עפולה "תחובר לה יחדיו" – באמצעות רובע מגורים חדש בצפון העיר עם כ-5,670 יח"ד

התוכנית להקמת הרובע בצפון העיר הופקדה על ידי הוועדה המחוזית • היא משתרעת על שטח של כ-1,550 ומטרתה ליצור רצף בין העיר התחתית לבין שכונת עפולה עילית המנותקת ממנה

שיתוף הכתבה
השטח שבו תוקם השכונה החדשה (עיריית עפולה)השטח שבו תוקם השכונה החדשה (עיריית עפולה)

עפולה בדרך לחיבור מלא בין שכונותיה: בימים האחרונים הופקדה בתנאים הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון את תוכנית המתאר לרובע המגורים החדש שיוקם בצפון העיר, בשטח שממערב לשדרות רבין וממזרח למושב בלפוריה. מדובר בתוכנית ששטחה כ-1,550 דונם, המציעה הקמת שכונת מגורים שכוללת כ-5,670 יחידות דיור חדשות.

ההחלטה של הוועדה המחוזית נוגעת למתחמי B1 ו-B2, השטחים הגובלים בשכונת רובע יזרעאל ממזרח, במושב בלפוריה ממערב, בעפולה עילית מצפון ובמע"ר המתוכנן מדרום (סביב מסילת הרכבת ותחנת הרכבת וכביש 71 מדרום)

ההחלטה של הוועדה המחוזית נוגעת למתחמי B1 ו-B2, השטחים הגובלים בשכונת רובע יזרעאל ממזרח, במושב בלפוריה ממערב, בעפולה עילית מצפון ובמע"ר המתוכנן מדרום (סביב מסילת הרכבת ותחנת הרכבת וכביש 71 מדרום). נציין כי רובע יזרעאל זו שכונה קיימת, הולכת ומתהווה בשטח, שאפשרה את החיבור הראשון בין עפולה "תחתית" לבין עפולה עילית וגבעת המורה, שכונותיה שהיו במשך שנים מנותקות ממנה.

"התוכנית משלימה למעשה את החזון של ראש העיר אבי אלקבץ ל'חיבור העפולות'", נכתב בהודעת העירייה, "המבקש ליצור רצף טריטוריאלי בין השכונות הוותיקות לחדשות, שהחל בבנייה ואכלוס שכונת רובע יזרעאל ויסתיים עם ביצוע התוכנית הנוכחית שאמורה לצאת לדרך לאחר השלמת כמה תנאים. 

השטח שבו תוקם השכונה החדשה השטח שבו תוקם השכונה החדשה

בתוכנית הושם דגש במערכת כבישים נוחה בתוך השכונה, בכניסות אליה וביציאות ממנה, וכן במתחמי חנייה נרחבים. כמו כן היא עתידה לתת מענה להגירה החיובית לעיר, באופן מדורג, כדי לשמור על מודל 'היצע וביקוש' נכון ומאוזן".

אישור ההפקדה ניתן בישיבה שבה השתתפו נציגי העירייה - ראש העיר אבי אלקבץ, מהנדסת העיר אורה פיסטינר ואיש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, יואל מטמון, זאת לצד חברי הוועדה המחוזית, ובראשם יו"ר הוועדה אורי אילן, המתכנן המחוזי יהונתן כהן ליטאנט, נציגי משרדי הביטחון, התחבורה, איכות הסביבה, התיירות, המשפטים, החקלאות, הבינוי והשיכון והבריאות, וכן נציגי רשות מקרקעי ישראל , נציגי ארגוני איכות סביבה, אנשי לשכת התכנון ועוד. 

בדברי הוועדה נאמר כי "התכנית שהוגשה מהווה את אחת החוליות החשובות בעיר, המקשרת בין מרכז העיר התחתית לשכונות עפולה עילית וגבעת המורה". בסיום הדיון, לפני כשבועיים החליטה הוועדה להפקיד את התוכנית בתנאים בטענה כי "התכנון המוצע תואם למדיניות התכנון ולעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית של עפולה, המחזקת את מעמדה כעיר מרכזית ומשמעותית ביותר במחוז". 

באישור ההחלטה להפקיד את התוכנית נכתב בין היתר כי "התכנית הזו, בעיני הוועדה המחוזית, היא אחת התוכניות החשובות במחוז הצפון. היא מהווה נדבך עירוני חשוב באיחוי חלקיה של עפולה, ביצירת עירוניות משובחת, בדרך להכינה לאתגר הגדלת האוכלוסייה".

מדובר בהחלטה היסטורית ומהותית ביותר בתולדות העיר עפולה, המגשימה למעשה את החזון של חיבור העפולות ויוצרת - כ-100 שנים לאחר הקמת העיר - צדק חברתי באמצעות חיבור העיר התחתית לגבעת המורה ולעפולה עילית"

ראש העיר אבי אלקבץ אמר: "מדובר בהחלטה היסטורית ומהותית ביותר בתולדות העיר עפולה, המגשימה למעשה את החזון של חיבור העפולות ויוצרת - כ-100 שנים לאחר הקמת העיר - צדק חברתי באמצעות חיבור העיר התחתית - לגבעת המורה על ידי הקמת רובע יזרעאל, ולשכונת עפולה עילית על ידי הקמת הרובע החדש".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמנהל התכנוןאורי אילןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהעיריית עפולהרובע יזרעאלאבי אלקבץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...