עוד צעד בדרך ליישוב חדש בעוטף עזה: הוועדה המחוזית המליצה על קידום הקמת היישוב חנון

היישוב יוקם ממזרח לקיבוץ סעד, לא רחוק מנתיבות • מדובר ב"יישוב קהילתי פרברי" אשר ייועד לקליטת 500 משפחות • "צעד חשוב נוסף בדרך לקידום ולחיזוק ההתיישבות בעוטף עזה ובאזור הנגב בכלל"

שיתוף הכתבה
עו"ד שלומי הייזלר (יוסי אלטרמן; גיל מגלד)עו"ד שלומי הייזלר (יוסי אלטרמן; גיל מגלד)

צעד נוסף לקראת הקמת היישוב החדש "חנון" במועצה האזורית שדות נגב: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום החליטה אתמול (ב') להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובנייה על קידום הקמת היישוב. על פי התכנון, הוא יוקם מזרחית לקיבוץ סעד, ובמרחק דקות נסיעה מנתיבות. 

הוועדה המחוזית שקלה ובחנה את הקמת היישוב החדש על רקע הנתונים שהוצגו, והחליטה להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשרו, לקראת אישור הממשלה"

תסקיר היישוב הוצג בוועדה המחוזית דרום, בדיון בראשות יו"ר הוועדה המחוזית, עודד פלוס, ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, אסנת קמחי ממשרד הבינוי והשיכון, עורך התכנית ומתכנן מחוז דרום תומר גוטהלף, חברי הוועדה ונציגי רשויות מקומיות סמוכות. "הוועדה המחוזית שקלה ובחנה את הקמת היישוב החדש על רקע הנתונים שהוצגו, והחליטה להמליץ למועצה הארצית לתכנון ובנייה לאשרו, לקראת אישור הממשלה", כך בהודעה שפורסמה היום.

בהחלטת הממשלה מספר 511, שהתקבלה בנובמבר 2020, נכתב כי יש "לבחון הקמת יישוב קהילתי פרברי חדש באזור עוטף עזה, המיועד לכ-500 משפחות, בתחום המועצה האזורית שדות נגב, במרחב המצוי מזרחית לקיבוץ סעד. מוטל על משרד הבינוי והשיכון לרכז ביצוע עבודת מטה בתוך שלושה חודשים לצורך גיבוש החלטה בדבר הקמת היישוב האמור, בשיתוף ובתיאום עם משרדי הממשלה הנוספים הנדרשים, לרבות משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר".

מדובר בצעד שמשקף מדיניות תכנונית חברתית חדשה המבקשת לחזק את הפריפריה, ולעודד התיישבות חדשה וצעירה שתקדם את האזור כולו"

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר: "החלטת הוועדה המחוזית היא צעד חשוב נוסף בדרך לקידום ולחיזוק ההתיישבות בעוטף עזה בפרט, ובאזור הדרום והנגב בכלל. מדובר בצעד שמשקף מדיניות תכנונית חברתית חדשה המבקשת לחזק את הפריפריה, ולעודד התיישבות חדשה וצעירה שתקדם את האזור כולו".

נזכיר כי יישוב חדש באזור זה – ליד העיר אופקים – נמצא גם הוא בתהליכי תכנון: באוקטובר 2020 הופקדה התוכנית להקמת היישוב דניאל, בסמוך לכפר השיקומי "עלה נגב". היישוב יהיה גם הוא בן כ-500 משקי בית, וישלב – לראשונה בישראל – בין אוכלוסייה כללית לבין אוכלוסייה עם צרכים מיוחדים, המטופלת במוסד הסמוך. היישוב גם יספק מגורים לאנשי הצוות של "עלה נגב", כך על פי התכנון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהעו"ד שלומי הייזלרהיישוב דניאל בנגבעלה נגבהוועדה המחוזית לתכנון ובנייההיישוב חנון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...