הבהלה לקרקעות חוצה את הקו הירוק: מכרז ל-150 יח"ד באלפי מנשה – עם מחירים גבוהים פי שישה ממחירי השומה

החברות אבן ברנט ואברהם יאיר ניסן (יחד) ובריזה בגבעה זכו בשלושת המתחמים ששווקו במכרז, בשכונת גבעת טל ביישוב – תמורת כ-50 מיליון שקל • מחיר השומות הכולל: כ-8.2 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
אלפי מנשה (המועצה המקומית אלפי מנשה)אלפי מנשה (המועצה המקומית אלפי מנשה)

מחירי הקרקעות – בעיקר במכרזי רשות מקרקעי ישראל – ממשיכים לשבור שיאים בכל רחבי הארץ. את זה כולנו יודעים ומרגישים היטב בחודשים האחרונים. כעת נראה כי הבהלה לקרקעות, והמחירים המשתוללים, מתפשטים גם אל מעבר לקו הירוק.

אתמול (ד') פרסמה ועדת המכרזים של רמ"י את שמות הזוכים במכרז לבניית 150 יחידות דיור בשלושה מתחמים ביישוב אלפי מנשה, שנמצא מעט מזרחית לקו הירוק, קרוב לכפר סבא. המחיר הכולל, ללא הוצאות פיתוח, מגיע לסכום של כ-50 מיליון שקל – סכום גבוה פי שישה מהסכום הכולל של מחירי השומה שנקבעו לשלושת המגרשים במסגרת המכרז.

המדובר הוא בהזמנה לקבלת הצעות במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית 150 יחידות דיור בשלושה מתחמים לבנייה למגורים בשכונת גבעת טל באלפי מנשה. הזוכות במכרז: החברות אבן ברנט ואברהם יאיר ניסן, יחד, בשניים משלושת המתחמים (שבהם יוכלו לבנות 80 יח"ד), וחברת בריזה בגבעה, שתוכל לבנות במתחם הנותר 70 יח"ד

המדובר הוא בהזמנה לקבלת הצעות במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה לבניית 150 יחידות דיור בשלושה מתחמים לבנייה למגורים בשכונת גבעת טל באלפי מנשה. הזוכות במכרז: החברות אבן ברנט ואברהם יאיר ניסן, יחד, בשניים משלושת המתחמים (שבהם יוכלו לבנות 80 יח"ד), וחברת בריזה בגבעה, שתוכל לבנות במתחם הנותר 70 יח"ד.

וכעת, למספרים: במתחם אחד ההצעה הזוכה של אבן ברנט ואברהם יאיר ניסן עמדה על 17.6 מיליון שקל, זאת לעומת שומה של כ-3.33 מיליון שקל בלבד. על סכום הזכייה יצטרכו החברות להוסיף עוד כ-19.3 מיליון שקל הוצאות פיתוח. במתחם נוסף זכו אבן ברנט ואברהם יאיר ניסן לאחר שהציעו סכום של 11 מיליון שקל, זאת לעומת שומה של כ-2.1 מיליון שקל. לסכום הזכייה יוסיפו החברות כ-12.9 מיליון שקל הוצאות פיתוח.

בסך הכול הסתכמו ההצעות הזוכות בכ-49.9 מיליון שקל, פי שישה ממחירי השומה – שהסתכמו בכ-8.2 מיליון שקל. יש לציין כי גם ממוצע ההצעות לכל מגרש גבוה פי שלושה לפחות ממחיר השומה. לשלושת המגרשים יחד הוגשו 34 הצעות

במתחם הנותר זכתה, כאמור, חברת בריזה בגבעה, זאת לאחר שהציעה סכום של כ-21.3 מיליון שקל, לעומת שומה של כ-2.7 מיליון שקל. בסך הכול הסתכמו ההצעות הזוכות בכ-49.9 מיליון שקל, פי שישה ממחירי השומה – שהסתכמו בכ-8.2 מיליון שקל. יש לציין כי גם ממוצע ההצעות לכל מגרש גבוה פי שלושה לפחות ממחיר השומה. לשלושת המגרשים יחד הוגשו 34 הצעות.

בריזה בגבעה היא חברה שנוצרה כתוצאה משותפות של קרן ספיר, קרן ההשתתפות באקוויטי של רובי קפיטל ושל חברת בריזה.

אנשי בריזה בגבעהאנשי בריזה בגבעה

כאשר מנסים לבחון את תוצאותיהם של מכרזים דומים ביישוב בשנים עברו, מגלים בראש ובראשונה כי מדובר במשימה קשה: רבים מהמכרזים הפומביים הרגילים לבנייה ביישוב נסגרו ללא זוכים, בוטלו או שעדיין ממתינים להחלטה. במכרז אחד, עבור 186 יחידות דיור ביישוב, שנסגר במאי 2020, שווק בהצלחה רק מגרש אחד מתוך ארבעה – לחברת י.ד ברזאני . החברה, שהייתה היחידה שהגישה הצעה למגרש זה, זכתה בו לאחר שהציעה 2.1 מיליון שקל, מחיר הגבוה בפחות מחצי מליון שקל מהשומה שנקבעה למגרש – כ-1.8 מיליון שקל.

מבחינת מקומו על המפה, היישוב אלפי מנשה נמצא בנקודה נגישה ונוחה מאוד לשרון ולגוש דן: מרחק הנסיעה לכפר סבא ברכב הוא 20 דקות בלבד, ולתל אביב – כ-40 דקות. ביישוב, שהוקם בשנת 1983, מתגוררים כיום כ-8,000 תושבים. שכונת גבעת טל תכלול 700 יח"ד

נציין כי מבחינת מקומו על המפה, היישוב אלפי מנשה נמצא בנקודה נגישה ונוחה מאוד לשרון ולגוש דן: מרחק הנסיעה לכפר סבא ברכב הוא 20 דקות בלבד, ולתל אביב – כ-40 דקות. ביישוב, שהוקם בשנת 1983, מתגוררים כיום כ-8,000 תושבים. שכונת גבעת טל, שבה נמצא המכרז ששווק אתמול בהצלחה, חולשת על 100 דונם ומתוכננות בה 700 יחידות דיור חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלבריזה בגבעההמועצה המקומית אלפי מנשהאבן ברנטאברהם יאיר ניסן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...