נדחה הערעור נגד רמ"י: בעלי מסעדות בחוף הים בראשון לציון יפונו

הערעור היה נגד קביעת בית משפט שקיבל את תביעות הפינוי שהגישה רמ"י. "לטענת המערערים הם נבנו על פי היתר כדין, אלא שאין בהיתר הנטען משום מענה לכך שקיומם כיום עומד בניגוד לתוכניותְה"

שיתוף הכתבה
פסק דיןפסק דין

בית המשפט המחוזי מרכז (כב' השופטות ח' קיציס, י' רוטנברג ומ' בן ארי) דחה את הערעור שהוגש נגד פסק הדין לפינוי בעלי העסקים מהמסעדות הממוקמות בחוף הים בראשון לציון והורה על פינויים עד סוף עונת הרחצה הקרובה.

הערעור היה נגד קביעת בית משפט השלום בראשון לציון (כב' השופטת בן אליעזר) מ-3.6 שקיבל את תביעות הפינוי שהגישה רשות מקרקעי ישראל באמצעות פרקליטות מחוז מרכז (אזרחי),נגד המחזיקים והמפעילים של שש מסעדות השוכנות על חוף ימה של העיר ראשון לציון אשר החזיקו בקרקע שלא כדין. כחלק מהמאבק שמנהלת המדינה נגד תופעת ההשתלטות חופי הים, הגישה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) תביעת פינוי שבמסגרתה נטען כי רמי"י  לא הרשתה לבעלי המסעדות או מי מטעמם להחזיק בקרקע וכי לעירייה אין זכויות במקרקעין, ולכן היא לא הייתה רשאית להקנות למי מהנתבעים זכויות במקרקעין. לטענת בעלי המסעדות, היה להם הסכם עם עיריית ראשון לציון כבר משנות התשעים. רמ"י טענה כי לעירייה לא הייתה סמכות להסכם, ובית המשפט קיבל את עמדה.

כנגד החלטה זו הגישו בעלי המסעדות ערעור, אשר נדחה לגבי 5 מסעדות (עם המסעדה השישית הגיעה המדינה להסכמה באשר למועד הפינוי).

בפסק הדין שדחה את הערעור קבע בית המשפט המחוזי כי: "המבנים נושא הערעור סמוכים לחוף הים. לטענת המערערים הם נבנו על פי היתר כדין, אלא שאין בהיתר הנטען משום מענה לכך שקיומם כיום עומד בניגוד לתוכניותְה. אין נימוק שיצדיק את עניינם של המערערים על פני עניינו של הציבור הרחב, הזכאי לגישה חופשית לחוף הים. אין גם נימוק שיצדיק להעדיף את המערערים על פני אדם אחר המבקש לקיים במקום עסק, ואין גם מקור שבדין למנוע התמודדות בין כלל המעוניינים באמצעות מכרז כדין."

בנסיבות העניין דחה בית המשפט את מועד פינוי המסעדות עד ליום 31.10.22. את רשות מקרקעי ישראל ייצגה עו"ד אילת גופמן מפרקליטות מחוז מרכז (אזרחי)


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית ראשון לציוןרמ"יפסק
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...