מחר (ג'): דיון בתשע התנגדויות לתוכניות של שניים ממתחמי "מתחם התחנה" בירושלים

הוועדה המחוזית תדון בתשע התנגדויות למתחמים ב' ו-ג' בתוכנית, הכוללים בין היתר 420 יחידות דיור • הוועדה המחוזית הודיעה על קידום התוכניות לשלושת המתחמים באוקטובר 2020

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם התחנה בירושלים (רוזנפלד ארנס אדריכלים)הדמיית מתחם התחנה בירושלים (רוזנפלד ארנס אדריכלים)

מחר (ג') תתקדם תוכנית "מתחם התחנה" בירושלים שלב נוסף קדימה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים תדון, במסגרת ישיבה מספר 2022008, בהתנגדויות לשניים משלושת המתחמים הכלולים בתוכנית, מתחם ב' ומתחם ג'. הדיון במתחם ב' מתוכנן לשעה 13:30, והדיון במתחם ג' מתוכנן לשעה 15:30.

מטרת התוכנית הכללית למתחם היא "קביעת בינוי לשלושה מתחמים בייעוד של מגורים, מסחר ותיירות, לפי עיקרון של עירוב שימושים . כמו כן, התוכנית מייעדת שטחים לצורכי ציבור בייעוד של דרכים, שצ"פ, שביל, ומוסדות לצורכי ציבור".

התוכנית עבור מתחם ב' הופקדה באוגוסט האחרון, והיא מציעה בסך הכול 240 יחידות דיור, מהן 108 דירות קטנות, 3,600 מ"ר שטחי מסחר, 5,800 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור ועוד 12,950 מ"ר שטחי תעסוקה. לתוכנית זו ישנם שלושה מתנגדים, שקולם יישמע במהלך הדיון. הוא חולש על פני כ-20.3 דונם, והמגיש שלה הוא הפטריארך היוני האורתודוכסי של ירושלים ויורשיו, לצד הוועדה המקומית

נציין כי התוכנית עבור מתחם ב' הופקדה באוגוסט האחרון, והיא מציעה בסך הכול 240 יחידות דיור, מהן 108 דירות קטנות, 3,600 מ"ר שטחי מסחר, 5,800 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור ועוד 12,950 מ"ר שטחי תעסוקה. לתוכנית זו ישנם שלושה מתנגדים, שקולם יישמע במהלך הדיון. הוא חולש על פני כ-20.3 דונם, והמגיש שלה הוא הפטריארך היווני האורתודוכסי של ירושלים ויורשיו, לצד הוועדה המקומית.

מתחם ג' בתוכנית כולל 180 יחידות דיור, 81 יחידות דיור קטנות, 2,552 מ"ר שטחי תעסוקה, 2,521 מ"ר שטחי מסחר, 950 מ"ר של שטחים עבור מבני ציבור ועוד 74 חדרי מלון. מתחם זה חולש על פני כ-13 דונם והמגיש והיזם שלו הוא איש הנדל"ן אבי מורדוך, אשר אחראי למיזם חידוש מתחם התחנה.

נציין כי המתחם הנוסף, מתחם א', מציע 200 יחידות דיור, 250 יחידות לדיור מוגן, 6,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, וכ-2,500 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור. התוכנית למתחם זה הוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל ותוכננה על ידי אנשי משרד נעמה מליס אדריכלים.

נזכיר כאן כי באוקטובר 2020 הודיעה הוועדה המחוזית על קידום התוכניות המפורטות לשלושת המתחמים, בשטח של 75 דונם בין שכונת אבו תור, שכונת בקעה ושכונת טלביה. בספטמבר 2019 אימצה הוועדה המחוזית את תוכנית האב למתחם כמדיניות התכנון לאזור.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המחוזית לתכנון ובנייהעיריית ירושליםמתחם התחנה ירושליםרשות מקרקעי ישראלמשרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי עריםאבי מורדוךהפטריארך היווני האורתודוכסי של ירושליםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהרוזנפלד ארנס אדריכליםמשרד גוטמן-אסיף אדריכלים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...