בשבוע הבא: המכרז הראשון במתחם "פי גלילות" בירושלים צפוי להיסגר – עם 300 יח"ד חדשות

מדובר במכרז ייזום, שבמסגרתו הזוכה יבצע את התכנון, הפיתוח והבנייה במתחם – שתכלול מגורים ושטחי מסחר • במתחם מתוכננת הקמתה של שכונה חדשה, עם כ-950 יחידות דיור חדשות • מחיר המינימום: 66,687,530 שקל

שיתוף הכתבה
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)ראש עיריית ירושלים, משה ליאון (ראובן קופיצ'ינסקי)

מכרז מסקרן צפוי להיסגר בשבוע הבא בירושלים – סקרנות שנובעת משתי סיבות: ראשית, מדובר במכרז הראשון על קרקע במתחם "פי גלילות" בעיר הבירה, שבו אמורה לקום שכונה חדשה ובה כמעט 1,000 יח"ד; שנית, מדובר במכרז ייזום, כפי שמגדירה זאת רשות מקרקעי ישראל , מה שמאפשר לנו הצצה אל התנאים והכללים של מכרז מסוג זה.

המדובר הוא ב"הזמנה לקבלת הצעות במכרז פומבי להתקשרות בחוזה פיתוח והסכם הרשאה לתכנון, שבעקבותיהם ייחתם חוזה חכירה בגין חלקה היחסי של רשות הפיתוח, כ-300 יח"ד ומסחר, 
במתחם הר נוף דרום (פי גלילות) בירושלים.

מדובר בתכנון לתקופה של שמונה שנים שבעקבותיו, ובכפוף להשלמת התכנון, ביצוע עבודות הפיתוח הציבוריות ועמידה בתנאים הקבועים בחוזה הפיתוח, ייחתם חוזה חכירה מהוון לתקופה של 98 שנים, עם אופציה להארכה לתקופה נוספת של 98 שנים בתנאים שיהיו נהוגים ברשות במועד החידוש".

מחיר המינימום שנקבע למתחם הוא 66,687,530 שקל; הוצאות הפיתוח עומדות על 21,186,301 שקל; לצד אלו ישנו גם תשלום של "עלויות פיקוח ובקרה אשר ישולמו ישירות לרשות המקומית", בסכום של 3,937,500 שקל

נציין כמה נתונים מספריים מעניינים: מחיר המינימום שנקבע למתחם הוא 66,687,530 שקל; הוצאות הפיתוח עומדות על 21,186,301 שקל; לצד אלו ישנו גם תשלום של "עלויות פיקוח ובקרה אשר ישולמו ישירות לרשות המקומית", בסכום של 3,937,500 שקל. חוזה הפיתוח מתייחס לשטח של 33.875 דונם, ואילו ההרשאה לתכנון מתייחסת לשטח של 3.250 דונמים. המכרז ייסגר, כאמור, בתחילת השבוע הבא, ב-13.12.2021. נציין כי הוא פורסם לראשונה במרץ השנה, ומאז פורסמו חמש הודעות לדחיית מועדים.

לעיון בחוברת המכרז לחצו כאן

שלושה שלבי "עסקה"

כאמור, המכרז המעניין מאפשר לנו לקבל הצצה אל מבנה חוזי הייזום שמקדמת לאחרונה רשות מקרקעי ישראל . כך, בשלב ראשון, ייחתם עם הזוכה חוזה פיתוח לתקופה של שמונה שנים, כאמור. במהלך תקופה זו על היזם לתכנן ולפתח את כל המתחם לתכנון, כפי שמגדיר המכרז.

בשלב השני, "לאחר אישור התוכנית בוועדות התכנון בתוך המועדים הקבועים במסמכי המכרז, ובכפוף לעמידת הזוכה בכל תנאי המכרז וחוזה הפיתוח, תיחתם עם הזוכה תוספת לחוזה הפיתוח ביחס למקרקעין שעתידים להירשם על שם רשות הפיתוח במצב היוצא בטבלאות האיזון, ואשר ייעודם תואם את המטרות המפורטות בתדריך התכנון".

בהמשך, לאחר אישור התוכנית, על היזם יהיה לחתום על הסכם פיתוח עם העירייה להבטחת ביצוע עבודות הפיתוח במתחם לתכנון. "בתקופת חוזה הפיתוח על היזם יהיה לתכנן ולבצע את כל עבודות התשתית הציבורית בשטח המתחם לתכנון".

בשלב השלישי, "לאחר ביצוע עבודות הפיתוח והתשתית הציבורית במתחם לתכנון, השלמת הבנייה תוך המועדים הקבועים במסמכי המכרז, עמידה בתנאי חוזה הפיתוח והתוספת לחוזה הפיתוח" – אז ייחתם עם הזוכה חוזה חכירה בגין מקרקעי החוזה

בשלב השלישי, "לאחר ביצוע עבודות הפיתוח והתשתית הציבורית במתחם לתכנון, השלמת הבנייה תוך המועדים הקבועים במסמכי המכרז, עמידה בתנאי חוזה הפיתוח והתוספת לחוזה הפיתוח" – אז ייחתם עם הזוכה חוזה חכירה בגין מקרקעי החוזה.

ברשות מציינים כי התוכנית עבור המתחם גובשה בשיתוף עיריית ירושלים, לשכת תכנון מחוז
ירושלים ובעלי זכות החכירה במתחם "פי גלילות". "הפרוגרמה התייחסה למתחם תכנון של כ-158 דונם, ובו כמה בעלי קרקע. 

הפרוגרמה שסוכמה והיוותה בסיס לחלופה תכנונית התייחסה לכ-940 יח"ד בבנייה רוויה, כ-4,500 מ"ר מסחר ופרוגרמה לצורכי ציבור לפי תדריך התכנון החדש שאושר ע"י הממשלה בשנת 2016, המתייחס למשק בית ממוצע של חמש נפשות ולהיקף מגורים של עד 1000 יח"ד". עוד מדגישים ברמ"י כי המקרקעין מושא מכרז זה מתייחסים לנגזרת של קרקעות בניהול רמ"י בלבד.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלעיריית ירושליםמנהל התכנוןפי גלילות ירושליםמכרז ייזוםבנייה רוויה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...