אילת: אושרה התוכנית להקמת "מלון היין" באזור התעשייה – עם 92 חדרים

ארבעה חודשים לאחר שהופקדה התוכנית, היא אושרה בידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום – כמהלך ראשון להתחדשות עירונית של אזור התעשייה כולו, שצפוי להוסיף 2,100 יח"ד קטנות

שיתוף הכתבה
אלי לנקרי, ראש עיריית אילת (רוני בלחסן)אלי לנקרי, ראש עיריית אילת (רוני בלחסן)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה לאחרונה את תוכנית "מלון היין" באזור התעשייה באילת, בסמוך לחנות הידועה "יינות אילת" – ארבעה חודשים לאחר שהופקדה, כפי שפרסמנו כאן באוגוסט האחרון. המלון יציע שמונה קומות ו-92 חדרים.

מדובר במלון חדש שיוקם בסמוך לחנות היינות, כ"נקודת ציון התחלתית להתחדשות אזור התעשייה ולחיזוקו של מוסד תרבותי אילתי מקומי ובינלאומי", כך בדברי ההסבר לתוכנית, המשתרעת על פני כדונם אחד, ברחוב הבורסקאי 17.

כאמור, המלון ימנה שמונה קומות, בחלוקה זו: קומת קרקע, שש קומות לאירוח וקומה לשימושי מלונאות עיקריים ולשימושים טכניים, לצד אלו, יכלול המלון גם שתי קומות תת-קרקעיות לשימושים שונים שהוגדרו בתוכנית.

על פי הוראותיה, יתאפשר שינוי של עד 25% במספר חדרי האירוח, ללא תוספת זכויות בנייה במתחם; ניתן יהיה להמיר עד 15% בין השימושים, באישור הוועדה המקומית; תותר המרה של עד 10% מהשטח העיקרי לשטח שירות, גם כן באישור הוועדה המקומית; והחניה תהיה בתת הקרקע - למעט חניה תפעולית בקומת הקרקע, בחצר משק סגורה.

עוד כוללות הראות התוכנית שינוי ייעוד הקרקע ממסחר, תעשייה קלה ומלאכה למלונאות (אכסון מלונאי) עם חזית מסחרית; קביעת הוראות בינוי, הנחיות ומגבלות בנייה; קביעת תנאים למתן היתר בנייה עבור המלון.

כאמור, המלון הוא מעין "יריית פתיחה" להתחדשות אזור התעשייה כולו, שנמצא בסמוך לכניסה הצפונית לעיר. תחת הכותרת "תוכניות עבודה ופיתוח לשנים 2022-2021" באתר עיריית אילת נכתב על תוכנית התחדשות אזור התעשייה כי "לאחר ששודרגו הרחובות המרכזיים באזור התעשייה, ממשיך מנהל ההנדסה להוביל מהלך להתחדשות ולפיתוח אזור התעשייה הישן, כולל שינויי ייעוד למטרות מסחר, מגורים ותעסוקה. 

במסגרת זו מתוכננת בניית כ-2,100 יחידות דיור קטנות, והרחבת שטחי המסחר והתעסוקה. מדובר בתוכנית התחדשות עירונית הכוללת חידוש של המרקם הבנוי באזור התעשייה, זאת על ידי שינוי חלק מהייעוד של המתחם מתעשייה לעירוב שימושים – דיור מיוחד, תעשייה קלה ומלאכה"

במסגרת זו מתוכננת בניית כ-2,100 יחידות דיור קטנות, והרחבת שטחי המסחר והתעסוקה. מדובר בתוכנית התחדשות עירונית הכוללת חידוש של המרקם הבנוי באזור התעשייה, זאת על ידי שינוי חלק מהייעוד של המתחם מתעשייה לעירוב שימושים – דיור מיוחד, תעשייה קלה ומלאכה. התוכנית מתפרסת על שטח של כ-565 דונם וממוקמת במתחם הרחובות חטיבת גולני במערב, ששת הימים בצפון, דרך הערבה במזרח ואזור המלונאות של אילת מדרום".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מלונאותהתחדשות עירוניתעיריית אילתדירות קטנותהוועדה המקומית לתכנון ובנייההוועדה המחוזית לתכנון ובנייהמלון היין באילתאזור התעשייה באילת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...