באר שבע בתנופת תכנון: הופקדה תוכנית המתאר לקריית ברגמן בהיקף של 612 יח"ד חדשות

את התוכנית מקדמת רשות מקרקעי ישראל המציעה בנייה לצד שימור מבנים ייחודיים • מועד ביצוע התוכנית: עשר שנים מיום אישורה

שיתוף הכתבה
עודד פלוס, יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה דרום (השמרד לשירותי דת)עודד פלוס, יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה דרום (השמרד לשירותי דת)

וועדת התכנון המחוזית מחוז דרום בראשות עודד פלוס, החליטה על הפקדה של תוכנית למתחם חדש של מגורים ותעסוקה בבאר שבע – קריית ברגמן. את תכנון המתחם מקדמת רשות מקרקעי ישראל . שטח המתחם מתפרש על פני 99.725 דונם. חלוקת השימושים במתחמים יהיה לפי האופן הבא: 60,710 מ"ר יוקצה למגורים שבו ייבנו 612 יח"ד חדשות ומתוכן 112 יח"ד קטנות. 8,390 מ"ר יוקצה למסחר ו-45,748 מ"ר יוקצה לתעסוקה. השטח המתוכנן נמצא במתחם השוכן במרכז עסקים ראשי (מע"ר) באר שבע, בין הרחובות שז"ר, השלום ורגר. 

התוכנית המוצעת היא בעלת מאפיינים רגישים זאת בשל העובדה שחלק משטחי התוכנית מיועדים לשימור, לאור ההיסטוריה הבוטנית במקום: :בחלל המרכזי שכן 'מכון לחקר הנגב ואזורים צחיחים', עם מבנים ייחודיים וצמחייה עשירה וייחודית הקיימים במקום. המתחם והמבנים הוגדרו לשימור והושם דגש מיוחד על שימור מרבית העצים הקיימים במתחם, חלקם בעלי ערכיות גבוהה מאוד לאור ההיסטוריה הבוטנית של המקום".

התוכנית מציעה בינוי לאורך שדרות רגר המאופיינות בבינוי לגובה של כ-3 קומות המלווה את הרחובות הראשיים, ומגדלים של כ-24 קומות המייצרים דופן ומקצב. את הדופן הבנויה משלים מבנה תעסוקה, שיתנשא לגובה מקסימלי של כ-24 קומות, מעל מסד מסחרי שיוצב לאורך רחוב רגר. בחלקו הדרומי של המתחם (בין הרחובות שז"ר והשלום)
המתחם והמבנים הוגדרו לשימור והושם דגש מיוחד על שימור מרבית העצים הקיימים במתחם, חלקם בעלי ערכיות גבוהה מאוד לאור ההיסטוריה הבוטנית במקום. המתחם מאופיין בבינוי בן 3 קומות עם חזית מסחרית ומגדל של כ-20 קומות אל מול בניין העירייה ושכונה ג'. את המשך דופן רחוב השלום משלים אזור מגורים המשלב בנייה מגוונת של עד 8 קומות ומבנה מגורים עד 24 קומות.

הדמיית התוכנית (מנעד אדריכלים)

כמו כן, מתוכננים במתחם מבני חינוך, ציבור ומסחר המלווה את רחובות רגר ושז"ר כמו גם מבני משרדים. בנוסף מציע המתחם השלמה לציר הולכי רגל עירוני המקשר בין התחנה המרכזית באר שבע, דרך קריית הממשלה ובתי המשפט לכיוון האוניברסיטה וביה"ח סורוקה. מרכזו של המתחם אשר מוקף במבני המגורים והתעסוקה, מתוכנן כמרחב ציבורי מוטה הולכי רגל, המשלב שטחים פתוחים, עם מבני ציבור ופעילות מסחרית; והשטחים הירוקים כוללים שבילים ושטחים ציבוריים פתוחים הנגישים הן לכל אזורי המגורים, והן למבני הציבור והתעסוקה וזאת ליצירת מערכת שלמה פעילה ושימושית הן לדיירים והן למועסקים ולמבקרים, בכל שעות היממה. 

מימוש התוכנית - "א – מימוש משוער לתחילת ביצוע התוכנית – 10 שנים מיום אישורה. ב – אם לא יוצא היתר בנייה ראשון תוך עשר שנים ממועד אישור התוכנית יפקע תוקף התוכנית והמצב התכנוני יחזור למצב התכנוני ערב אישור תוכנית זו". 

רק בשבוע שעבר דיווחנו כאן כי לאחר 50 שנה, באר שבע מתחדשת בתוכנית מתאר חדשה שלפיה יתווספו לעיר עוד 34,000 יח"ד חדשות שיתנו מענה להיקף אוכלוסייה של מעל 400,000 איש. כמו כן דיווחנו כאן בחודש האחרון כי לפי סקירת הכלכלנית הראשית באוצר לחודש אוקטובר האחרון, חל זינוק של 91% בשיעור רוכשי דירות ראשונות בעיר, כך שבחודש אוקטובר בלבד נרכשו 686 יח"ד חדשות בשוק החופשי ובמחיר למשתכן יחד.  

לעיון בתוכנית המלאה: לחצו כאן

רפי אלמליח, מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל: "אני מברך על הפקדת תכנית קריית ברגמן המהווה תכנית המחדשת את המרקם העירוני הוותיק בעיר באר שבע. השכונה החדשה מתוכננת על פי עקרונות תכנון איכותיים, והיא משולבת מגורים, מסחר, תעסוקה, מבני ציבור וחינוך. במרחב השכונה ישנם חללים פתוחים ירוקים השזורים במערכת שבילים ומעברים שבמרכזם מרחב ציבורי רחב מוטה הולכי רגל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:באר שבערפי אלמליחעודד פלוסהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז דרום
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...