לוד: אושרו שתי תוכניות פינוי-בינוי לשימושים מעורבים במרכז העיר – עם כ-600 יח"ד חדשות

תוכנית אחת, חרמון-גלבוע, לפינוי 60 יח"ד ולבניית 467 יח"ד תחתן, היא תוכנית של רוטשטיין נדל"ן • התוכנית השנייה, ברחוב כצנלסון, עם 130 יח"ד במקום 24 קיימות, היא פרי יוזמה של חברת כח נדל"ן התחדשות עירונית

שיתוף הכתבה
אבישי בן חיים, מנכ"ל רוטשטיין (יח"צ)אבישי בן חיים, מנכ"ל רוטשטיין (יח"צ)

שתי תוכניות פינוי-בינוי במרכז העיר לוד, המקדמות מתחמים בעירוב שימושים, אושרו לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז. מדובר במתחם כצנלסון בשכונת רמת אלישיב, שבו מתוכננות להיבנות 130 יחידות דיור חדשות, ובמתחם חרמון-גלבוע, שבו מתוכננות להיבנות 467 יח"ד חדשות, ושעל הפקדתה בישרנו כאן בדצמבר 2020.

על תוכנית מתחם חרמון-גלבוע כבר פרסמנו כאן, כאמור, לפני כשנה. מדובר בתוכנית התחדשות עירונית הכוללת הריסת מבנים והקמת מתחם מגורים חדש בן 467 יח"ד, לצד שטחי מסחר, תעסוקה, מבני ציבור ושטחים פתוחים. מדובר בתוכנית של חברת רוטשטיין נדל"ן .

התוכנית ממוקמת בין הרחובות חטיבת יפתח, בן חקון ואיינשטיין, בקרבה לתחנת הרכבת בעיר, והיא חלק מתהליך התחדשות עירונית של העיר לוד. מטרת התוכנית היא לפתח את המתחם המתוכנן כרקמה עירונית פעילה בעזרת עירוב שימושים ואינטגרציה בין מגוון פעילויות שונות במתחם"

"התוכנית ממוקמת בין הרחובות חטיבת יפתח, בן חקון ואיינשטיין, בקרבה לתחנת הרכבת בעיר", נכתב בדברי ההסבר, "והיא חלק מתהליך התחדשות עירונית של העיר לוד. מטרת התוכנית היא לפתח את המתחם המתוכנן כרקמה עירונית פעילה בעזרת עירוב שימושים ואינטגרציה בין מגוון פעילויות שונות במתחם.

התוכנית מעודדת פעילות ציבורית על ידי שילוב של מסחר ומבנים ומוסדות ציבור, וכן הקצאת אזורי שצ"פ נרחבים המקשרים בין הרחובות הסמוכים המקיפים את המתחם. התחדשות המתחם כוללת פינוי המבנים הקיימים, ובהם 60 יח"ד".

המתחם משתרע על פני כ-15 דונם. כאמור, הוא יכלול 60 דירות עבור הדיירים הקיימים, ועוד 407 יחידות דיור חדשות. 93 דירות מכלל יחידות הדיור יהיו דירות קטנות, בשטח של עד 80 מ"ר כולל ממ"ד. המתחם יכלול שבעה מבני מגורים, בני 24-10 קומות, ומתחתם שלוש קומות תת-קרקעיות.

במתחם יהיו גם 5,024 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור, 980 מ"ר שטחי מסחר ועוד 980 מ"ר שטחי תעסוקה. כאמור, החברה היזמית היא רוטשטיין נדל"ן , שהגישה את התוכנית לצד הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לוד. העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל ניר חן ממשרד אן.סי.איי חן אדריכלים.

לעיון בהוראות התוכנית המלאות לחצו כאן

התוכנית השנייה שאושרה על ידי הוועדה המחוזית היא תוכנית פינוי-בינוי ברחוב כצנלסון בעיר, מעט צפונית ממתחם חרמון-גלבוע, שבמסגרתה יוקמו שלושה בניינים עם 130 יחידות דיור.

 

"המתחם הינו בשטח של כ-3.935 דונמים ועליו קיימים שני מבני שיכון בני ארבע קומות כל אחד, ובהם 24 יח"ד בסך הכול", נכתב בדברי ההסבר. "התוכנית מציעה הקמת שלושה מבנים מעל קומת קרקע עם חזית מסחרית, ושטח לשימושים ציבוריים. המבנים המוצעים משתלבים עם שכונת 'רמת אלישיב' הצמודה".

התוכנית מוסיפה למתחם 106 יחידות דיור חדשות. על פי הוראותיה, 26 מיחידות הדיור יהיו דירות קטנות, בשטח 80 מ"ר עיקרי ועוד 12 מ"ר שירות. בניין אחד במתחם יהיה בן 17 קומות, והשניים האחרים בני עשר קומות. מתחתם ייבנו ארבע קומות תת-קרקעיות. המתחם יכלול גם 300 מ"ר שטחי מסחר, 300 מ"ר שטחי תעסוקה ועוד 120 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור

התוכנית מוסיפה למתחם 106 יחידות דיור חדשות. על פי הוראותיה, 26 מיחידות הדיור יהיו דירות קטנות, בשטח 80 מ"ר עיקרי ועוד 12 מ"ר שירות. בניין אחד במתחם יהיה בן 17 קומות, והשניים האחרים בני עשר קומות. מתחתם ייבנו ארבע קומות תת-קרקעיות. המתחם יכלול גם 300 מ"ר שטחי מסחר, 300 מ"ר שטחי תעסוקה ועוד 120 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור.

 

המגישות של התוכנית הן חברת כח השקעות והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. היזמית היא כח נדל"ן התחדשות עירונית , שבראשה עומד היזם אדיר קינן, שחקנית בולטת בתחום ההתחדשות העירונית בלוד עם צבר של כ-1,500 יח"ד לבנייה בעיר. העורכת הראשית היא אדריכלית אורנית אורנת, ממשרד אורית אורנת ורות שפירא אדריכלות ותכנון עירוני. את כח נדל"ן ייצגו בתוכנית עורכי הדין ישי איציקוביץ ואלי דהן ממשרד עו"ד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות', ואת הדיירים ייצג משרד עו"ד פרבמן רשף ושות'.

לעיון בהוראות התוכנית המלאות לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתרוטשטיין נדל"ןעיריית לודהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות' עורכי דיןגיא פרבמן, רשף ושות' משרד עורכי דיןהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהעו"ד ישי איציקוביץכח השקעותעו"ד אלי דהןפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...