אושרה להפקדה שכונת מגורים חדשה בקריית גת ל-6000 יח"ד

הדירות ייבנו במבנים בני 18-7 קומות. מסך כל יחידות הדיור, כ-800 יוקצו עבור דירות קטנות עד 80 מ"ר, כ-550 יחידות דיור יוקצו עבור דירות לזוגות ויחידים (בין 35-55 מ"ר)

שיתוף הכתבה
שכונת מגורים חדשה בקריית גת (ארמון אדריכלים)שכונת מגורים חדשה בקריית גת (ארמון אדריכלים)

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור, בראשות יו"ר מטה התכנון הלאומי, שלומי הייזלר, אישרה  היום להפקדה תוכנית שכונת מגורים חדשה בצפון קריית גת.

התוכנית, שביוזמת רשות מקרקעי ישראל , היא על שטח כולל של 1,600 דונם, וממוקמת על שטח פתוח בצפון העיר, בצמידות לשכונת כרמי גת, בין כביש 40 ומסילת הרכבת.

התוכנית כוללת 6,000 יחידות דיור שייבנו במבנים בני 18-7 קומות. מסך כל יחידות הדיור, כ-800 יוקצו עבור דירות קטנות עד 80 מ"ר, כ-550 יחידות דיור יוקצו עבור דירות לזוגות ויחידים (בין 35-55 מ"ר), וכ-500 יחידות דיור לדיור מוגן, לאזרחים וותיקים.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת כ-120,000 מ"ר עבור מסחר ותעסוקה, וכ-65,000 מ"ר עבור מבני ציבור, שחלקם ישולבו בחזיתות הבניינים, וחלקם בבנייה נפרדת. אלו יוקמו במרחק הליכה מתחנת הרכבת העתידית ומסוף האוטובוסים.

כמו כן, התוכנית כוללת כ-275 דונם עבור שטחים פתוחים, שמתוכם פארק לאורך נחל קומם, הנמצא בלב המתחם. הפארק ישמש כטיילת ואתר טבע עירוני, וכן כאמצעי למניעת הצפות בשכונה, במיוחד לאור התגברות ההצפות הצפויות, לנוכח שינויי האקלים.

בהיבט התחבורה התוכנית כוללת הקמת מסוף אוטובוסים ותחנת רכבת חדשה על קו באר-שבע – תל אביב, שתהיה גישה אליה באופניים וברגל. אלו ישמשו את המתחם כמרכז תחבורה משולב, וכעוגן תחבורתי לתשתית העירונית של קריית גת, והערים מסביבתה. כמו כן לפני חודשיים אישרה הוותמ"ל  תוכנית התחדשות עירונית כללית לקריית גת לכ-1,585 יח"ד.

לדברי יו"ר הוותמ"ל, ויו"ר מטה התכנון הלאומי, שלומי הייזלר: "התוכנית החדשה בצפון קריית גת מזניקה קדימה את רובע כרמי גת שמתפתח בשנים האחרונות בקצב שיא. אנחנו גאים ביצירת מרחב עירוני איכותי מבוסס על תחבורה ציבורית, תוך שמירה על הטבע העירוני לטובת התושבים. הוותמ"ל מסייעת לתנופת הבניה בעיר קריית גת, והתוכנית בכרמי גת מצטרפת ל-3 תוכניות אשר קודמו בעיר במסגרת הועדה".

לדברי מנהל בכיר באגף תכנון פרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח: "אני מברך על ההחלטה להפקיד את התוכנית. היא מציעה רובע מגורים חדש בקריית גת, עירוני, אינטנסיבי, מגוון ומבוסס על העקרונות של תכנון מוטה תחבורה ציבורית, המשתלב בצורה מוצלחת ברקמה הקיימת של כרמי גת ששווקה בהצלחה". התוכנית נערכה על ידי ארמון אדריכלים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:קריית גתותמ"לשלומי הייזלררפי אלמליחרשות מקרקעי ישראל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...