אושרה התוכנית להקמת שכונה חדשה ברהט – הגדולה ביותר בעיר, עם 1,890 יחידות דיור

התוכנית, שמיועדת לקלוט את בני שבט "א-זיידנה" המתגוררים בסמוך לעיר, תספק מבני קבע לכ-6,000 תושבים • היא כוללת גם שטחי ציבור, שטחי ספורט ונופש, שטחים פתוחים, שטחי מסחר ותעסוקה ושטחים למבני משק

שיתוף הכתבה
עודד פלוס, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום (המשרד לשירותי דת)עודד פלוס, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום (המשרד לשירותי דת)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה את התוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה ביישוב הבדואי רהט שבנגב, התוכנית הגדולה ביותר שאושרה עד היום ליישוב – ושהופקדה ביולי 2020. מדובר על שכונה חדשה שבה יהיו כ-1890 יחידות דיור.

התוכנית ממוקמת בצפון היישוב, מצפון לנחל שובל, על שטח כולל של 3,163 דונם. היוזמת שלה היא הרשות לפיתוח ולהסדרת התיישבות הבדואים בנגב, זאת מתוך מטרה לאפשר את הסדרת התיישבות שבט "א-זייאדנה", וחיבורה לעיר רהט אשר מהווה מוקד השירותים עבורה. 

נוסף על אזורי המגורים, התוכנית כוללת כ-70 דונם עבור שטחי ציבור, כ-4.3 דונמים עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כ-11.4 דונמים עבור שטחי ספורט ונופש (מתקני ספורט, מגרשי כדורגל ובריכות), כ-75 דונם של שטחים פתוחים וכן כ-122 דונם שיוקצו לטובת דירי הצאן של התושבים

1,890 יחידות הדיור שנכללות בתוכנית ייבנו במבני מגורים בני עד שלוש קומות, וייתנו מענה לכ-6,000 תושבים, כך על פי הערכות המתכננים. נוסף על אזורי המגורים, התוכנית כוללת כ-70 דונם עבור שטחי ציבור, כ-4.3 דונמים עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כ-11.4 דונמים עבור שטחי ספורט ונופש (מתקני ספורט, מגרשי כדורגל ובריכות), כ-75 דונם של שטחים פתוחים וכן כ-122 דונם שיוקצו לטובת דירי הצאן של התושבים. 

בהקשר זה מצוין בדברי ההסבר לתוכנית כי "מבני המשק תוכננו בנפרד ממגרשי המגורים, ותוכנן הליך להוצאתם מאזורי המגורים הקיימים, זאת על מנת למנוע השפעות סביבתיות מטרדיות ולאפשר יצירת מתחם מבני משק מודרני". 

המגרשים למבני המשק הכלולים בתוכנית מיועדים לדור הנוכחי של בני "א-זייאדנה". תוכנית נפרדת מאפשרת, במידת הצורך, את שינוי הייעוד של מבני המשק למגורים ולשימושים נלווים. במנהל התכנון מציינים כי "התוכנית היא פרי שיתוף פעולה בין הנהגת העיר, תושביה, הרשות לפיתוח ולהסדרת התיישבות הבדואים בנגב, וצוות התכנון". התוכנית נערכה על ידי משרד דונסקי אדריכלים.

קיימת חשיבות רבה להסדרת אוכלוסיית הפזורה הבדואית בצורה חוקית, באופן שיאפשר אספקת שירותים ציבוריים כגון חשמל, מים, ביוב וכו', ויאפשר לאוכלוסייה בניית קבע ומיצוי עתודות הקרקע באופן מיטבי, תוך יצירת תשתית לבנייה לגובה בעתיד"

מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון, תומר גוטהלף, ציין כי "קיימת חשיבות רבה להסדרת אוכלוסיית הפזורה הבדואית בצורה חוקית, באופן שיאפשר אספקת שירותים ציבוריים כגון חשמל, מים, ביוב וכו', ויאפשר לאוכלוסייה בניית קבע ומיצוי עתודות הקרקע באופן מיטבי, תוך יצירת תשתית לבנייה לגובה בעתיד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייההרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגבעיריית רהטעודד פלוסתומר גוטהלףדונסקי אדריכליםמנהל התכנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...