ר"ג: המחוזית אישרה שתי תוכניות התחדשות בעיר – כחצי שנה לאחר הפקדתן; יציעו יחד 433 יחידות דיור חדשות

תוכנית אחת, ברחוב הרא"ה, מציעה מגדל בן 20 קומות ו-90 יחידות דיור • תוכנית שנייה, ברחוב בית חורון, מציעה 343 יחידות דיור חדשות בארבעה מבנים – כולל שני מגדלים בני 23 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית הרא"ה ברמת גן (משרד מוססקו אדריכלים)הדמיית תוכנית הרא"ה ברמת גן (משרד מוססקו אדריכלים)

באפריל השנה הופקדו שתי תוכניות התחדשות עירונית ברמת גן – האחת ברחוב הרא"ה המרכזי, והשנייה ברחוב בית חורון. היום (א') הודיע מנהל התכנון על אישורן של שתי התוכניות הללו, על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, כחצי שנה לאחר ההפקדה.

התוכנית במתחם הרא"ה מתפרסת על שטח כולל של 1.8 דונמים, וממוקמת ברחובות הרא"ה (79-77-75) והבנים, צפונית לשכונת הילל. התוכנית כוללת הקמת מגדל בן 20 קומות ובו 90 יחידות דיור, שישלב שטחי ציבור לטובת גני ילדים בקומת הקרקע. מתוך כלל יחידות הדיור, 18 יוקצו עבור דירות קטנות. כיום מצויים במתחם שני מבנים ישנים בני שלוש קומות כל אחד, בהם 29 יחידות דיור, שיפונו במסגרת התוכנית.

הדמיית תוכנית הרא"ה ברמת גן הדמיית תוכנית הרא"ה ברמת גן

"נוסף על יחידות הדיור מגדילה התוכנית את שטחי הציבור ומקצה בתחום התוכנית שטח של 156 מ"ר לטובת כיכר עירונית פתוחה", נכתב בהודעת מנהל התכנון . "נוסף על כך התוכנית מרחיבה את רוחב הדרך בפינת הרא"ה והבנים, וכן קובעת חזיתות מסחריות לאורך רחובות הרא"ה והבנים, נטיעות עצים וריהוט רחוב כחלק מפיתוח המרחב הציבורי.

התוכנית תואמת את התוכנית הכוללנית של רמת גן הנמצאת בשלבי הכנה, וקובעת בינוי עד לגובה של 20 קומות בחלק זה של רחוב הרא"ה, וכן תואמת את מדיניות הבנייה לגובה של עיריית רמת גן אשר אומצה על ידי הוועדה המחוזית בשנת 2016, וסימנה מתחם זה לבנייה של עד 20 קומות". התוכנית הינה ביוזמת חברת כוכב התחדשות עירונית , ונערכה על ידי משרד מוססקו אדריכלים.

התוכנית במתחם בית חורון חולשת על שטח של 6.22 דונמים, וממוקמת במתחם הרחובות בית חורון, מעלה הצופים ומעלה הצבי. התוכנית כוללת הקמת שני מגדלי מגורים בני 23 קומות לאורך רחוב בית חורון, ושני מבני מגורים נוספים בני תשע קומות לאורך רחוב מעלה הצופים, הכוללים בסך הכול 343 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור במתחם, 138 יוקצו עבור דירות קטנות. כיום מצויים במתחם תשעה בניינים ישנים בני 4-3 קומות, ובהם 116 יחידות דיור שיפונו במסגרת התוכנית. 

התוכנית כוללת הקמת שני מגדלי מגורים בני 23 קומות לאורך רחוב בית חורון, ושני מבני מגורים נוספים בני תשע קומות לאורך רחוב מעלה הצופים, הכוללים בסך הכול 343 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור במתחם, 138 יוקצו עבור דירות קטנות. כיום מצויים במתחם תשעה בניינים ישנים בני 4-3 קומות, ובהם 116 יחידות דיור שיפונו במסגרת התוכנית

"נוסף על יחידות הדיור מגדילה התוכנית את שטחי הציבור ואת השטחים הפתוחים במתחם, ומקצה שטח של כדונם לטובת מבנה בן שש קומות שישמש עבור מגוון שימושים ציבוריים, וכן שני גני ילדים. 
כמו כן, התוכנית שמה דגש על נגישות ורציפות של הצירים הירוקים להולכי רגל, נטיעות עצים בשטח התוכנית ופיתוח המרחב הציבורי בהתאם להנחיות תוכנית השימור של רמת גן שלקראת הפקדה. 

התוכנית מציעה מענה לבעיית הנגישות הקיימת היום עקב הפרשי הטופוגרפיה, על ידי הרחבת רחוב בית חורון וחיבורו לרחובות הסובבים, הסדרת מערך התנועה והחניות. התוכנית ממוקמת בסמוך לרחוב ז'בוטינסקי, ציר תחבורה מטרופוליני המשורת באופן מיטבי על ידי קו רכבת קלה (הקו האדום) ונתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) לכל אורכו"

בהיבט התחבורתי, התוכנית מציעה מענה לבעיית הנגישות הקיימת היום עקב הפרשי הטופוגרפיה, על ידי הרחבת רחוב בית חורון וחיבורו לרחובות הסובבים, הסדרת מערך התנועה והחניות. התוכנית תואמת למדיניות התכנון של מחוז תל אביב לאורך קווי מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן), שכן היא ממוקמת בסמוך לרחוב ז'בוטינסקי, ציר תחבורה מטרופוליני המשורת באופן מיטבי על ידי קו רכבת קלה (הקו האדום) ונתיב תחבורה ציבורית (נת"צ) לכל אורכו". התוכנית הינה ביוזמת חברת משולם לוינשטיין ונערכה על ידי משרד רובננקו אדריכלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתעיריית רמת גןפינוי בינוי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייהמשרד מוססקו אדריכליםמשרד רובננקו אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...