בעקבות הפיגוע בבני ברק: ראשי ערים קוראים להקפאת הבנייה

ברמת גן הסמוכה קרא ראש העיר כרמל שאמה הכהן לעצור כל פעילות בנייה והזהיר את הקבלנים שלא ייענו לבקשותיו • ערן סיב יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: עלייה של 200% בפניות להתאחדות בכל הנוגע לעובדים פלסטינאים והגעתם לשיפוץ בבית הלקוח

שיתוף הכתבה
אילוסטרציה אתר בנייה (שאטרסטוק)אילוסטרציה אתר בנייה (שאטרסטוק)

בעקבות הפיגוע אתמול בבני ברק, שבו נרצחו חמישה ישראלים, קוראים ראשי ערים ברחבי הארץ להקפיא את הבנייה. הסיבה לכך היא כי הרוצח היה שוהה בלתי חוקי שעבד באתר בנייה.

כך קרא אתמול כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית רמת גן הסמוכה. בדף הפייסבוק שלו קרא לעצור את כל עבודות הבנייה שבהן עובדים ערבים. לראש העיר כמובן אין סמכות חוקית לעצור את הבנייה. היום בדפו האישי חזר על הקריאה והתרה שהקבלנים שלא ייענו לבקשותיו יזכו למענה דומה שיבקשו בקשות מהעירייה.  כמו כן הוא בירך את הקבלנים שנענו לבקשתו.

גם ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך כתב בפייסבוק כי הנחה את מנכ"ל העירייה לעצור את כל עבודות הבנייה והגינון בעיר. גם בעיריית קריית גת החליטו להקפיא את כל עבודות הבנייה בעיר עד לסוף השבוע.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים, מסויג יותר וכתב בדף הפייסבוק: "הבוקר תיעשה הערכת מצב לגבי אפשרויות הטיפול והאבטחה ליד אתרי בנייה אשר בקרבת מוסדות החינוך. חשוב לזכור כי העובדים באתרי הבניה, מנקי הרחובות ואחרים הינם ישראלים נושאי תעודת זהות כחולה, כך שכל בדיקה ופעולה בנושא חייבת להיות רק על פי חוק ובאישור ותיאום המשטרה״.

ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור, ומנכ״ל העירייה הנחו את המשטרה ואת הפיקוח העירוני להגביר נוכחות וסיורים סביב מוסדות החינוך ובתוך אתרי הבנייה. מהתאחדות  קבלני השיפוצים נמסר שישראלים רבים מבקשים שלא יותר למשפצים פלסטינאים לעבוד בביתם. גם עובדים פלסטינאים מבקשים לא להגיע היום לעבודה.

לדברי יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב: "התעוררנו לבוקר שחור לאחר עוד פיגוע נוראי בישראל. החל מהבוקר קבלני שיפוצים רבים מדווחים על עובדים פלסטינאים שביקשו לא להגיע לעבודה היום ומנגד, עלייה של למעלה מ-200 אחוזים בפניות להתאחדות בכל הנוגע לעובדים פלסטינאים והגעתם לשיפוץ בבית הלקוח.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים

אנו מקבלים עשרות פניות בבקשה לבטל הגעת העובדים הפלסטינאים לעבודה הבוקר על ידי לקוחות ובקשות רבות לבירור היתרי עבודה של קבלני שיפוצים ועובדים בעקבות חשש מהמצב הביטחוני. אנחנו נמצאים רגע לפני חג הפסח, חג שבו משפחות רבות בישראל משפצות את ביתם ואנחנו כבר למודי ניסיון לצערי במהלך השנים בגלי טרור ולחימה בשביל להגיד שאנחנו צופים עיכובים במסירת עבודות לקראת חג לפסח".

תגובות הקבלנים לראש עיריית רמת גן

הקבלנים לא אהבו, בלשון המעטה, את דברי ראש עיריית רמת גן וראשי ערים אחרים.

לדברי ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ:

 "בענף הבנייה והתשתיות הישראלי מועסקים עובדים ישראלים, זרים ופלשתינאים, זה לצד זה. בניגוד לשוהים בלתי חוקיים, שאסור בשום אופן להעסיק בישראל, העובדים הפלשתינאים הרשאים לעבוד בענף הבנייה והתשתיות נבחנים במסרקות על ידי מערכת הבטיחון לפני קבלת אישור העבודה. אלה עובדים מיומנים בבניה שמגיעים בכל יום לעבודה בישראל כדי להתפרנס. על המשמעות של העבודה המשותפת עם עובדים פלשתינים בעלי רישיון לעבודה בישראל אפשר היה ללמוד בתקופת הקורונה, כאשר בחרו עשרות אלפים מהם להישאר בישראל ולא לשוב לביתם לאורך שבועות ארוכים כדי להתפרנס ובהמשך, כאשר מימנו והובלנו עם המדינה מבצע לחיסונם, 60 אלף עובדים תושבי הרשות הפלשתינית התייצבו והתחסנו כולם במבצע של שלושה שבועות. העבר מלמד שהתעסוקה של הפלשתינאים מפחיתה את הטרור ולא מגבירה אותו. יחד עם זאת, על הקבלנים לפעול על פי הוראות משטרת ישראל וכוחות הבטחון".

אברהם להב, יו"ר ארגון הקבלנים מחוז דן, התייחס ישירות לדברי ראש עיריית רמת גן במכתב: 

"כב' ראש העיר ר"ג

בקשתך מאתמול בלילה הועברה על ידינו לכל הקבלנים חברי הארגון. התייחסנו לבקשתך בכבוד , באחריות ובזהירות. הצד השני של המשוואה אינו יכולה להיות קבלנים חזירים (ציטוט של כרמל שאמה - דנ"ק), וגם לא איומים .

"הפועלים המועסקים על ידי הקבלנים משרתים את האינטרס של המדינה לדו קיום בשלום. עובדים המגיעים מהשטחים עוברים בידוק ביטחוני מוקפד, והם עובדים אצליו שנים רבות . הניסיון מראה כי מעובדים אלו לא יצאו המפגעים. אנו בקשר עם גורמי הביטחון וננהג בהתאם להוראתם. לא היה כל מקום להתבטאות שלך כלפי הקבלנים". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רן קוניקרז קינסטליךכרמל שאמה הכהןאתרי בנייהבני ברקראשי עיריותערב סיבפיגוע
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...