גלעד מאי תפסיד קרקע לבניית 887 יח"ד בנתיבות? המחוזי קיבל טענות צד שלישי נגד מוכרת הקרקע, חברת הזרע

הצד השלישי טען לזכויות בקרקע, תחת ההסכם בין גלעד מאי להזרע – ובית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את טענותיו • גלעד מאי: "החברה תלמד את פסק הדין ותשקול את המשך צעדיה"

שיתוף הכתבה
נתיבות - מבט מהאוויר (עיריית נתיבות)נתיבות - מבט מהאוויר (עיריית נתיבות)

מכה לגלעד מאי סביב רכישת קרקע בשכונת "רמות יורם" בנתיבות: בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע אתמול (ד') כי טענותיו של צד שלישי אשר תבע את חברת הזרע, מוכרת הקרקע המדוברת, באשר לזכויותיו על הקרקע, מתקבלות. כפי שזה נראה כרגע, החלטה זו עשויה לטרפד את העסקה.

גלעד מאי רכשה את הקרקע – 11 מגרשים – בשכונה המתוכננת בנתיבות בחודש מאי האחרון, זאת במסגרת הסכם מותנה לרכישת מלוא זכויותיה של חברת הזרע, המחזיקה במגרשים. מדובר בקרקע הכלולה בתוכנית הוותמ"ל תמל/1040, והתמורה עבור הקרקע הייתה 6,652,500 שקל. על המגרשים ניתן להקים, כך על פי דיווחה של החברה, 887 יחידות דיור.

במאי 2021, סביב הודעת הרכישה, ציינה גלעד מאי כי "למיטב ידיעת החברה, צד שלישי אשר היה קשור עם הזרע בהסכם להסבת זכות הרכישה כולה של הזרע מול רשות מקרקעי ישראל בתמל/1040 טוען לזכויות תחת ההסכם כאמור, וזאת בניגוד לעמדתה של הזרע ולפיה ההסכם כאמור פקע במלואו על פי תנאיו המקוריים. למיטב ידיעת החברה, נכון למועד זה, אותו צד מנהל הליכים משפטיים בנושא כנגד הזרע, אשר אליהם צורפה גם החברה כצד, מתוך מטרה, בין היתר, למנוע את סיחור האפציה לחברה".

הצעד הראשון שנקט בית המשפט היה הוצאת צו מניעה למהלך, באוגוסט האחרון, "האוסר על הזרע וכל אחד מרוכשי המגרשים לפעול לקידומם של ההסכמים שבהם התקשרה הזרע לסיחור האופציה, והאוסר על רמ"י לשווק את זכות הייזום במגרשים לאחר מלבד הזרע".

בית המשפט קיבל את טענות הצד השלישי כלפי הזרע ולפיהן ההסכם המותנה לא פקע, וקבע כי חרף טענות הזרע ויתר הנתבעות בהליך, הצד השלישי הינו בעל זכות הייזום מכוח ההסכם בינו לבין הזרע, וכי הוא מימש את האפשרות שניתנה לו ביחס לזכות זו, כקבוע בהסכם האמור. החברה תלמד את פסק הדין ותשקול את המשך צעדיה"

אתמול, כאמור, התקבל פסק הדין עצמו, ולפיו "קיבל בית המשפט את טענות הצד השלישי כלפי הזרע", כך גלעד מאי בהודעתה, "ולפיהן ההסכם המותנה לא פקע, וקבע כי חרף טענות הזרע ויתר הנתבעות בהליך, הצד השלישי הינו בעל זכות הייזום מכוח ההסכם בינו לבין הזרע, וכי הוא מימש את האפשרות שניתנה לו ביחס לזכות זו, כקבוע בהסכם האמור". מגלעד מאי נמסר בתגובה כי "החברה תלמד את פסק הדין ותשקול את המשך צעדיה".

בשולי הדברים נציין כי תמל/1040 מאפשרת הקמת שכונת מגורים חדשה בהיקף של כ-5,000 יח"ד ו-300 יחידות דיור מוגן, לצד פיתוח קטע מפארק נחל בוהו הסמוך למתחם. התוכנית, המשתרעת על פני כ-1,740 דונם, אושרה באוקטובר 2017. מתוך כלל יחידות הדיור בשכונה, 4,543 הן בבנייה רוויה ו-619 יח"ד בבנייה צמודת קרקע מסוגים שונים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלהרשות לניירות ערךבית המשפט המחוזיותמ"לשכונת רמות יורם בנתיבותגלעד מאיגלעד יפרחהזרעתמל/1040
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...