איסתא רכשה מלון בן 76 חדרים בלונג איילנד, ניו יורק, תמורת 19 מיליון דולר

מדובר במלון שנכלל בהסכם שיתוף פעולה בין החברה לבין שותפהּ בארה"ב, שנחתם בדצמבר 2019 • בית המלון משתרע על פני כ-37,850 רגל רבוע • העסקה תושלם בכפוף לקבלת טופס אכלוס בתוך שנה

שיתוף הכתבה
מנכ"ל איסתא, אחישי גל (יח"צ)מנכ"ל איסתא, אחישי גל (יח"צ)

חברת איסתא דיווחה בימים האחרונים על התקשרות חברת הבת שלה, איסתא נכסים, עם שותפה בארה"ב בהסכם לרכישת מלוא זכויותיו (100%) במלון בלונג איילנד סיטי שבניו יורק, ארה"ב, זאת בתמורה לסך של כ-19 מיליון דולר. זאת בהמשך להסכם שיתוף פעולה בתחום המלונאות בארה"ב, שנחתם בין הצדדים בדצמבר 2019. 

"בבעלות השותף מקרקעין בשטח של כ-7,500 רגל רבוע בלונג איילנד, שעליהם הוקם בית מלון בשטח בנוי של כ-37,850 רגל רבוע, הכולל 76 חדרים וסוויטות", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. "השותף פועל לקבלת טופס אכלוס למלון.

בהתאם להסכם, ובכפוף לקבלת טופס האכלוס בתוך שנה, תושלם בסמוך לאחר התקיימות התנאי המתלה עסקה לרכישת מלוא זכויות השותף במקרקעין ובמלון, כשהם נקיים מכל חוב, שעבוד או עיקול, וזאת כנגד תשלום התמורה"

בהתאם להסכם, ובכפוף לקבלת טופס האכלוס בתוך שנה, תושלם בסמוך לאחר התקיימות התנאי המתלה עסקה לרכישת מלוא זכויות השותף במקרקעין ובמלון, כשהם נקיים מכל חוב, שעבוד או עיקול, וזאת כנגד תשלום התמורה. בכפוף להשלמת העסקה, בכוונת הצדדים להשכיר את המלון לשותף, או לחלופין לצד ג'".

כאמור, הרכישה היא חלק ממהלך נרחב יותר שהחל להתממש לקראת סוף 2019, אז חתמו הצדדים על הסכם לשיתוף פעולה שהוגדר על ידי איסתא כ"נדבך נוסף באסטרטגיית החברה לבניית מנועי צמיחה נוספים בתחום המלונאות, ביעדי תיירות אסטרטגיים לחברה. 

ניו יורק היא היעד התיירותי הפופולרי ביותר לתייר הישראלי בכלל, וללקוחות החברה בפרט. על פי הסכם שיתוף הפעולה, השותף יפעל לאיתור פרויקטים לרכישה ולשיפוץ או בנייה של בתי מלון בארצות הברית בכלל ובעיר ניו יורק, בפרט ויעניק לאיסתא זכות סירוב ראשון לשתף עימו פעולה ביחס לכך. 

על פי הסכם שיתוף הפעולה, השותף יפעל לאיתור פרויקטים לרכישה ולשיפוץ או בנייה של בתי מלון בארצות הברית בכלל ובעיר ניו יורק, בפרט ויעניק לאיסתא זכות סירוב ראשון לשתף עימו פעולה ביחס לכך"

כל פרויקט שאיסתא תסכים לשתף פעולה ביחס אליו יהא בסופו של יום בבעלות תאגיד ייעודי אשר יוחזק בחלקים שווים על ידי הצדדים, ומלון הפרויקט יושכר לשותף. בין הצדדים הוסכמו העקרונות שלפיהם תרכוש איסתא מחצית מזכויות השותף במלון בהקמה הנמצא בבעלותו (המלון שרכשה כעת איסתא את כל הזכויות בו), ואיסתא תצטרף לשותף בעסקה לרכישת זכויות מצד ג' במלון נוסף המצוי בקרבת מקום. כמו כן, יושכרו שני המלונות לחברה בבעלות השותף". על פי הפרסומים, מדובר בהשקעה של כ-41 מיליון דולר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונאותהרשות לניירות ערךנדל"ן בחו"לאיסתאאחישי גל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...