הפרחים לחוק ההסדרים: קבוצת יובלים עברה את סף ההסכמה בעשרה פרויקטי פינוי-בינוי – עם יותר מ-3,500 יח"ד

מדובר בפרויקטים בהרצליה, בפתח תקווה, בתל אביב, ברמת גן ובאשדוד • "התיקון יאפשר את קידומן המהיר של עסקאות התחדשות עירונית המתעכבות בשל סירוב של מיעוט בעלי הדירות"

שיתוף הכתבה
איציק ברוך, בעלי קבוצת יובלים (כפיר זיו)איציק ברוך, בעלי קבוצת יובלים (כפיר זיו)

רבים מאנשי הענף מדברים כבר תקופה לא קצרה על החשיבות של חוק ההסדרים, ועל חשיבות אישורו, בעיקר למען תחום ההתחדשות העירונית: סעיפים שונים בו, הם אומרים, יסירו כמה מהחסמים המרכזיים בסקטור החשוב הזה, ויאפשרו לו לרוץ קדימה. אחד מהסעיפים הוא ההפחתה המדוברת של הרוב הדרוש בפרויקטי פינוי-בינוי, מ-80% ל-66%. נראה כי כבר כעת ישנו תרגום לשינוי הזה בשטח.

מהדו"ח התקופתי של קבוצת יובלים לרבעון השלישי של 2021 שפורסם לאחרונה, עולה כי לא מעט פרויקטים של החברה, ש"נתקעו" בשלב החתימות או עדיין לא הגיעו לרף הדרוש, יכולים להתקדם לפתע – וזאת בשל הורדת הרף המתבקשת כל כך מצד גורמים רבים. הנתונים שנציג כעת מסבירים מדוע נרשמה המתנה רבה כל כך, מצד אנשים רבים כל כך בענף הנדל"ן.

על פי הדו"ח של יובלים , לא פחות מעשרה פרויקטים שלה עברו את הסף הדרוש, בעקבות הורדת הרף: " בעקבות התיקון לחוק פינוי ובינוי, החברה עברה את סף החתימות הנדרש בפרויקטים אלה: ויצמן הרצליה, צה"ל 2-8-10 פ"ת, צה"ל 4 פ"ת, הדדי בת ים, הכנסת הגדולה בתל אביב, רסקו תל אביב, מתחם G אשדוד, דרך השלום תל אביב, הבילויים ר"ג ואנדרסן ת"א". 

כדי להמחיש לכם את חשיבות העניין, סיכמנו יחד את מספר יחידות הדיור החדשות המתוכננות בעשרת המתחמים הללו: מדובר בכ-3,510 יחידות דיור, ואולי אף יותר, בפרויקיטם אלו בלבד. איך שלא מסתכלים על זה, מדובר בנתון מדהים.

הקבוצה ממשיכה לפעול לצורך הרחבת פעילותה לאיתור קרקעות פוטנציאליות ולייזום ובנייה של פרויקטים מסוג התחדשות עירונית , ומצויה בשלבים שונים של משאים ומתנים מול דיירים בקרקעות שונות. בכמה מהן החל תהליך החתמה על הסכם מחייב"

"הקבוצה ממשיכה לפעול לצורך הרחבת פעילותה לאיתור קרקעות פוטנציאליות ולייזום ובנייה של פרויקטים מסוג התחדשות עירונית ", כתבה עוד יובלים בדו"ח התקופתי, "ומצויה בשלבים שונים של משאים ומתנים מול דיירים בקרקעות שונות. בכמה מהן החל תהליך החתמה על הסכם מחייב.

הקבוצה ממשיכה בתהליך צמיחה, ונכון למועד הדו"ח היא בעלת זכויות בחמישה פרויקטים המסווגים כפרויקטים בהקמה ובתכנון, שבמסגרתם יתווספו כ-976 יחידות דיור, וכעשרה פרויקטים המסווגים כעתודות קרקע, שבמסגרתם יתווספו כ- 2,819 יחידות דיור וכן שטחי מסחר ומשרדים".

החברה התייחסה גם ישירות לחוק ההסדרים ולשינוי שהוא מציע, וכתבה: "במסגרת התיקון לחוק פינוי ובינוי, נקבעו כמה הוראות אשר יש בהן כדי להקל על הגשת תביעות כנגד דיירים סרבנים. בין היתר, הופחת הרוב הדרוש מבין בעלי הדירות כך שהרוב יעמוד על שני שליש מבעלי הדירות במקום 80%. להערכת החברה, התיקון יאפשר את קידומן המהיר של עסקאות התחדשות עירונית המתעכבות בשל סירוב של מיעוט בעלי הדירות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתהרוב הדרוש להסכמהדייר סרבןחוק ההסדריםאיציק ברוךפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...