הוחלטה להפקדה תוכנית הפינוי-בינוי במתחם "פרנקל-רמב"ם" ברמלה: בוני התיכון תקים 297 יח"ד

זו התוכנית השנייה להתחדשות עירונית ברמלה שמופקדת על ידי מוסדות התכנון, בתוך כחודש • המתחם יכלול גם כ-1,150 מ"ר של שטחי מסחר, כ-690 מ"ר של שטחי משרדים וכ-660 מ"ר עבור מבני ציבור

שיתוף הכתבה
מתחם פרנקל-רמב"ם ברמלה (חן אדריכלים)מתחם פרנקל-רמב"ם ברמלה (חן אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנן ובנייה מרכז החליטה לאחרונה להפקיד עוד תוכנית להתחדשות עירונית ברמלה: תוכנית על שטח כולל של כ-8.5 דונם, בפינת הרחובות ישראל פרנקל ורמב"ם בצפון העיר, שתאפשר הקמה של 297 יחידות דיור חדשות. 

המתחם, המקודם על ידי חברת בוני התיכוןהתחדשות עירונית , ממוקם בסמיכות למתחם "יוספטל" – מתחם שמצוי גם הוא בהליכי תכנון לפינוי-בינוי והתחדשות עירונית, כך על פי מנהל התכנון . כיום מצויים במתחם ארבעה מבני מגורים בני שלוש קומות ובהם 54 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש.

התוכנית כוללת הקמת מתחם מגורים שיכלול שלושה מבני מגורים בני 25-9 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 60 יוקצו עבור דירות קטנות. בשני מבני המגורים שיוקמו על רחוב פרנקל ישולבו חזיתות מסחרית ושטחי תעסוקה, והבניין הנוסף, בן 21 קומות, ישלב מגורים ומבני ציבור - מעונות וגני ילדים

התוכנית כוללת הקמת מתחם מגורים שיכלול שלושה מבני מגורים בני 25-9 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 60 יוקצו עבור דירות קטנות. בשני מבני המגורים שיוקמו על רחוב פרנקל ישולבו חזיתות מסחרית ושטחי תעסוקה, והבניין הנוסף, בן 21 קומות, ישלב מגורים ומבני ציבור - מעונות וגני ילדים. בסך הכול מדובר בכ-1,150 מ"ר של שטחי מסחר, כ-690 מ"ר של שטחי משרדים וכ-660 מ"ר עבור מבני ציבור.

נוסף על כל אלו, כוללת התוכנית כ-1.7 דונם שטח ציבורי פתוח וכן כיכר עירונית במפגש הרחובות פרנקל ורמב''ם. עוד היא מאפשרת את הרחבת הרחובות פרנקל ורמב''ם, ולצד זה מתווה מעברים עבור הולכי רגל במתחם ובסביבתו.

חברת בוני התיכוןהתחדשות עירונית הגישה את התוכנית לצד עיריית רמלה. העורך הוא משרד אן.סי.איי - חן אדריכלים. להערכת החברה היזמית, היקף ההכנסות מהפרויקט יסתכם לסך של כ-448 מיליון שקל.

באשר למתחם יוספטל שהוזכר לעיל, בימים האחרונים פורסמה הודעה לפי סעיפים 78-77 לחוק התכנון והבנייה, אשר אוסרת בין היתר על מתין היתרים להריסה ובנייה ולתמ"א 38 על סוגיה, בכל שטח המתחם - החולש על פני כ-159 דונם.

נזכיר כי לאחרונה קודמה עוד תוכנית התחדשות עירונית ברמלה: לפני כחודש דיווחנו כאן על הפקדת תוכנית מתחם "הרצל" בעיר – תוכנית להקמת 610 יחידות דיור חדשות, ועוד 11,000 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה.

שטח הפקדת תוכנית מתחם שטח הפקדת תוכנית מתחם

מתכנן מחוז מרכז במנהל התכנון, גיא קפלן, ציין כי "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות רבה להתחדשות עירונית בעיר רמלה, ומהווה סנונית ראשונה לתוכניות נוספות לחידוש פני העיר. תכנון המתחם נשען על ראייה תכנונית רחבה להתחדשות עירונית ברחבי העיר, כפי שגובשה בתוכנית האב להתחדשות עירונית לרמלה. התוכנית שמה דגש מיוחד בפיתוח המתחם כרקמה עירונית פעילהף על ידי עירוב שימושי מגורים, מסחר, תעסוקה ושטחי ציבור".

התוכנית הזו היא דוגמה חיה לשיתוף פעולה וחזון משותף של ראש הרשות המקומית, עובדי העירייה, מנהלת התחדשות עירונית והתושבים. אנו עדים לאחרונה לרצון ולהבנה של מוסדות התכנון בארץ לקדם פרויקטי פינוי-בינוי"

עו"ד רן מלאך, מנכ"ל בוני התיכוןהתחדשות עירונית : "אנו גאים להוביל את הפרויקט, שיחדש את פני העיר והשכונה וישפר את איכות חיי התושבים. התוכנית הזו היא דוגמה חיה לשיתוף פעולה וחזון משותף של ראש הרשות המקומית, עובדי העירייה, מנהלת התחדשות עירונית והתושבים, כדרך לקידום פרויקטים בעלי ערך משמעותי לעיר ותושביה. 

עועו

אנו עדים לאחרונה לרצון ולהבנה של מוסדות התכנון בארץ לקדם פרויקטי פינוי-בינוי, על רקע המחסור בקרקעות זמינות לבנייה וביחידות דיור, בשילוב החשש והלחץ מהתמוטטות בניינים ישנים נוספים. בוני התיכון גאה להיות מהחברות המובילות בייזום, בקידום ובהובלת פרויקטי התחדשות עירונית רחבי היקף ברחבי הארץ".

ראש העיר רמלה, מיכאל וידל: "בתוך חודשיים הצלחנו להביא לדיון להפקדה כ-1,000 יחידות דיור בהתחדשות עירונית. זה הישג משמעותי לרמלה. אנו צופים כעת שהסכר ייפרץ, ובשנה הקרובה נראה עוד אלפי יחידות דיור מאושרות".

בתוכנית יצרנו בלוק עירוני סביב מרחב ציבורי פתוח הכולל מסחר, משרדים ומבני ציבור בקומת הקרקע, ועליהם בנייה מרקמית הפונה לרחוב הראשי, משולבת עם שני מגדלים בגבהים שונים"

אדריכל העיר, אדריכל שראל וינקלר: "האתגר בהתחדשות עירונית הוא יצירה של חוויה עירונית בהיקפי בינוי משמעותיים. בתוכנית יצרנו בלוק עירוני סביב מרחב ציבורי פתוח הכולל מסחר, משרדים ומבני ציבור בקומת הקרקע, ועליהם בנייה מרקמית הפונה לרחוב הראשי, משולבת עם שני מגדלים בגבהים שונים". 

ראש המנהלת להתחדשות עירונית ברמלה, עו"ד גיל פכט: "בשנתיים האחרונות רמלה שינתה את פניה בתחום ההתחדשות העירונית, וכעת אנו רואים את הפירות הראשונים. מתחם פרנקל-רמב"ם תוכנן בשיתוף התושבים, וישפר את איכות החיים עבור התושבים החוזרים ועבור השכונה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתגיא קפלןמיכאל וידלעיריית רמלהבוני התיכון התחדשות עירוניתהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהמתחם פרנקל-רמב"ם רמלהאן.סי.איי - חן אדריכליםעו"ד רן מלאךאדריכל שראל וינקלרעו"ד גיל פכטפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...