מהפקדה לאישור בתוך כחצי שנה: אושרה למתן תוקף תוכנית סירקין מזרח בפתח תקווה

התוכנית הופקדה באפריל האחרון – וכעת הודיעה רמ"י כי הוועדה המחוזית אישרה אותה למתן תוקף • התוכנית מציעה "תכנון בר קיימא מגוון", כולל מקומות נחיתה לרחפני משלוחים ומפרצי עצירה לרכבים אוטונומיים

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית סירקין מזרח (עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי)הדמיית תוכנית סירקין מזרח (עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי)

הפקדה באפריל, אישור באוגוסט – ומתן תוקף כעת: הליך קידום מהיר למדי לתוכנית "סירקין מזרח" בפתח תקווה, אשר מייעדת הקמת 4,224 יח"ד על השטח המזרחי של מחנה סירקין, במזרח העיר. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הודיעה לאחרונה על אישור התוכנית למתן תוקף, כפי שהודיעה היום (ה') רשות מקרקעי ישראל .

התוכנית קודמה על ידי רמ"י ומשרד הביטחון. השכונה החדשה תכלול כ-4,000 יח"ד ועוד 250 יחידות לדיור מיוחד, לצד 65,000 מ"ר למסחר ולתעסוקה. אלמנט מרכזי ש"המריץ" את קידומה של התוכנית בוועדה המחוזית הוא, ככל הנראה, הסיכום בין רמ"י לבין משרד הביטחון ומשרד האוצר, על האצת פינויים של כמה מבסיסי צה"ל – כולל מחנה סירקין עצמו.

יחידות הדיור ייבנו בצפיפות הנעה בין 6 יח"ד לדונם נטו ברצועה הסמוכה לכפר סירקין, ועד 48 יח"ד לדונם נטו לאורך הרחוב הראשי המתוכנן בה. הצפיפות הממוצעת של התכנית הינה כ-33 יח"ד לדונם נטו, נוסף על שימושים מעורבים בחלק מתאי השטח"

"השכונה החדשה תמוקם בחלק המזרחי של מתחם המחנה הקיים, ותשתרע על שטח של כ-593 דונם", נכתב בהודעת הרשות. "יחידות הדיור ייבנו בצפיפות הנעה בין 6 יח"ד לדונם נטו ברצועה הסמוכה לכפר סירקין, ועד 48 יח"ד לדונם נטו לאורך הרחוב הראשי המתוכנן בה. הצפיפות הממוצעת של התכנית הינה כ-33 יח"ד לדונם נטו, נוסף על שימושים מעורבים בחלק מתאי השטח. 

הבינוי בשכונה מדורג, החל מבניינים של 3.5 קומות ברצועה הצמודה למושב כפר סירקין בדרום ועד ל-23 קומות לאורך הרחוב הראשי של השכונה וירידה בדירוג לכיוון מרחב הירקון. לאורך הרחוב הראשי חלק מהבניינים כוללים קומת מסחר במפלס הרחוב (עם ארקדה), קומות תעסוקה, קומות של דירות קטנות ומגדלי מגורים מעל.

התוכנית היא חלק מתכנית הפיתוח של העיר פתח תקווה על שטח המחנה הצבאי 'סירקין', שעליו מתוכננות שתי תוכניות. התוכנית השנייה היא סירקין מערב (תמל/1076), להקמת 8,000 יח"ד ו-300,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה – תוכנית שאושרה זה מכבר בוותמ"ל".

תוכנית סירקין מזרח נותנת דגש על עירוב שימושים , דירות בגדלים שונים (משניים עד שישה חדרים), מבני ציבור ומוסדות חינוך, כולל מוסד אקדמי, ומגוון פארקים. התוכנית מאפשרת גישה לתחבורה ציבורית, עם קרבה לתחנות מטרו עתידיות, שנועדה להקל על הנגישות אליה וממנה"

עוד מצוין בהודעה כי "תוכנית סירקין מזרח נותנת דגש על עירוב שימושים , דירות בגדלים שונים (משניים עד שישה חדרים), מבני ציבור ומוסדות חינוך, כולל מוסד אקדמי, ומגוון פארקים. התוכנית מאפשרת גישה לתחבורה ציבורית, עם קרבה לתחנות מטרו עתידיות, שנועדה להקל על הנגישות אליה וממנה.

התכנית כוללת שטחים פתוחים נרחבים, ובהם פארק נחל שילה ברוחב 100 מטר ויותר, שימור חורשת איקליפטוס גדולה, ציר מרכזי המחבר ביניהם, כיכר עירונית, מגוון גנים ופארקים ברמה מבננית ורצועה ירוקה המפרידה בין הבינוי העירוני למרקם הכפרי של המושב כפר סירקין. 

כמו כן, ניתן דגש מיוחד לגישה לנוף, לדירות מאווררות, למדרג שטחים פתוחים המקושרים ביניהם, לשטחים ירוקים, לחניות תת-קרקעיות, למערכות אשפה מתקדמות, לשבילי הליכה ואופניים, להצללה של המדרכות, לתכנון מנהרות לוגיסטיות (כדי להקטין מטרדים של רכבי טעינה ופריקה ופינוי אשפה) ואף לתכנון מקומות נחיתה לרחפנים שנועדו לביצועי משלוחים, מפרצי עצירה לרכבים אוטונומיים ועוד".

דובר בתכנית נוספת על שטחי מחנות צבא במרכז הארץ, המתפנים לטובת שכונות מגורים גדולות, אשר נותנת גם מענה למצוקת הדיור לאוכלוסייה הצעירה על ידי הקצאת דירות קטנות. התוכנית מציעה תכנון בר קיימא מגוון"

רפי אלמליח, מנהל בכיר באגף תכנון ופרויקטים ברמ"י, אמר: "אני מברך על מתן התוקף לתוכנית משמעותית זו. מדובר בתכנית נוספת על שטחי מחנות צבא במרכז הארץ, המתפנים לטובת שכונות מגורים גדולות, אשר נותנת גם מענה למצוקת הדיור לאוכלוסייה הצעירה על ידי הקצאת דירות קטנות. התוכנית מציעה תכנון בר קיימא מגוון. היא הוכנה על ידי צוות מתכננים ויועצים גדול, בראשות משרד עמוס ברנדייס - אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד האוצרדירות קטנותמשרד הביטחוןעיריית פתח תקווהמשרד עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזוריסירקין מזרחסירקין מערברפי אלמליחותמ"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...