ירושלים: תוכנית "טופ בורוכוב" שאושרה בוועדה המקומית לפני שנה וחצי – אושרה למתן תוקף במחוזית; 200 יח"ד ומגדל בן 30 קומות

במקור כללה התוכנית מגדל בן 32 קומות, ו-232 יחידות דיור • הוועדה המחוזית החליטה על צמצום כמות הבנייה, אך מתכננת המחוז מציינת: "תוכנית המהווה מימוש של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה בדבר ציפוף הרקמה הבנויה לאורך צירי הרכבת הקלה"

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם טופ בורוכוב בירושלים (נעמה מליס אדריכלים)הדמיית מתחם טופ בורוכוב בירושלים (נעמה מליס אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה למתן תוקף תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת קריית יובל – תוכנית טופ בורוכוב, שתכלול בין היתר מגדל בן 30 קומות ובו 200 יחידות דיור. כך הודיע היום (א') מנהל התכנון .

התוכנית, שביוזמת חברת "טופ בורוכוב", משתרעת על שטח כולל של כ-4.5 דונם, וממוקמת בשכונת קריית היובל, כאמור, בתחום הרחובות הנטקה, זנגוויל ובורוכוב. 200 יחידות הדיור החדשות ייבנו במגדל בן 30 קומות, ובשני בניינים בני שש קומות כל אחד. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, כ-40 יוקצו עבור דירות קטנות. 

כיום קיימים במתחם שני מבני שיכון בני 4-3 קומות, הכוללים 36 יחידות דיור שיפונו לטובת הפרויקט החדש. נוסף על יחידות הדיור התוכנית כוללת כ-2,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, גן ילדים ומעון יום בחזיתות הבניינים, כיכר עירונית פתוחה. כמו כן, הוועדה החליטה לצמצם את כמות הבנייה המוצעת בתוכנית, וקבעה כי יוקם שטח ציבורי פתוח במתחם, לרווחת התושבים.

בהיבט התחבורתי, המתחם מצוי בסמיכות ל'קו האדום' של הרכבת הקלה הנמצא בעבודות בימים אלו וצפוי להיפתח בשנת 2023. התוכנית אושרה, כאמור, על ידי הוועדה המקומית במאי 2020. באותו שלב היא כללה 232 יחידות דיור, ו-32 קומות במגדל שייבנה במתחם. התוכנית נערכה על ידי אנשי משרד נעמה מליס אדריכלים

בהיבט התחבורתי, המתחם מצוי בסמיכות ל'קו האדום' של הרכבת הקלה הנמצא בעבודות בימים אלו וצפוי להיפתח בשנת 2023. התוכנית אושרה, כאמור, על ידי הוועדה המקומית במאי 2020. באותו שלב היא כללה 232 יחידות דיור, ו-32 קומות במגדל שייבנה במתחם. התוכנית נערכה על ידי אנשי משרד נעמה מליס אדריכלים.

מתכננת מחוז ירושלים במנהל התכנון, שירה תלמי, ציינה כי "מדובר בתוכנית המאפשרת התחדשות למבנים ישנים תוך שיפורים משמעותיים של המרחב הציבורי, ושדרוג רמת השירותים העירוניים, וזאת בסטנדרטים הראויים לעיר איכותית ודינמית, הכוללת עירוב שימושים המסייע בהפיכת הרקמה העירונית לפעילה, מגוונת ומעניינת. 

מדובר בתוכנית המהווה מימוש הלכה למעשה של חזון ההתחדשות העירונית של הוועדה המחוזית, בדבר ציפוף הרקמה הבנויה לאורך צירי הרכבת הקלה. זאת, על מנת לשפר את איכות החיים העירונית בירושלים ולענות על הביקושים ליחידות דיור בעיר תוך הימנעות מבנייה בשטחים פתוחים ככל הניתן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ירושליםהתחדשות עירוניתהוועדה המקומית לתכנון ובנייההוועדה המחוזית לתכנון ובנייהפינוי בינוי מתחם טופ בורוכוב בירושלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...