חדשות הנדל"ן: השמאית הראשית של רמ"י פורשת; רוטשטיין במהלך נוסף בפרויקט "הקריה האקדמית" בפ"ת

שמאית מירי רימון פורשת מתפקידה ועוברת לשוק הפרטי, לאחר שמונה שנים • רוטשטיין התקשרה עם בעלי קרקע נוספים, ותוכל להקים במתחם 189 יח"ד • קבוצת מגידו זכתה במכרז לחמישה מתחמי תעשייה באילת

שיתוף הכתבה
מירי רימון, השמאית הראשית הפורשת של רמ"י (אורטל צבר)מירי רימון, השמאית הראשית הפורשת של רמ"י (אורטל צבר)

• הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה השבוע הצעה שהתגבשה במשותף על ידי רשות מקרקעי ישראל וחברת נתיבי איילון, בדבר ניצול שטחים כלואים בתוואי הכבישים לטובת ייצור אנרגיה מתחדשת. בהתאם להצעה, תקים חברת נתיבי ישראל - כחלק מהפיתוח הטכנולוגי והסביבתי - פאנלים סולאריים בשטח מחלף שמריהו מזרח, שיספקו חשמל בהיקף 400 קילו ואט. "השטח כלוא בין כביש 531 לכביש 20, והמיזם נועד לאפשר ניצול יעיל יותר של הקרקע לטובת מיזם סולארי", כך בהודעת הרשות. "המיזם הינו פורץ דרך וראשוני בתחום האנרגיה המתחדשת, ומהווה סנונית ראשונה בדרך למיזמים נוספים הצפויים להתממש בקרוב".

השטח בין כביש 531 לכביש 20השטח בין כביש 531 לכביש 20

• השמאית הראשית של רשות מקרקעי ישראל , מירי רימון, הודיעה השבוע על פרישה מתפקידה. לאחר שמונה שנים בתפקיד, עוברת רימון לשוק הפרטי. לאחר הודעתה אמרה: "אני מסיימת את תפקידי מתוך תחושה שייצגתי את אינטרס הציבור לניהול מיטבי של מקרקעי המדינה, תוך שמירה על הקופה הציבורית. אני מכירה בחשיבותה של רשות מקרקעי ישראל כגוף מרכזי ומשמעותי במשק, ומקווה שהציבור יכיר בחשיבותו ובתרומה הרבה שלו לפיתוח הארץ".

• קבוצת מגידו זכתה במכרזי רמ"י לפיתוח ובנייה של חמישה מגרשים לתעשייה באילת. הרשות הציעה חמישה מתחמים לתעשייה בפארק התעשייה שחורת, ובכולם זכתה החברה. היא תשלם על כולם כ-9.5 מיליון שקל, כולל הוצאות פיתוח.

• חברת רוטשטיין הודיעה השבוע – בהמשך להודעתה מאפריל 2021 - כי התקשרה עם בעלי קרקע נוספים במתחם הקריה האקדמית בפתח תקווה, כך שהיקף התקשרותה של החברה עומד כעת על 189 יח"ד. "החברה הגישה עם בעלי הזכויות תביעה לפירוק שיתוף במקרקעי הפרויקט", נכתב בהודעה, "שבמסגרתה התבקש סעד של פירוק שיתוף במקרקעין על דרך של חלוקה בעין, באופן שבו לחברה ולבעלי הזכויות ייוותרו מגרשים שעליהם ניתן להקים פרויקט הכולל 189 יח"ד, כאמור לעיל, ולנתבעים (יתר בעלי הקרקע שלא הושלמה עימם ההתקשרות בהסכם) ייוותר מגרש הכולל זכויות להקמת 62 יח"ד, ואלו מהווים יחד את מלוא 251 יחידות הדיור". בהתאם להערכה ראשונית של החברה, היקף ההכנסות הצפוי של מהפרויקט, בהנחה ותבוצע חלוקה בעין, הוא כ-241 מיליון שקל, והיקף העלויות הצפוי הוא כ-210 מיליון שקל.

קרדן נדל"ן מדווחת כי השבוע התקיימו התנאים המתלים להתקשרות בהסכמים סביב עסקת הקומבינציה בעפולה, שעליה דיווחה החברה לראשונה באפריל. "בהתאם לתנאי העסקה, כמפורט בדיווח המקורי, נכנסו לתוקף הסכם המכר והסכם העסקה המשותפת", נכתב בהודעת קרדן נדל"ן , "לפיהם תרכוש החברה מהשותף 60% מזכויותיו בקרקע, לבניית כ-400 יחידות דיור בקרקע הזמינה לבנייה למגורים בעפולה. כמו כן, בהתאם להוראות ההסכמים הנ"ל, ירכשו החברה והשותף זכויות נוספות במקרקעין במתחם שעליו חלה התב"ע החלה על הממכר, באותו יחס של 60% מהזכויות לחברה ו-40% מהזכויות לשותף. בד בבד חתמו החברה והשותף על הסכמים מותלים עם צדדים שלישיים, שלפיהם תרכוש העסקה המשותפת בעסקאות קומבינציה או בתמורה למזומן זכויות בקרקע לבניית כ-300 יחידות דיור נוספות במקרקעי התב"ע, בתנאים ובמחירים שהוסכמו, תחת הוראות הסכם העסקה המשותפת".

• השבוע נערך ברמת גן אירוע הריסת בניין, כחלק מפרויקט הקמת מתחם מגורים חדש ברחוב עוזיאל 157 בעיר - פרויקט של חברת עוז נדל"ן. מדובר בפרויקט תמ"א 2/38 בשטח כולל של 25,000 מ"ר, שיכלול 112 יחידות דיור חדשות ושלוש חנויות בארבעה ביניינים. העלות המוערכת של הקמתו היא 130 מיליון שקל. באירוע ההריסה, רגע לפני עליית הכלים על השטח, הופיע הזמר עברי לידר, על גג הבניין.

עברי לידר מופיע על גג שמיועד להריסה ברמת גןעברי לידר מופיע על גג שמיועד להריסה ברמת גן

קבוצת אלמוג הודיעה השבוע כי החלה באכלוס השלב הראשון בפרויקט המצליח אלמוג שוהם A-LA-PARK בשכונת הדרים בעיר שוהם. החברה מעדכנת כי כ-60 משפחות יקבלו מפתח לדירתן החדשה, לאחר שהתקבל טופס 4 וחוברו כל התשתיות.

A-LA-PARK בשכונת הדרים בעיר שוהםA-LA-PARK בשכונת הדרים בעיר שוהם

• חברת מישורים מעדכנת – בהמשך לדיווח ממאי האחרון – כי שולמה לחברה יתרת התמורה עבור החניון המסחרי שמכרה במיאמי, ובכך הושלמה עסקת מכירת מלוא זכויות הבעלות בו. "לאחר פירעון החובות הקיימים בגין הנכס ובניכוי עלויות עסקה, התמורה נטו לחברה עומדת על כ-12.2 מיליון דולר", נכתב בהודעה.

• חברת מדיפאאואר עדכנה השבוע כי חברה בת שלה התקשרה במכתב כוונות לא מחייב עם צד
שלישי למכירת מרכז מסחרי הממוקם בקנדה, והמכונה Talbot. מכתב הכוונות קובע כי התמורה תעמוד על סך של 20.85 מיליון דולר קנדי (כ-16.8 מיליון דולר ארה"ב). "ההשלמה תבוצע 30 ימים לאחר השלמת בדיקת נאותות מטעם הרוכש", נכתב בהודעה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמדיפאוארתמ"א 2/38מישוריםקבוצת אלמוגעסקת קומבינציהמתחם הקריה האקדמית בפתח תקווהקרדן נדל"ןמגידורוטשטייןפאנלים סולארייםמירי רימוןעוז נדל"ןעברי לידר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...