נורסטאר מנסה להיפרד מגזית גלוב דרך חלוקת מניות כדיבידנד בעין

נורסטאר תחלק בגין כל מניה של החברה 55.0 מניות גלוב, ובסה"כ עד כ- 3.23 מיליון מניות המהוות 14% מהון המניות של גלוב; לאחר חלוקת הדיבידנד צפויה החברה להחזיק כ- 37% מהון המניות של גלוב; בנוסף החברה פועלת למכירת מניות נוספות

שיתוף הכתבה
ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי ישראל-קנדה, מחזיקים בגזית גלוב (אריק סולטן)ברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי ישראל-קנדה, מחזיקים בגזית גלוב (אריק סולטן)

חברת נורסטאר, בשליטת חיים כצמן, הודיעה היום לרשות ני"ע על שתי פעולות שעליהן החליט הדירקטוריון אתמול שמטרתן להיפרד מגזית גלוב. הראשונה היא חלוקת מניות של החברה הבת גזית גלוב בדרך של חלוקת דיבידנד בעין - דיבידנד שלא במזומנים. השנייה היא הנפקת הזכויות לבעלי המניות.

בעצם בחלוקת הדיבידנד בעין של גזית גלוב היא מנסה להיפרד מהשליטה בחברה. החברה תחלק בגין כל מניה של החברה 55.0 מניות גלוב, ובסה"כ עד כ- 3.23 מיליון מניות המהוות 14% מהון המניות של גלוב. לאחר חלוקת הדיבידנד צפויה החברה להחזיק כ 37% מהון המניות של גלוב.

את הצעד הזה, של חלוקת המניות של גלוב, מסבירים בנורסטאר משלושה טעמים:

חלוקת מניות גלוב לבעלי מניות החברה תקרב אותם לנכס הבסיס תוך הקטנת הסיכון הכרוך בהחזקת מניות חברת החזקות שיש לה מינוף. בנוסף, בהחזקה במניות גזית גלוב בעלי המניות ישתחררו מהדיסקאונט המאפיין בדרך כלל מחיר מניות של חברות החזקה.

ההסבר השני נובע מחוק לקידום התחרות ולצמצום הריכוזיות, תשע"ד – 2013. זה, לדברי החברה, יצר מציאות שלפיה חברה ציבורית הנשלטת על ידי חברה ציבורית אחרת כפופה להגבלות מהותיות על פעילותה הפוגעות בשוויה וכפועל יוצא גם בשווי מניות חברת האם. לפיכך, בנורסטאר נקטו פעולות שיקלו עליהן  לרדת מהשליטה בגלוב.

ההסבר השלישי הוא שחלוקה בעין של מניות גזית גלוב לבעלי מניות החברה תוביל לרמת סחירות גבוהה יותר של מניות גזית גלוב, ובסופו של דבר צפויה לשפר את המתאם שבין שווי השוק לשווי החברה של גלוב, לדברי נורסטאר.

חלוקת הזכויות לבעלי מניות החברה כשלב לקיפול הפירמידה

כמו כן נורסטאר הודיעה כי היא פועלת לפרסום דוח הצעת מדף להנפקה ורישום למסחר בבורסה של מניות רגילות, אשר יוצעו כזכויות לבעלי מניות החברה, באופן שבגין כל מניה של החברה יהיה המחזיק בה זכאי לרכוש 12.0 מניה של החברה במחיר של 40 שקל, המשקף הנחה של כ- 13% על המחיר הממוצע של מנית החברה במהלך 30 ימי המסחר שקדמו למועד הדיווח.

במקרה של ניצול מלוא הזכויות שיוצעו צפויה החברה לגייס 166 מיליון שקל. המניות שיונפקו במסגרת ניצול הזכויות יהיו זכאיות לדיבידנד בעין.

דירקטוריון החברה מסביר את ההחלטה בכך שהיא תחזק את מבנה ההון של החברה, באמצעות הצעה שוויונית לכלל בעלי מניות החברה, תוך הקטנת החוב נטו של החברה כמו גם הקטנת שיעור המינוף של החברה. בנוסף, גיוס ההון יהווה בסיס לביצוע שלבים נוספים של קיפול קומה בפירמידה, אם יאושר על ידי החברה, דהיינו, חלוקות נוספות של מניות גלוב כדיבידנד בעין לכל בעלי מניות החברה באופן שוויוני או בטכניקה אחרת אשר תאפשר מחד ירידה משליטה בגלוב ומאידך תבטיח את שירות החוב של החברה, והכל בכפוף לעמידה בכל התחייבויותיה של החברה, לרבות התניות פיננסיות ואחרות.

צעדים אלו נובעים ממאבקי השליטה עם ישראל קנדה , בבעלות ברק רוזן ואסי טוכמאייר. כצמן סבור שהשניים המחזיקים  בכ-22% מנורסטאר רוצים להשתלט על החברה. 

המהלך, אם יושלם, כאמור יוביל גם לצמצום פירמידת השליטה בקבוצת הנדל"ן המניב גזית גלוב


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גזית גלובחיים כצמןישראל קנדהנורסטארברק רוזן ואסי טוכמאייר
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...