עזריאלי חשפה את מגדל הספירלה; הכפילה זכויות בנייה ב-3.5 שנים

המגדל החדש שייבנה בהשקעה של כ-2.5 מיליארד שקל יכלול שטחי מסחר, משרדים, מגורים ומלון • ב-2013 הזכויות היו ל-60 קומות, עזריאלי תבנה 91 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיית מגדל הספירלההדמיית מגדל הספירלה

קבוצת עזריאלי חשפה היום (ד') במסיבת עיתונאים בתל אביב את "מגדל הספירלה" שיוקם בהשקעה של כ-2.5 מיליארד שקל בסמוך לשלושת המגדלים האחרים שלה במרכז ת"א, במקום בית ידיעות אחרונות המיתולוגי שנהרס בשנה שעברה. 

המגדל יכלול שטחי מסחר, משרדים, מגורים ומלון בשטח כולל של כ-150,000 מ"ר, ויהיה חלק ממתחם מרכז עזריאלי אשר כולל היום את המגדלים העגול, המרובע והמשולש. המגדל החדש יתנשא לגובה של 350 מטר, יתפרש על פני 91 קומות, ולכשתושלם בנייתו הוא יהיה המגדל הגבוה בישראל. למרגלות הפרויקט יוקמו בנוסף לקומת מסחר המחוברת ישירות לרכבת הקלה, גם 6 מפלסי חניה תת-קרקעיים בשטח של כ-45 אלף מ"ר. פסגת המגדל תכלול מרחב לכנסים ולמפגשים ולבילוי ולתצפית של 360 מעלות על תל אביב והסביבה. במסגרת העבודות יזכה גם קניון עזריאלי תל-אביב להרחבה משמעותית של כ-13 אלף מ"ר לכ-50 אלף מ"ר. בימים אלה מתבצעות בשטח עבודות חפירה ודיפון, ובנייתו של המגדל צפויה להסתיים בתוך כשש עד שבע שנים. 

עזריאלי, בראשות היו"ר דנה עזריאלי, רכשה את מתחם בית ידיעות אחרונות בשנת 2013 תמורת כ-400 מיליון שקל. המתחם הוא בן 8 דונם וכלל במעמד הרכישה לפני חמש שנים זכויות בנייה למגדל בן 60 קומות עם 85 אלף מ"ר שטחים עיקריים ו-5 מרתפי חניה. זכויות הבנייה היו למשרדים ומגורים באופן שווה, וזכויות הרחבה של 10,000 מ"ר לקניון עזריאלי הקיים. 

חמש שנים מאוחר יותר, ובהתאם לטרנד המגדלים בת"א, עזריאלי כמעט והכפילה את זכויות הבנייה והגדילה משמעותית את שטחי הבנייה שהיא תבנה במגדל. 

עיצוב המדמה "קונכיית חילזון"

על מלאכת עיצוב ותכנון "מגדל הספירלה" מופקדת פירמת KPF הבינלאומית (ר"תKohn Pedersen Fox), האחראית על תכנונם של 5 מתוך 10 גורדי השחקים הגדולים בעולם; אדריכל משה צור משמש כאדריכל הישראלי של הפרויקט. בתיאור העיצוב של המגדל קבוצת עזריאלי נעזרה בדימויים ופיוטים מרחיקי לכת: "העיצוב מדמה צעיף המתפתל סביב הבסיס הקיים ושלושת המגדלים, וממשיך כמגילה המטפסת במעלה המגדל החדש. התכנון שואב השראה מהפיתולים המאפיינים קונכיית חילזון ומנסה להתחקות אחר צורתם הטבעית וכן מהמגילות המקראיות העתיקות והאופן בו הן נמתחות כלפי מעלה".

היו"ר דנה עזריאלי אמרה באירוע ההשקה כי "ההשקעה הכלכלית יוצאת הדופן בפרויקט מהווה עדות לאמון הרב שלנו בכלכלה הישראלית ובצמיחתה. הארכיטקטורה של מגדל הספירלה משקפת את התעוזה והיצירתיות של קבוצת עזריאלי ". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קבוצת עזריאליזכויות בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...