חדרה: הודעות לפי סעיפים 77 ו-78 לשני מתחמים, עם כ-1,400 יח"ד; לא יינתנו היתרי בנייה

מתחם אחד הוא מתחם הפיאצה במרכז העיר, שמיועד לאפשר הקמת 1,240 יחידות דיור חדשות • המתחם השני הוא מתחם המרכז האזרחי בשכונת גבעת אולגה, עם 140 יחידות דיור חדשות

שיתוף הכתבה
חדרה (שאטרסטוק)חדרה (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה הוציאה הודעות לפי סעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבנייה עבור שני מתחמים בחדרה: האחד – מתחם הפיאצה שבמרכז העיר; השני – מתחם המרכז האזרחי בשכונת גבעת אולגה. זהו צעד חשוב בשני המתחמים, המציעים יחד 1,380 יחידות דיור חדשות, לקראת התחדשותם.

במתחם הפיאצה ייהרסו, על פי התכנון, 128 יחידות דיור קיימות, ובמקומן ייבנו 1,240 יחידות דיור חדשות, במבנים בני 20-8 קומות. התוכנית, החולשת על פני כ-42 דונם, מציעה גם שטחי תעסוקה, שטחים למוסדות ציבור ושטחים פתוחים

במתחם הפיאצה ייהרסו, על פי התכנון, 128 יחידות דיור קיימות, ובמקומן ייבנו 1,240 יחידות דיור חדשות, במבנים בני 20-8 קומות. התוכנית, החולשת על פני כ-42 דונם, מציעה גם שטחי תעסוקה, שטחים למוסדות ציבור ושטחים פתוחים. נציין כי ביוני 2019 הכריז קבינט הדיור שפעל אז על "הפיאצה" כעל מתחם להתחדשות עירונית. עוד נציין כי במרץ 2020 נערך אירוע שיתוף ציבור סביב הפרויקט.

ההודעה לפי סעיפים 78-77 כוללת הנחיות להכנת התוכנית המפורטת למתחם, הכוללות בין היתר קביעת הוראות בינוי ופיתוח לתוכנית המאפשרת התחדשות עירונית במנגנון של פינוי-בינוי; שיפור חזות המתחם וחיזוק המערכת הירוקה; הסדרת פתרונות תנועה וחניה.

המגבלות למתן היתר בנייה הן כאלו: לא יינתנו היתרי בנייה מכוח תכניות מאושרות בתחום המקרקעין הכלולים בתוכנית, לרבות מכוח תמ"א 38 ; לא יותרו הקלות או שימושים חורגים בתחום המקרקעין הכלולים בתוכנית; על אף האמור, הוועדה המקומית רשאית להתיר שיפוץ, תחזוקה, וחיזוק של מבנים קיימים לצורך בטיחות, ביטחון או הנגשה ללא תוספת שטחי בנייה.

התנאים לפי הודעה זו לא יחולו על מגרשים בייעוד מבנים ומוסדות ציבור ושצ"פים, ולא על בקשות להיתר שנדונו ושאושרו בתנאים על ידי הוועדה המקומית, שההחלטה בהם ניתנה טרם החלטה זו.
תוקף התנאים הוא שלוש שנים מיום פרסום ההודעה, או עד הפקדת התוכנית, לפי המוקדם מביניהם

התנאים לפי הודעה זו לא יחולו על מגרשים בייעוד מבנים ומוסדות ציבור ושצ"פים, ולא על בקשות להיתר שנדונו ושאושרו בתנאים על ידי הוועדה המקומית, שההחלטה בהם ניתנה טרם החלטה זו.
תוקף התנאים הוא שלוש שנים מיום פרסום ההודעה, או עד הפקדת התוכנית, לפי המוקדם מביניהם.

התוכנית השנייה שהוצאה עבורה הודעה לפי סעיפים 78-77 היא "מרכז אזרחי בגבעת אולגה", שטח של כ-18 דונם מדרום לרחוב הגדוד העברי ובין הרחובות הרב ניסים, הרב בוזגלו ובן איש חי. התוכנית מציעה 140 יח"ד ב-19,180 מ"ר שטחי בנייה למגורים, ועוד 17,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה.

לא יינתנו היתרי בנייה לבניית מבנה חדש בתחום התוכנית לטובת תוספות בנייה לבנייה קיימת או לטובת הכשרת בנייה קיימת שנבנתה ללא היתר בנייה; לא יינתנו היתרי בנייה למימוש זכויות לא מנוצלות מכוח תוכניות החלות על החלקות בתחום התוכנית; לא יינתנו היתרי בנייה להרחבת מבנים בתחום התוכנית; לא יינתנו היתרים לשימוש חורג בתחום התוכנית

הגבלות הבנייה הן: לא יינתנו היתרי בנייה לבניית מבנה חדש בתחום התוכנית לטובת תוספות בנייה לבנייה קיימת או לטובת הכשרת בנייה קיימת שנבנתה ללא היתר בנייה; לא יינתנו היתרי בנייה למימוש זכויות לא מנוצלות מכוח תוכניות החלות על החלקות בתחום התוכנית; לא יינתנו היתרי בנייה להרחבת מבנים בתחום התוכנית; לא יינתנו היתרים לשימוש חורג בתחום התוכנית.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית חדרהמתחם הפיאצה בחדרהסעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבנייההוועדה המחוזית לתכנון ובנייהמתחם המרכז האזרחי בגבעת אולגהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...