הופקדה תוכנית להקמת שכונה חדשה על שטח מחנה "רחבעם" ברמלה; תכלול 2,500 יח"ד

625 יחידות דיור מתוכן יהיו דירות קטנות – ונוסף עליהן יוקמו גם 300 יחידות לדיור מוגן • התוכנית משתרעת על פני 378 דונם, ותכלול גם 77 דונם מבני ציבור, ומתחם תעסוקה בשטח 46 דונם

שיתוף הכתבה
הדמיית השכונה שתקום על שטח מתחם בסיס "רחבעם" ברמלה (מילוסלבסקי אדריכלים; רשות מקרקעי ישראל)הדמיית השכונה שתקום על שטח מתחם בסיס "רחבעם" ברמלה (מילוסלבסקי אדריכלים; רשות מקרקעי ישראל)

הוועדה המחוזית מרכז החליטה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים על שטח המחנה הצבאי "רחבעם" ברמלה – כך מעדכן היום (ג') מנהל התכנון . התוכנית כוללת 2,500 יחידות דיור, מתוכן 625 דירות קטנות, וכן 300 יחידות דיור שיוקצו עבור דיור מוגן. 

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ-378 דונם, וממוקמת במתחם שבין הכבישים 40 מצפון ו-431 מדרום, לבין שכונת "קריית האומנים" ממזרח. יחידות הדיור בשכונה יוקמו במבני מגורים בני 16-8 קומות. לצד שטחי המגורים תכלול השכונה כ-77 דונם עבור מבני ציבור, כשבעה דונמים עבור שטחי ספורט ונופש, מתחם תעסוקה חדש בחלקה הצפוני של השכונה, בשטח 46 דונם ועם ארבעה מגדלים בני 20 קומות כל אחד, ועוד כ-46 דונם שטחים פתוחים. 

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

"ההחלטה כללה גם התייחסות רחבה למבני השימור הייחודיים במקום, מתקופת המנדט הבריטי, הבנויים אבן, לעצים הקיימים ולמרחב הנופי שהיה חלק מהמחנה המקורי ומשתלב בבינוי החדש", כך בהודעת המנהל. "תכנון המתחם מתבסס על התפיסה התכנונית שנקבעה בתוכנית שאושרה בשנת 2020 למתחם המחנה הצבאי, אשר הסדירה את גבולות המקרקעין במחנה הצבאי הנדרש לפעילות היחידות השונות, ובכלל זה את אזורי המחנה ההיסטורי, את השטחים הגובלים במחנה ואת התשתיות בסביבתו. 

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

התכנון המוצע ממשיך את הרקמה הבנויה שבשכונת קריית האומנים, ומתחבר אליה באמצעות רשת דרכים חדשה שמתחברת לרשת הקיימת בשכונה – רשת שבילים להולכי רגל ולרוכבי אופניים, שמחברים את המגורים למוקדי התעסוקה ולשטחי התעסוקה בתוכנית". התוכנית נערכה על ידי משרד מילוסלבסקי אדריכלים .

תכנון המתחם נשען על ראייה תכנונית רחבה, וניתן דגש מיוחד על פיתוח המתחם כרקמה עירונית פעילה שממשיכה את הרקמה הקיימת תוך  יצירת צירי הולכי רגל ורכיבת אופניים להגברת הנגישות, עירוב שימושי תעסוקה, מסחר, שימור ותיירות, והקצאת שטחים ציבוריים לצורכי השכונה והסביבה"

יו''ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, שירה ברנד: "מדובר בתוכנית חשובה המיישמת את החלטת הממשלה לפינוי מחנות צה''ל במחוז המרכז. תכנון המתחם נשען על ראייה תכנונית רחבה, וניתן דגש מיוחד על פיתוח המתחם כרקמה עירונית פעילה שממשיכה את הרקמה הקיימת תוך  יצירת צירי הולכי רגל ורכיבת אופניים להגברת הנגישות, עירוב שימושי תעסוקה, מסחר, שימור ותיירות, והקצאת שטחים ציבוריים לצורכי השכונה והסביבה".

מנהל מרחב עסקי מרכז, רשות מקרקעי ישראל , דוד מזרחי: "אני מברך על החלטת הפקדת התוכנית, אשר קודמה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל בשיתוף פעולה עם עיריית רמלה ומשרד הביטחון.

מדובר בתוכנית מגוונת בעלת עירוב שימושים , עם דגש על נגישות (סמיכות לתחנת רכבת עתידית), שבילי הליכה ואופניים וקישוריות לשכונות קיימות.

הערך המוסף של התוכנית הינו מתחם לשימור המתוכן בליבה. המתחם, אשר ישלב שימור ובנייה חדשה, יהווה מוקד משיכה של בילוי, פנאי ומסחר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמילוסלבסקי אדריכליםשירה ברנדהוועדה המחוזית לתכנון ובנייהמתחם מחנה רחבעם רמלהדוד מזרחיעיריית רמלה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...