קרקע ראשונה בתוכנית גני יהודה ביהוד-מונוסון תשווק בהצלחה? מכרז ל-732 יח"ד ייסגר בשבוע הבא

בשנים האחרונות נעשו שני ניסינות לשווק קרקע ראשונה בתחומי התוכנית – ובשני המקרים המכרזים בוטלו • המכרז צפוי להיסגר ביום שני, 20.12.2021, והוא מתייחס לחמישה מתחמים בשטח 28,992 מ"ר

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית גני יהודה ביהוד-מונוסון (משרד ד.ס בניין ערים)הדמיית תוכנית גני יהודה ביהוד-מונוסון (משרד ד.ס בניין ערים)

האם סוף-סוף ישווק בהצלחה המכרז הראשון בשטח תוכנית גני יהודה – היא תמל/1041 – ביהוד-מונוסון? רשות מקרקעי ישראל פרסמה בסוף יולי האחרון מכרז עבור כמות גדולה של 732 יחידות דיור בשטח תוכנית המגורים החדשה, שאם ישווק בהצלחה יהיה הראשון שמעביר קרקע מהמדינה לידי יזמים, בדרך לתחילת הקמתה של התוכנית בפועל.

מדובר ב"הזמנה לקבלת הצעות במכרז פומבי לרכישת זכויות חכירה בחמישה מתחמים לבנייה רוויה, למסחר ולתעסוקה ביהוד-מונוסון - הצעות לחתימה על חוזה חכירה ישירה מהוון (ללא הסכם פיתוח) לתקופה של 98 שנים, עם אופציה לתקופה נוספת של 98 שנים בתנאים שיהיו נהוגים ברשות
במועד החידוש". שטח חמשת המתחמים יחד הוא 28,992 מ"ר.

מחיר המינימום הכולל לחמשת המתחמים הוא 250,433,365 שקל, אם כי מאחר שרמ"י דוחפת לזכייה "מגוונת", של כמה יזמים במכרז גדול אחד, סיכוי טוב שמחיר זה לא יהיה רלוונטי ליזם אחד בלבד. למחיר המינימום יש להוסיף את הוצאות הפיתוח, שמסתכמות ב-94,285,251 שקל

נציין כי מחיר המינימום הכולל לחמשת המתחמים הוא 250,433,365 שקל, אם כי מאחר שרמ"י דוחפת לזכייה "מגוונת", של כמה יזמים במכרז גדול אחד, סיכוי טוב שמחיר זה לא יהיה רלוונטי ליזם אחד בלבד. למחיר המינימום יש להוסיף את הוצאות הפיתוח, שמסתכמות ב-94,285,251 שקל.

המכרז המודבר הוא אכן הראשון שצפוי להיסגר בהצלחה בתוכנית גני יהודה, אך יש להדגיש שלא מדובר בניסיון הראשון: בדצמבר 2019 פורסם מכרז לשיווק קרקע בתחומי התוכנית, לבניית כמות דירות גדולה עוד יותר מזו שבמכרז האמור – 1,600 יח"ד, במסגרת מסלול דיור במחיר מופחת. מכרז זה בוטל במרץ השנה. 

מעט מאוחר יותר פורסם מכרז פומבי רגיל נוסף, לבניית 274 יחידות דיור בשטחי התוכנית. הוא פורסם גם כן בסוף יולי, כמו המכרז שאמור להיסגר בשבוע הבא, אך במקרה זה בוטל בספטמבר האחרון – כך שעד כה לא שווקה ולו פיסת קרקע אחת על ידי רמ"י בשטח התוכנית.

תוכנית גני יהודה היא תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה, בת כ-4,100 יח"ד ועוד 300 יח"ד לדיור מוגן, בצמוד לצומת סביון – אחת משורה של תוכניות שנועדו לקדם בינוי בכמה מהקרקעות האחרונות שנותרו ללא בנייה בגוש דן, וצמודה לתוכנית שעליה דיווחנו אתמול בכניסה ליישוב סביון, אשר הופקדה לאחרונה.

תכנית גני יהודה אושרה על ידי הוותמ"ל ביולי 2018, והיא כוללת גם 1,325 דירות להשכרה ו-1,029 דירות קטנות – כחלק ממספר יחידות הדיור הכולל. שטח התכנית הוא כ-800 דונם, והיא מציעה צפיפות ממוצעת של 22 יח"ד לדונם נטו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גני יהודה ביהוד-מונוסוןעיריית יהוד-מונוסוןותמ"לרשות מקרקעי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...