חברת יוחננוף זכתה במכרז למתחם תעסוקה ומסחר באור יהודה, בתמורה לכ־300 מיליון שקל

המכרז מורכב משלושה מתחמים בשטח כולל של כ־66.1 דונם • בשני המתחמים האחרים זכתה חברת מתחם ברקת • בסך הכול הוגשו 15 הצעות לשלושת המתחמים • ההצעה השנייה בגובהה במתחם השלישי נמוכה ביותר מ־210 מהצעתה הזוכה של יוחננוף

שיתוף הכתבה
איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)איתן יוחננוף (צילום גבע טלמור)

רשות מקרקעי ישראל שיווקה בהצלחה מכרז פומבי המיועד לתעסוקה ומסחר באור יהודה. המכרז מורכב משלושה מתחמים בשטח כולל של כ־66.1 דונם. המכרז פורסם בחודש יולי האחרון, נפתח בחודש ינואר ונסגר ביום שני מוקדם יותר השבוע. לשלושת המתחמים במכרז הוגשו 15 הצעות בסך הכל. רמ"י תכניס בסך הכל (הצעות+כיסוי הוצאות פיתוח) סכום של כ־596.7 מיליון שקלים כאשר המתחם השלישי בולט משמעותית במחירו ביחס למתחמים האחרים. 

בשני המתחמים הראשונים זכתה חברת מתחם ברקת עם הצעה כוללת של כ־119 מיליון שקלים והוצאות פיתוח של כ־92.9 מיליון שקלים. השטח הכולל של שני המתחמים הוא כ־34.6 דונם. במתחם הראשון ההצעה גבוהה בכ־20 מיליון ממחיר השומה. 

במתחם השלישי זכתה חברת יוחננוף ובניו עם הצעה גבוהה במיוחד של 300 מיליון שקלים. פער של יותר מ־210 מיליון שקלים מההצעה השנייה בגובהה למתחם זה. מדובר במתחם הגדול במכרז - 31.5 דונם. בנוסף על החברה לשלם הוצאות פיתוח על סך של כ־84.6 מיליון שקלים לרמ"י. מחיר השומה של המתחם הוערך בכ־78.2 מיליון שקלים. 

יוחננוף הודיעה על זכייתה במגרש לבורסה לניירות ערך: "על פי תכנית הבניה המאושרת בקרקע, ניתן לבנות עליה כ-12.5 אלפי מ"ר למסחר, כ-91 אלפי מ"ר לתעסוקה ולוגיסטיקה וכן כ-76 אלפי מ"ר בקומות תת קרקעיות. בהתאם לתנאי המכרז, על החברה לסיים את הבניה במקרקעין עד תום 48 חודשים ממועד הזכייה.

החברה רואה בקרקע רכישה אסטרטגית, הנמצאת באזור מרכזי ונגיש אשר יגוון וירחיב את יכולות השינוע של החברה. החברה מתכננת להקים במקום חנות מכר וכן מרכז לוגיסטי חדיש, לרבות מרכז לאספקת הזמנות מקוונות בעתיד. החברה טרם החלה בהליכי תכנון ואינה יכול ה במועד זה לאמוד את השטחים שתבנה, ומשכ ך גם את עלויות הבנייה בגינם. יודגש בהקשר זה, כי החברה טרם התקשרה עם רשות מקרקעי ישראל בחוזי החכירה למגרשים כאמור. וכי החברה טרם החלה בהליכי תכנון הבניה על הקרקע, טרם הגישה כל בקשה בעניין וטרם ניתן לה היתר לעשות כן".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלאור יהודהמכרז פומבייוחננוף ובניומתחם ברקת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...