הנוכחים שהשתתפו באירוע הריסת בניין בפרויקט תמ"א 38 של אורבן נדל"ן, לא ציפו לגלות את זה

מחזה לא שגרתי: במהלך הריסת בניין אחד שמחובר לבניין הסמוך בשיטת "מבני רכבת", התגלה כי הקיר החיצוני של הבניין הסמוך נותר פעור • הסיבה: במהלך השנים דיירי הבניין הסמוך שברו את הקיר כדי להגדיל את שטח המטבח, תוך שהם מסתמכים על הקיר החיצוני של הבניין שנהרס

שיתוף הכתבה

אירוע הריסת בניין אינו דבר שיגרתי שמתחרש בכל יום, בטח ובטח כשמדובר באירוע הבא, דיירי בניין ברחוב יעקב מוזיר 8 בתל אביב, התאספו שלשום לצפות באירוע המרגש של הריסת הבניין במסגרת פרויקט תמ"א 38 אותה הם מקדמים בשנים האחרונות, עם חברת אורבן נדל"ן. תוך כדי עבודות ההריסה הנוכחים מבחינים כי החזית החיצונית של הבניין הסמוך הצמוד לבניין שזה עתה נהרס, נותרה חשופה לאוויר העולם.

האורחים כמו גם חברת הבנייה והיזמים שנכחו במקום, נדמהו למראה עיניהם, תוך שהם מנסים להבין את הסיבה לתקלה. מרכז הנדל"ן שוחח עם עובדים במקום שסיפקו את ההסבר הבא. לפני שניגש להסבר, נציג תחילה את סגנון הבינוי במבנה הישן שנהרס. המבנה שנהרס באמצעות חברת אורבן נדל"ן, היה מחובר לבניין הסמוך בסגנון "בנייני רכבת", ובין שני הבניינים הפרידו שני קירות חיצוניים צמודים, קיר אחד עבור כל בניין. נציין, כי למרות שבנייני הרכבת צמודים האחד אל השני, לא ניתן להסתפק בקיר אחד שיחצוץ בין שני הבניינים, בשל העובדה כי לכל בניין יש חלקה משלו, ועל כן השיטה הנהוגה היא לבנות שני קירות חיצוניים צמודים ודבוקים אחד לשני, קיר אחד עבור כל בניין.

לטענת הפועלים באתר הבנייה, כנראה שבמהלך השנים דיירי הבניין הסמוך שברו את הקיר החיצוני של הבניין שלהם, במטרה להאריך את שטח אחד מחדרי הבית בעוד כ־25 ס"מ (העובי של הקיר). דיירי הבניין הסתמכו על העובדה שבין שני הבניינים מפרידים שני קירות, כך שהקיר שסגר על אחד החדרים היה הקיר החיצוני של הבניין שנהרס.

היתר הבנייה המקורי של הבניין הסמוך - שני קירות צמודים בין שני הבניינים

בחזית החיצונית שנותרה פתוחה היה אמור להיות קיר שיסגור על אחד החדרים של דיירי הבניין הסמוך כפי שניתן לראות בהיתר הבנייה המקורי של הבניין. בעקבות ההריסה, נגרם נזק לחפצים ולריהוט של דיירי הבניין הסמוך. שוחחנו עם דוד זהבי מנכ"ל אורבן נדל"ן שטען כי חברת אורבן נדל"ן תיקנה את הנזקים שנגרמו לדיירים בהשקעה של 150 אלף שקל. לדבריו, "למרות שהנזק לא נגרם בעקבותינו, פעלנו באופן מידי ותוך יומיים סיימנו את העבודות. תיקנו את כל הנזקים שנגרמו לאותם דיירים, ואטמנו להם את הקיר החיצוני".

 

פרויקט התמ"א 38 של חברת אורבן התחדשות עירונית נמצא כאמור ברחוב יעקב מוזיר 8 בתל אביב, במסגרתו החברה הרסה בניין בן 4 קומות ו־16 דירות ותבנה בניין חדש בן 8 קומות עם 28 דירות חדשות. בימים אלה החברה גם נמצאת בשלבים מתקדמים של הפרויקט ברחוב יהודה מכבי 70, שם ייהרס הבניין הקיים בן 4 קומות ו־15 דירות וייבנה בניין חדש בן 8 קומות עם 26 דירות. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:דוד זהביתמ"א 38/2אורבן התחדשות עירונית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...