניה, כי הרוכשת שילמה לחברה את יתרת התמורה, וכי בכך הושלמה העסקה. "יובהר כי יתרה זו כוללת את התוספת שהתקבלה בגין אישור הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, תוספת לשטח עיקרי למגורים של 500 מ"ר בתוכנית החדשה. עוד יצוין כי סכום של כ-17.5 מיליון שקל מיתרת התמורה יוחזק בנאמנות לתשלום היטל השבחה ולהתחייבויות צרפתי ושות' לעיריית נתניה, וישוחרר כנגד קבלת אישורים כפי שסוכם בין הצדדים".

• חברת אספן גרופ הודיעה השבוע – בהמשך להודעתה ממאי 2019 - בדבר התקשרות החברה יחד עם חברת יובלים בגבעה הירוקה, בחלקים שווים, במערך הסכמים, הכוללים שני הסכמי רכישה והסכם קומבינציה לגבי קרקעות באזור התעשייה "פארק המדע" בנס ציונה, כי הושלמו כל התנאים לקבלת היתר בנייה בפרויקט, והחברה צפויה לקבלו בימים הקרובים.

אפי נכסים הודיעה השבוע כי חברה פולנית בבעלות ובשליטה מלאה של חברת AFI Europe N.V, החברה הבת של אפי נכסים, התקשרה עם חברה המאוגדת בפולין ועם חברות נוספות הקשורות למוכרת, לפיו החברה תרכוש מן המוכרת 371 דירות (המיועדות להשכרה),שטחי מסחר בהיקף של כ-5,600 מ"ר, שטחי משרדים בהיקף של כ-3,300 מ"ר ו-536 חניות תת-קרקעיות בוורשה, תמורת כ-328 מיליון זלוטי (כ-71.5 מיליון אירו).

• חברת דורסל עדכנה השבוע כי חברה נכדה שלה, הרשומה באנגליה ואשר הוקמה לאחרונה, התקשרה בהסכם עם צד שלישי שאינו קשור לחברה ו/או לבעל השליטה בה, לרכישת בניין משרדים הממוקם בפארק הייטק בעיר ניוקאסל באנגליה, תמורת 8.3 מיליון ליש"ט. "הזכויות הנרכשות הינן זכויות חכירה , עד שנת 2133 , תמורת דמי חכירה סמליים", כתבה החברה. "הבניין נבנה בשנת  2008 והוא כולל שלוש קומות משרדים בשטח בנוי כולל של כ-5,000 מ"ר, על מגרש בשטח של כ-10.5 דונמים, שעליו גם 166 מקומות חניה".

ביג מרכזי קניות עדכנה השבוע כי חברה בת אמריקאית, שבה מחזיקה החברה ב-80% בשרשור, התקשרה בשני חוזים מחייבים: האחד - מכירת מלוא אחזקותיה (100%) במרכז הקניות הפתוח Sunset Esplanade בהילסבורו, אורגון, שבארה"ב. השלמת העסקה מותנית בחתימת חוזה שכירות עם שוכר נוסף, שאיתו מנהלת החברה משא ומתן מתקדם, בשטח של כ-2,000 מ"ר. מחיר המכירה הוא 68.4 מיליון דולר; השני - מכירת מלוא אחזקותיה (80%) במרכז הקניות הפתוח Greenway Station במידלטון, ויסקונסין, במחיר מכירה של 46 מיליון דולר.

• חברת מנרב מעדכנת כי התקשרה עם שותפהּ בפרויקט נדל"ן יזמי למגורים במנהטן בהסכם לרכישת מלוא זכויות השותף בחברת הנכס, בתמורה לסך של 8.55 מיליון דולר. "התמורה תשולם לשותף במלואה במועד השלמת העסקה, שיחול תוך 60 ימים", מעדכנת החברה.

• קבוצת מגידו, בשותפות עם חברת אשל הירדן, החלה במבצע מכירות מוקדם לפרויקט חדש שהן מקימות ביציאה המערבית ממגדל העמק, בשכונת החדשה קריית בגין. הפרויקט החדש, "רובע אלונים", נמצא בסמוך ליישובים נהלל ותמרת, וצפוי לכלול 300 יח"ד - מתוכן 200 דירות במסגרת מחיר למשתכן ו-100 דירות בשוק החופשי. בשכונה מתוכננות להבנות 1,700 דירות חדשות, מבני ציבור, מסחר שכונתי, חינוך ותרבות, כמו גם מרכז מסחרי של קבוצת ביג מרכזי קניות .

פרוייקט פרוייקט

• "בית שולמית" - גן החלומות השיקומי-סטרילי של עמותת "גדולים מהחיים" בבאר שבע נבחר למבנה הירוק ביותר בישראל. חברת מעבדות איזוטסט העניקה לראשונה בישראל את "אות הבניין הירוק" לבניין, "על הישגו המרשים כגן הירוק ביותר בישראל על פי התקן הישראלי ת"י 5281". התכנון האדריכלי בוצע על ידי אדריכל אבי שפייזמן, והתכנון הירוק הובל על ידי חן שליטא וחברת "אלפא" בשיתוף נעמי גלברט, והשיג רמת 4 כוכבים - הרמה הגבוהה ביותר בישראל. המבנה עתיד להיות "מאופס אנרגיה". אריה בכר, נשיא ומייסד קבוצת תדהר ויו"ר חבר הנאמנים של עמותת "גדולים מהחיים, קיבל ממעבדות איזוטסט את האות.

אנשי עמותת אנשי עמותת

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםהרשות לניירות ערךדירה להשכירביג מרכזי קניותאפי נכסיםבנייה ירוקהאספן גרופקבוצת תדהרמנרבצרפתי צבי ובניורבוע כחול נדל"ןדורסלמגידוהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהאשל הירדןבית שולמיתעמותת גדולים מהחיים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...