YBOX ופתאל יקימו מלון בפרויקט גת רימון בדרום תל אביב: פתאל תשלם כ-93.6 מיליון שקל תמורת הכניסה לשותפות

עד כה הפרויקט היה בבעלותו המלאה של YBOX • הסכם המכר: פתאל תשלם כ-93.6 מיליון שקל תמורת הקמת מלון בשותפות עם החברה המוכרת • הסכם הניהול: תוקם חברה ייעודית לניהול המלון לתקופה של 15 שנה

שיתוף הכתבה
יעקב גורסד, וואי בוקס (יח"צ)יעקב גורסד, וואי בוקס (יח"צ)

חברת YBOX (וויי בוקס),דיווחה היום לבורסה לניירות ערך בתל אביב כי היא חתמה על הסכם מכר מול חברת המלונות פתאל, על מכירת חצי מזכויות המלון שבכוונתה להקים במסגרת פרויקט גת רימון אותו היא מקימה בימים אלה בדרום תל אביב. עם חתימת הסכם המכר חברת פתאל תיכנס לשותפות מלאה עם החברה המוכרת על המלון. בתמורה למכירת חצי מזכויות המלון חברת פתאל תשלם כ-93.6 מיליון שקל כולל מע"מ.

הודעה זו באה בהמשך להודעת החברה באוקטובר האחרון שבה היא הודיעה כי היא נמצאת במשא ומתן מתקדם מול צד שלישי על הקמת מלון בפרויקט אותו היא מקימה. כעת, עם חתימת הסכם המכר, שני הצדדים יחזיקו באופן שווה בזכויות הנכס של שטחי המלון. נדגיש, כי הסכם השותפות חל על שטחי המלון וחלק משטחי המסחר ולא על יתר הזכויות בפרויקט.

הפרויקט ברחוב גת רימון – סמוך לרחוב יפו בתל אביב, ומרחק קצר מכיכר המושבות – מוגדר בדו"ח הכספי המסכם של החברה לשנת 2020 כ"קרקע להשקעה מהותית מאוד", שעליה מתוכנן לקום "מגדל משולב מגורים ומשרדים ו/או מלונאות. עוד מצוין בדו"ח כי התב"ע לפרויקט כבר קיימת, וכי החברה פועלת כעת להוצאת היתר בנייה, בהתאם לתוכנית המתאר תא/5000 ובמטרה לקבל את מלוא הזכויות בקרקע.

החברה רכשה את השטח, החולש על פני כ-2,800 מ"ר, בסוף מרץ 2017, תמורת 150 מיליון שקל. שווי הקרקע בעת הרכישה היה כ-70 מיליון שקל, ובסוף 2020 נקבע השווי ההוגן על כ-94.6 מיליון שקל. היקף זכויות הבנייה בפרויקט הוא כ-31,000 מ"ר – מהם כ-8,000 למגורים, שיציעו 70 יחידות דיור חדשות, וכ-13,500 מ"ר שטחי משרדים או מלונאות. 

המלון צפוי לכלול כ- 230 חדרים. לפי ההסכם: "המוכרת תמכור לרוכשת מחצית מזכויותיה במושע -א'- במלון בנוי ברמת מעטפת שיוקם על גבי המקרקעין בשטח צפוי של כ – 12,000מ"ר ברוטו, ב-בשטחי מסחר בהיקף של כ-90 מ"ר ברוטו וחניות".

לצורך ניהול המלון, התקשרו הצדדים בהסכם ניהול שעניינו הסדרת תפעול וניהול המלון ושטחי המסחר על-ידי הרוכשת כחברת הניהול. כמו כן, הצדדים צפויים לחתום בימים הקרובים על הסכם שיתוף ביחס לייזום, פיתוח, הקמה ותפעול של הממכר. תנאי הסכם הניהול בין הצדדים הוא כדלהלן:

"א. חברת הניהול תנהל את המלון לתקופה של 15 שנים. ב. בתמורה לשירותי הניהול, ישלמו הצדדים לחברת הניהול דמי ניהול בסכום השווה ל -3% מהמחזור הכולל וכן דמי תמריץ בשיעור של 10% מהרווח התפעולי בכל שנת כספים. ג. במהלך תקופת הניהול, הצדדים יהיו זכאים לתשואה מינימלית שנתית השווה לשיעור של 9.5% מעלויות הקמת המלון עד לתקרה שנתית שנקבעה בהסכם. וכן יהיו זכאים לרווח התפעולי של המלון לאחר הפחתת דמי הניהול ודמי התמריץ והתשואה המינימלית". 

אסף פתאל מנהל פיתוח עסקי ברשת פתאל: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה הפורה עם קבוצת YBOX במגדל גת רימון, במיקום המצוין אותו עיריית ת"א מקדמת בימים אלו, מתחם המסילה ובסמיכות לנקודות עניין כמו שד' רוטשילד, נווה צדק, פלורנטין ועוד. מדובר במלון יוקרתי בעל קונספט ייחודי ואוריינטציה עסקית שייתן מענה לבילוי ונופש מושלם וצפוי להיפתח בעוד כ 5 שנים".

לדברי יוסי תורג'מן, מנכ"ל חברת YBOX: "בהמשך לשיתופי הפעולה שלנו עם רשת פתאל, אנחנו שמחים להודיע על הקמת מלון 5 כוכבים בשיתוף הרשת. המלון ייבנה באווירה עיצובית של מלונות כמו HOXTON ניו יורק  sinner בפריז. המגדל ייבנה בסטנדרטים ירוקים ויהווה one stop shop לדיירי המגורים והמשרדים שיוכלו ליהנות משירותים מלונאיים ובתפיסה של YBOX  שלוקחת קדימה את קונספט המתחמים המעורבים של מגורים ועבודה ומשלבת בהם בילוי ולייף סטייל  24/7".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הבורסה לניירות ערךYBOXיעקב גורסדפתאלגת רימון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...