רק 15 קומות וכ-14,700 מ"ר בלבד – 30% מהתכנון המקורי: תוכנית "בית קורקס" בהרצליה תצומצם משמעותית?

הוועדה המחוזית הודיעה כי היא שוקלת עריכת שינויים "לאחר ששמעה את אנשי הוועדה המקומית ואת המתנגדים" • הפרויקט יכלול, על פי השינויים, חמש קומות תת-קרקעיות • אושרה תוכנית עירוב שימושים ברחוב אבא אבן

שיתוף הכתבה
בית קורקס, הרצליה פיתוח (Google Street View)בית קורקס, הרצליה פיתוח (Google Street View)

תוכנית בית קורקס בהרצליה פיתוח – תוכנית המשלבת בין מסחר, תעסוקה, מגורים ומלונאות – הופקדה בסוף פברואר השנה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב. במקור, אמור היה לכלול המתחם מגדל בן 30 קומות, 137 יחידות דיור קטנות ושטח בנייה כולל (שטחים עיקריים ושטחי שירות) של 48,091 מ"ר. כעת, נראה כי המצב עומד להשתנות לחלוטין.

בימים האחרונים פרסמה הוועדה המחוזית הודעה על שינויים בתוכנית, וכך כתבה: "לאחר שהוועדה שמעה את אנשי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה ואת המתנגדים, שוקלת הוועדה עריכת שינויים בתוכנית". שינויים אלו משמעותיים למדי.

השינויים כוללים כמה הוראות שנראות שגרתיות למדי, ובעיקר לא דרמטיות, כמו שינוי ייעוד תא שטח 202 ל"מבנים ומוסדות ציבור" – עבור החניון בפרויקט, קביעת זכויות בנייה תת-קרקעיות לשימושי חניון ציבורי – עד חמש קומות, התרת שטחי מסחר בהיקף של עד 10% מהזכויות ועוד.

אך לצד אלו, ישנן כמה הוראות משמעותיות מאוד: הגבלת זכויות הבנייה ל-14,700 מ"ר מירבי, והגבלת מספר הקומות בבניין ל-15 לכל היותר. המשמעות: קיצוץ מספר הקומות בחצי, וגריעת כ-70% מזכויות הבנייה המקוריות בפרויקט. עוד נקבע כי שימושי הפרויקט יהיו פנאי, תרבות ומשרדי עירייה, כי קו הבניין המזרחי יהיה עשרה מטרים, קו הבניין מערבי גם כן עשרה מטרים, וקו הבניין הצידי – חמישה מטרים. יותרו שטחי מסחר בהיקף של עד 10% מהזכויות, ותכסית הבנייה העילית תהיה עד 80% משטח המגרש.

מדובר בשינוי דרמטי של התוכנית, שלפי המסתמן לא תכלול שטחי מגורים כלל – אם אכן השינויים יתקבלו וייושמו על יהי הוועדה המחוזית. יש לציין כי בדברי ההסבר לתוכנית נכתב כי "פיתוח והתחדשות האזור יתאפשרו על ידי חיזוק ופיתוח השטחים הפתוחים ויצירת מתחם בעירוב שימושים".

אושרה תוכנית אבא אבן 19 של קבוצת דלק ורשת פתאל

לצד השינויים בתוכנית "בית קורקס", אושרה לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית תוכנית הר/2374/א, היא תוכנית אבא אבן 19. מטרתה – "יצירת מסגרת תכנונית להקמת מבנה תעסוקה, מלונאות ומגורים, הכוללת תוספות שטחים לתעסוקה, למסחר, למלונאות, לשטחים מבונים לצורכי ציבור, ולמגורים".

התכנית משתרעת על שטח של כשישה דונמים, ממוקמת בפינת הרחובות אבא אבן ונעמי שמר, ונמצאת בסמוך לקו הרכברת הקלה המתוכנן, הקו הירוק. בשטח התכנית קיימים שני מבנים, המשמשים בעיקר למלונאות, אך גם למשרדים. "התוכנית מציעה עיבוי-בינוי על גבי הבינוי הקיים במגרש, על בסיס התכנית האסטרטגית לאזור התעסוקה המערבי הרצליה", נכתב בדברי ההסבר.

התוכנית מציעה הגדלת זכויות הבנייה במגרש לשימושים מעורבים עבור מלונאות, תעסוקה, שטחים מבונים לצורכי ציבור ומגורים. כאן אושרה הכוונה להקים במקום מגדל בן 30 קומות, על בסיס חלקו האחורי של המבנה הקיים. המבנה הקדמי ייהנה מתוספת של שתי קומות על הקיים, ויכלול בסך הכול חמש קומות.

התוכנית תציע 112 יח"ד קטנות, בשטח מגורים של 6,178 מ"ר, חדרי מלון בשטח 10,045 מ"ר, תעסוקה בשטח של 10,045 מ"ר גם כן, מבני ציבור בשטח 1,615 מ"ר ומסחר בשטח של 1,330 מ"ר. היזמיות של התוכנית הן קבוצת דלק ורשת המלונות פתאל; העורך הראשי הוא אדריכל משה צור ממשרד משה צור אדריכלים ובוני ערים; המודד הוא יצחק אברבוך מחברת י.ת אברבוך הנדסה ויועץ התחבורה הוא מהנדס אבירם אבאי ממשרד דגש הנדסה .


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:בית קורקסעיריית הרצליההוועדה המחוזית לתכנון ובנייההוועדה המקומית לתכנון ובנייהקבוצת דלקרשת מלונות פתאל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...