תוכנית המתאר למתחם הנטקה בקריית יובל אושרה בוועדה המחוזית ירושלים: צפי הכנסות של 800 מיליון שקלים

תוכנית המתאר שאושרה תאפשר לחברת ICR להקים 480 יח"ד במקום 287 יח"ד קיימות בארבעה מגדלים בני כ–32 קומות כולל חנייה. עלות ההשקעה כ-650 מיליון שקלים, צפי ההכנסות כ-800 מיליון שקלים

שיתוף הכתבה
עמיר שקד, יו"ר וועדת התכנון המחוזית ירושלים (יח"צ)עמיר שקד, יו"ר וועדת התכנון המחוזית ירושלים (יח"צ)

תוכנית המתאר המקומית למתחם הפינוי בינוי של חברת ICR בקריית יובל בירושלים, אושרה על ידי הוועדה המחוזית מחוז ירושלים בראשותו של עמיר שקד. תוכנית מס' 101-0510610 היא תוכנית מתאר מקומית ברמה מפורטת למתחם הנטקה בקריית יובל בירושלים. התוכנית הופקדה ביולי 2020 וכעת לאחר כשנה וחצי היא אושרה סופית בוועדה המחוזית והיא מוגדרת כתוכנית שמכוחה ניתן להוציא היתרים או הרשאות.

לתוכנית הוגשו עשר התנגדויות, שתיים מתוכן על ידי החברה היזמית. כאמור, חברת ICR היא החברה היזמית, החברה היא בבעלותם המשותפת של ישראל קנדה בניהולו של מורדי שבת, האחים נקש, עודד רז, ולאומי פרטנרס. 

התוכנית המוצעת משתרעת על שטח של 9.434 דונם, שנמצא בין רחוב הנטקה לרחוב ברזיל. בשטח קיימים 4 מבני מגורים עם 138 יח"ד קיימות, המיועדים לפינוי בינוי. התוכנית מייעדת שטח זה לבניית 4 בנייני מגורים חדשים, שטחים ציבוריים, שטחים פתוחים ציבוריים, וחזית מסחרי. הבניינים יתנשאו לגובה מירבי של 25 קומות מעל רחבת הכניסה מרחוב הנטקה, ו - 7 קומות תחתונות מרחבת הכניסה הפונות לרחוב ברזיל. מספר יח"ד הכלול בתוכנית הינו 480 יח"ד, תוספת של 287 יח"ד על הקיימות. 

במסגרת התוכנית, יוקצו 43,775 מ"ר לשטחי מגורים – 21,065 מ"ר מעבר לקיים היום. נוסף על כך יתווספו למתחם עוד 1,100 מ"ר, לעומת המצב כיום שאין במתחם שטחי מסחר כלל. החניות במתחם יהיו תת קרקעיות בתחתית הבניינים, לחניונים שתי גישות מרחוב ברזיל אך יהיה חיבור בין החניונים של המבנים במגרש בין המגרשים 1 ו- 2.

בספטמבר האחרון דיווחנו כאן כי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית קבעה את המתחם כמתחם פינוי בינוי במסלול בינוי שיזכה להטבות מס מיוחדות למשך תקופת חיי הפרויקט. לפי דיווחי החברה, עלות הקמת הפרויקט מוערכת בכ – 650 מיליון שקלים וצפי ההכנסות מהפרויקט מוערכות בכ – 800 מיליון שקלים.

לעיון בתוכנית המלאה לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ICRמורדי שבתקנדה ישראלהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושליםפינוי בינוי הנטקהתוכנית מתאר מקומית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...