25 קבלנים הגישו הצעה למכרז ייזום של רמ"י; ההצעה הזוכה על סך 54.3 מיליון שקלים

חברת בונייך בנייה פיתוח והשקעות זכתה במכרז עם ההצעה הכי גבוהה. מדובר במקרה יוצא דופן של מספר רב של חברות וקבלנים שהגישו את הצעותיהן למכרז מסוג זה. הוצאות הפיתוח: 635 אלף שקלים

שיתוף הכתבה
ינקי קווינט יו"ר רמ"י, קרדיט - יוסי אלטרמן גיל מגלד ינקי קווינט יו"ר רמ"י, קרדיט - יוסי אלטרמן גיל מגלד

חברת בונייך בנייה פיתוח והשקעות זכתה במכרז ייזום של רמ"י על סך 54.3 מיליון שקלים, לבניית כ-24 יח"ד בשכונת קטמון על שטח של כ-1258 מ"ר. למכרז שפורסם לראשונה בחודש מרץ האחרןו ניגשו 25 חברות שונות ולאחר שבע דחיות מועדים המכרז נסגר ביום שני מוקדם יותר השבוע וועדת המכרזים התכנסה לבחור במכרז המנצח אתמול (ד') ב-9/2.

כאמור, ההצעה הגבוהה על סך 54.3 מיליון היא זו שזכתה במכרז. הסכום המינימלי של המכרז עמד על 9.9 מיליון שקלים משמע חברת בונייך בנייה פיתוח והשקעות תשלם יותר מפי חמש הסכום המינימלי. שומת המכרז עמדה על 31.2 מיליון וממוצע ההצעות על 30.4 מיליון שקלים. ההצעה הזוכה עומדת על סכום של 23.1 מיליון שקלים יותר משומת המכרז.

רמ"י התחילו רק בחודשים האחרונים לפרסם מכרזי ייזום מכרזים בהם רמ"י משווקת את הקרקע ללא תכנון, כאשר את התכנון מבצעת החברה הזוכה במכרז. יתבצע באופן הבא, בשלב ראשון, ייחתם עם הזוכים חוזה פיתוח לתקופה של שמונה שנים, כאמור, במהלך תקופה זו על היזמים לתכנן ולפתח את כל המתחם לתכנון, כפי שמגדיר המכרז.

בשלב השני, "לאחר אישור התוכנית בוועדות התכנון בתוך המועדים הקבועים במסמכי המכרז, ובכפוף לעמידת הזוכים בכל תנאי המכרז וחוזה הפיתוח, תיחתם עם הזוכה תוספת לחוזה הפיתוח ביחס למקרקעין שעתידים להירשם על שם רשות הפיתוח במצב היוצא בטבלאות האיזון, ואשר ייעודם תואם את המטרות המפורטות בתדריך התכנון".

בהמשך, לאחר אישור התוכנית, על היזם יהיה לחתום על הסכם פיתוח עם העירייה להבטחת ביצוע עבודות הפיתוח במתחם לתכנון. "בתקופת חוזה הפיתוח על היזם יהיה לתכנן ולבצע את כל עבודות התשתית הציבורית בשטח המתחם לתכנון".

בעבר התייחס ינקי קווינט יו"ר רמ"י לסיבה בגינה החברה החלה להציע מכרזים באופן זה: "יש לזה תועלת מאוד גדולה בזה שחלקם מגיעים לשוק עוד לפני התוכניות המאושרות. צריך להשלים את התכנון, והשוק הפרטי יידע לעשות את זה, ולהגיע להסכמות בינם לבין עצמם, אנחנו מוגבלים לפעמים בכלים הקניינים שיש לנו ולהם יותר קל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלינקי קוינטירושליםרמ"יחברת בונייך בנייה פיתוח והשקעותקטמון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...