רז קינסטליך: "עצרנו את השיווק במתחם האלף, שומרים על היזמים שכבר שם"

הדברים נאמרו ב"פסגת הנדל"ן אילת" במושב על אתגרי התקופה בנדל"ן המניב. רמי לוי: "הריבית תשפיע לרעה רק על מי שלא צפה שהיא תעלה". השמאי ארז כהן: "שווי המלונות עלה ב-10%-15% בשנה האחרונה. שווי חדר מלון בת"א - 2 מיליון שקל"

שיתוף הכתבה
ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך (רועי טפר)ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך (רועי טפר)

"הריבית תשפיע לרעה על מי שלא צפה שהריבית תעלה", כך אמר השבוע רמי לוי, בעלי רמי לוי שיווק השקמה ורמי לוי נדל"ן, בוועידת פסגת הנדל"ן אילת שערך השבוע " מרכז הנדל"ן " בעיר הדרומית בנוכחות מאות מבכירי הענף, ושהסתיימה אתמול (ג'). הדברים נאמרו במהלך פאנל תחת הכותרת "ימשיך להניב?", המתייחס למצב תחום הנדל"ן המניב על רקע התמורות הכלכליות האחרונות, ובראשן עליית הריבית, התחזקות המסחר המקוון והיחלשות ענף ההיי-טק.

בפאנל השתתפו גם ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך; מנכ"ל אשטרום נכסים , ירון רוקמן; הכלכלן ושמאי המקרקעין, רענן דוד; מנכ"ל מנרב נדל"ן, אהוד שטרנהיים; ושותף מייסד ב- JTLV , עמיר בירם. את הפאנל הנחה העיתונאי גיא ליברמן.

עוד אמר לוי כי "רק לפני כמה ימים, היה מכרז למגרש בייעוד תעסוקה ומסחר בירושלים שנמכר תמורת פי שניים מהמחיר הריאלי". על ההתפתחויות בתחום המסחר הוא הוסיף כי "דווקא בכל מה שקרוב לבית, איפה שמחירי השכירות גבוהים, מתפתחות החנויות הגדולות, למשל באזור הרכבת הקלה".

גיא ליברמן, רענן דוד, ירון רוקמן, רז קינסטליך, רמי לוי, אהוד שטרנהיים ועמיר בירם (רועי טפר)גיא ליברמן, רענן דוד, ירון רוקמן, רז קינסטליך, רמי לוי, אהוד שטרנהיים ועמיר בירם (רועי טפר)

קינסטליך, התייחס למצב אף הוא, על רקע העבודות לבניית מתחם האלף - אזור התעסוקה, המסחר והמגורים החדש במערב העיר. לדבריו, "אני כיום לא משווק שם קרקעות נוספות. אני רוצה לשמור על היזמים שזכו שיתחילו לאכלס. אחרי שנראה שכולם שם - נחזור לשווק. את עיריית ראשון לציון לא מעניין רק כסף, אלא גם שהמתחם ייבנה נכון".

רוקמן, אמר כי "השאלה היא לא אם יש עודף היצע, אלא באילו אזורים. אנחנו בונים במתחם האלף בשיתוף עם הפניקס ואקרו. בהחלט יש ביקושים - זו שאלה של מחירים ושל המוצרים שאתה נותן. בבני ברק עשינו עסקות ב-14 אלף שקל וב-15 אלף שקל למ"ר".

רני צים : כל הרשתות מגיעות לקניונים החדשים בחברה הערבית

בפאנל נוסף, שהתמקד במנועי הצמיחה החדשים של הנדל"ן המניב,  הסביר היזם רני צים את התעניינותו במגזר הערבי: "כמעט שליש מהציבור הערבי קונה בקניונים. יש לנו קניונים בירכא, ובטירה פתחנו קניון חדש בשנה שעברה. אנחנו בונים המון שטחי מסחר ביישובים ערביים. כל הרשתות שאתם מכירים נמצאות אצלנו". על השפעות עליית הריבית אמר צים כי "אנחנו לא ממונפים. משתדלים שהעסקים יהיו שלנו ולא של הבנקים. שמים דגש על מרכזים שכונתיים. אני מאמין בניהול ובמקצועיות. בסוף זה מנצח".

מוטי ויזל, ארז כהן, רני צים, מתי דב, דורון ארנון ויוסי מאוטנר (רועי טפר)מוטי ויזל, ארז כהן, רני צים , מתי דב, דורון ארנון ויוסי מאוטנר (רועי טפר)


בפאנל השתתפו גם מנכ"ל רשת מגדלי הים התיכון, דורון ארנון; מנכ"ל סלינה ישראל, יוסי מאוטנר; מנכ"ל מגוריט, מתי דב; והשמאי ארז כהן. את הפאנל הנחה מייסד ומנכ"ל VCELL, מוטי ויזל.

ארנון תיאר את ההתפתחויות בתחום הדיור המוגן: "אני עוסק בדיור מוגן יותר מ-20 שנה - לא כמו היום כשכולם לוטשים אליו עיניים. בנדל"ן מניב, דיור מוגן זה עסק מיוחד, וגם ייזום הפרויקטים של הדיור המוגן הוא המורכב ביותר. ההקמה מצריכה הון רב – החל מ-4 מיליון שקל ללא פחות מ-250 יחידות דיור".

כהן התייחס לתחום הלוגיסטיקה ותיאר את עליית המחירים בענפים השונים: "בעסקה לרכישת מתחם בייעוד לוגיסטיקה באשדוד אנחנו מגיעים ל-10 מיליון שקל לדונם. בתחום המלונאות – שווי מלון בנוי בתל אביב כיום הוא כ-2 מיליון שקל לחדר, שזו עלייה של 10%-15% בשנה האחרונה. גם בתחום המסחר חלו עליות – כיום בטיילת אילת אנחנו מגיעים ל-1,000 שקל למ"ר שכירות לחנות בנויה. אלה מספרים שאני כשמאי לא נתקלתי בהם בעבר".

מאוטנר, הסביר על ההבדל בין קהל היעד של תחום המלונאות לקהל היעד של מלונות "הקלאסיים": "40% מהקהל של רשתות אירוח ומלונות וזה המילניאלז, אבל רק 50% משוק המלונאות מתאים להם. מה אנחנו עושים? מדגישים את ההבחנה בין חופשה לשגרה. זה התחדד מאוד בקורונה".

דב התייחס למצב שוק השכירות ארוכת הטווח כיום, ואמר כי "ראינו שני כוונים. מצד אחד, מחסור גדול בדירות להשכרה בארץ, ומצד שני המשקיעים שקונים מניות של מגוריט. גייסנו חוב במחירים נמוכים. התחלנו עם 1.8% צמוד למדד, והגיוס האחרון עם 0.3% צמוד למדד". לדבריו, כיום מחזיקה הקרן בכ-2,000 יחידות דיור: "בתוך שלושה חודשים מהיום נאכלס את כל הדירות. לשכירות יש ביקוש, והמחירים מאמירים".

היכן יהיו מוקדי התעסוקה הבאים?

מנכ"לית מכון גיאוקרטוגרפיה , רינה דגני, הציגה בפתיחת המושב סקירה שצופה היכן יוקמו מוקדי התעסוקה החדשים, על בסיס פרמטרים כמו מקבצי אוכלוסייה, הון אנושי (השכלה והייטק),היצע של מקומות לתעסוקה, קרבה למוסדות אקדמיים, היצע סטטורי זמין ומערכות הסעת המונים, לצד מידת היכולת של הרשות להגדיל את האזור והנתונים בשטח.

לפי פרמטרים האלה, המוקדים החדשים הם צומת רעננה מרכז, צומת גלילות, אזור התעסוקה רמלה-גזר-מודיעין, ציר זב'וטינסקי בפתח תקווה ומתחם הצ'ק פוסט בנשר. 
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:נדל"ן מניברז קינסטליךרמי לויארז כהןירון רוקמןדורון ארנוןרני ציםפסגת הנדל"ן אילתרינה דגניגיאוקרטוגרפיה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...