סקייליין ממשיכה במימוש נכסים בחו"ל: מוכרת את אתרי הנופש שלה בקנדה תמורת כ-165.5 מיליון דולר

לצד מכירת כל אתרי הנופש, היא מוכרת גם קרקעות לפיתוח בשלושה אתרי נופש בקנדה • הרוכשת היא חברת Freed Corporation, שאותה מגדירה סקייליין כ"אחד היזמים הפרטיים הגדולים הפועלים בעיר טורונטו"

שיתוף הכתבה
אתר הנופש Deerhurst הנכלל בעסקה (סקייליין)אתר הנופש Deerhurst הנכלל בעסקה (סקייליין)

אחרי שמכרה שני מלונות בקליבלנד, ואתר נופש בקנדה – חברת סקייליין ממשיכה למממש, ובעסקה גדולה עוד יותר: החברה עדכנה היום (ה') כי השלימה הסכמי רכישה ומכירה עם חברת Freed Corporation, שבמסגרתם הוא מוכרת את מלוא הזכויות באתרי הנופש שלה בקנדה, כמו גם בקרקעות לפיתוח הסמוכות לאתר הנופש Deerhurst ולאתר הנופש Horseshoe בקנדה, ובכל הקרקעות לפיתוח שנותרו באתר הנופש Blue Mountain במדינה.

סקייליין מגדירה את חברת פריד כ"אחד היזמים הפרטיים הגדולים הפועלים בעיר טורונטו. פריד השלימה יותר מ-30 פרויקטים, והתרחבה באופן שהיא כוללת כיום חטיבות תפעול מרכזיות העוסקות בניהול בנייה ונדל"ן, לצד Freed אירוח - פורטפוליו של מלונות, אתרי נופש, מסעדות וחיי לילה
המעניקים חוויית לייף סטייל".

מחיר המכירה של כלל הנכסים הוא 210 מיליון דולר קנדי – כ-165.52 מיליון דולר אמריקאי. על פי החברה, סכום זה מייצג פרמיה של כ-30 מיליון דולר קנדי על שווי נכסים אלו בספרים לפי כללי IFRS, נכון ליום 30 ביוני 2021, טרום העסקה. במהלך הרבעון השלישי של 2021 הכירה סקייליין ברווח בסך של כ-23.2 מיליון דולר קנדי, בניכוי מס

מחיר המכירה של כלל הנכסים הוא 210 מיליון דולר קנדי – כ-165.52 מיליון דולר אמריקאי. על פי החברה, סכום זה מייצג פרמיה של כ-30 מיליון דולר קנדי על שווי נכסים אלו בספרים לפי כללי IFRS, נכון ליום 30 ביוני 2021, טרום העסקה. במהלך הרבעון השלישי של 2021 הכירה סקייליין ברווח בסך של כ-23.2 מיליון דולר קנדי, בניכוי מס, וברווח כולל אחר המיוחס לעסקת Freed, בסך של כ-3.8 מיליון דולר קנדי, בניכוי מס. במהלך הרבעון הרביעי של 2021 צפויה סקייליין לרשום רווח נוסף, בסך של כ-14.8 מיליון דולר קנדי.

"פריד רכשה את הנכסים באמצעות שותפות שהוקמה לשם כך, שאליה הועברו גם זכויות פריד באתר הנופש Muskoka Bay", מעדכנת סקייליין. "כתוצאה מהשלמת העסקה, קיבלה החברה תזרים מזומנים נטו - לפני מס, תשלומים לבעלי זכויות מיעוט באחד הנכסים והוצאות נוספות - בסך של כ- 35 מיליון דולר קנדי, וזאת לאחר פירעון חובות. פירעון החוב כולל, בין היתר, פירעון של אגרות החוב (סדרה א') של החברה, הקבוע ליום 23 בדצמבר 2021.

עד ליום 31 בדצמבר 2022 תוכל פריד לרכוש את 29% אחזקות החברה וגורם שלישי בשותפות, לפי שווי של 32.797 מיליון דולר קנדי, בתוספת תשואה שנתית של 12% במזומן על סכום זה. אם פריד לא תממש את אופציית הרכישה, לחברה תהיה אופציית מכר (Put) ולפריד תהיה אופציית רכישה (Call) בתום השנים הרביעית והחמישית לאחר השלמת העסקה, ביחס לעד 50% מהחזקות החברה והצד השלישי בשותפות, בהתבסס על שווי שוק הוגן באותה עת, על פי מנגנון שמאות שנקבע בהסכמים.

פריד או החברות הקשורות לה יתפעלו וינהלו את הנכסים של השותפות, בתמורה לעמלות שנקבעו בהסכמי הרכישה והמכירה. לחברה זכויות הגנת מיעוט בשותפות, ובכלל זה הזכות לאשר החלטות מהותיות מסוימות כגון רכישות, הנפקת הון ו/או גיוס חוב".

שלוש העסקאות האחרונות - מכירת שני בתי המלון בקליבלנד, מכירת אתר הנופש Port McNicoll ומכירת כלל הפעילות בקנדה - מסתכמות לכ-285.5 מיליון דולר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונאותהרשות לניירות ערךסקיילייןנדל"ן בחו"לFreed Corporation
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...