כשבעה חודשים לאחר שאושרה להפקדה: הופקדה תוכנית ההתחדשות העירונית לשכונת רמת ורבר בפ"ת

התוכנית מציעה תוספת של כ-3,954 יחידות דיור חדשות לאחת השכונות הוותיקות בעיר, שבה ישנם כיום כ-3,880 יחידות דיור • כוללת בסך הכול 17 מתחמי פינוי-בינוי, בתוכנית ההתחדשות הראשונה לשכונה שלמה בפ"ת

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת רמת ורבר לאחר תהליך ההתחדשות (מייזליץ-כסיף-רויטמן אדריכלים)הדמיית שכונת רמת ורבר לאחר תהליך ההתחדשות (מייזליץ-כסיף-רויטמן אדריכלים)

כשבעה חודשים לאחר שאושרה להפקדה, וקצת יותר משלוש שנים לאחר שהוגשה למוסדות התכנון לראשונה, תוכנית ההתחדשות העירונית של שכונת רמת ורבר בפתח תקווה הופקדה רשמית על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז.

במובנים רבים, מבטאת התוכנית את הגישה הנוכחית של מוסדות התכנון: העדפה למתחמי התחדשות גדולים, ואם אפשר – אף של שכונות שלמות, וזאת למרות שהתוכנית מוגדרת, כך בדיוני הוועדה המחוזית, כמורכבת.

מטרת התוכנית היא הקמת תשתית תכנונית לתהליכי התחדשות עירונית על ידי הוספת יחידות דיור ופיתוח סביבתי של מתחמים בהיקף של כ-3,945 יח"ד תוספת ליחידות הדיור הקיימות. מדובר בתוכנית שכוללת 17 מתחמים לפינוי-בינוי, ומציעה גם הוראות לתוספת שטחים למבני ציבור ולשטחי מסחר ותעסוקה במתחמי הפינוי-בינוי. 

תחום התכנית הוא בין רחוב ז'בוטינסקי מצפון, רחוב קפלן אליעזר ממערב, רחוב ארלוזורוב מדרום והרחובות טרומפלדור ויחבוב אהרון ממזרח. כיום השכונה כוללת כ-10,330 תושבים, ב-3,880 יח"ד, כך שתוספת יחידות הדיור בה מהווה למעשה הכפלה – ואף יותר מזה – של מספר יחידות הדיור בשטחי השכונה כולה

תחום התכנית הוא בין רחוב ז'בוטינסקי מצפון, רחוב קפלן אליעזר ממערב, רחוב ארלוזורוב מדרום והרחובות טרומפלדור ויחבוב אהרון ממזרח. כיום השכונה כוללת כ-10,330 תושבים, ב-3,880 יח"ד, כך שתוספת יחידות הדיור בה מהווה למעשה הכפלה – ואף יותר מזה – של מספר יחידות הדיור בשטחי השכונה כולה.

"שכונת רמת ורבר נבחרה על ידי עיריית פתח תקווה ומשרד הבינוי והשיכון להיות השכונה הראשונה בעיר המיועדת להתחדשות עירונית בראייה שכונתית", כך בדברי ההסבר. "התחדשות השכונה תהווה צעד ראשון בקידום היעד העירוני של ביסוס מעגל שני למרכז העיר כיעד אטרקטיבי לאוכלוסייה חדשה.

יתרונה של השכונה במיקומה בסמוך לעורקי תנועה מרכזיים המאפשרים ניידות וקישוריות, וישתפרו משמעותית בהמשך עם הקמת הקו האדום של הרכבת הקלה, לרבות תחנת הרכבת בדופן הצפונית של השכונה, ברחוב ז'בוטינסקי, ועם הקמת קו המטרו - לרבות תחנה בדופן הדרומית של השכונה ברחוב ארלוזורוב".

התוכנית מדיניות להתחדשות עירונית לפי חלוקה ל"סוגי" מתחמים:

א. מתחמים לתכנון מפורט - מתחמים המיועדים לתכנון מפורט הכולל איחוד וחלוקה. היתרי בנייה למתחמים אלו יוצאו רק לאחר שיוכנו תכניות מפורטות בהתאם להוראות התוכנית.

ב. מתחמים ציבוריים - תוכנית זו מגדילה את זכויות הבנייה שלהם. היתרי בנייה למתחמים אלו יוצאו מתוקף תכנית זו.

ג. היתרי בנייה לשאר המבנים, ב"ייעוד על פי תכנית מאושרת אחרת", יוצאו מתוקף תוכנית זו.

לעיון בהוראות התוכנית במלואן לחצו כאן

תוכנית רמת ורבר חולשת על פני כ-577 דונם. נזכיר כי לאחרונה חלה התקדמות בשתי תוכניות בתחומי התוכנית הכוללת לשכונה – האחת, תוכנית של קבוצת יובלים עם 369 יחידות דיור, הופקדה בתחילת החודש שעבר; השנייה, תוכנית של ב.ס.ר ואורבניקה, אושרה להפקדה באמצע החודש שעבר.

נעם סלע, יו"ר מנהלת כרמים להתחדשות עירונית בעיריית פתח תקווה: "התקדמות משמעותית ומשמחת בדרך לחידוש השכונה. כל התושבים כמו גם גורמי התכנון העירוניים חיכו שנים רבות וכעת התכנית הופקדה ורמת ורבר בדרך להיות אחת השכונות החזקות בגוש דן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית פתח תקווהרמת ורבר פתח תקווהמייזליץ-כסיף-רויטמן אדריכליםב.ס.רמנהלת כרמים להתחדשות עירונית בפתח תקווההוועדה המחוזית לתכנון ובנייהנעם סלעאורבניקהפינוי בינוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...