בנק ישראל העלה את הריבית ב-0.5% לרמה של 3.25%

מדובר בהמשכו של רצף העלאות הריבית שהחל בחודש אפריל, בו עמדה עדיין רמת הריבית על 0.1%. משמעות הצעד היא ייקור משמעותי של המשכנתאות לרוכשי הדירות, וכן הכבדה של עלויות המימון על הסקטור היזמי

שיתוף הכתבה

הוועדה המוניטרית של בנק ישראל הודיעה היום (ב') על העלאה נוספת של 0.5% בריבית, לרמה של 3.25%. מדובר בהמשכו של רצף העלאות הריבית שהחל בחודש אפריל, בו עמדה עדיין רמת הריבית על 0.1%. משמעות הצעד היא ייקור משמעותי של המשכנתאות לרוכשי הדירות, וכן הכבדה של עלויות המימון על הסקטור היזמי.

בהודעת הבנק נימקו את המהלך בכך ש"במשק הישראלי נרשמת פעילות כלכלית איתנה, המלווה בשוק עבודה הדוק תוך עלייה בסביבת האינפלציה. לכן, הוועדה החליטה להמשיך בתהליך העלאת הריבית. קצב העלאת הריבית ייקבע בהתאם לנתוני הפעילות והתפתחות האינפלציה, זאת על מנת להמשיך ולתמוך בהשגת יעדי המדיניות".

עוד נכתב כי "האינפלציה בישראל מצויה מעל הגבול העליון של היעד, ועומדת בשנים-עשר החודשים האחרונים על 5.1%. האינפלציה נרשמת במנעד רחב של סעיפי המדד". עוד ציינו כי "במשק הישראלי נמשכת פעילות כלכלית איתנה, שוק העבודה עדיין מאופיין כהדוק ורמת התוצר ממשיכה להיות גבוהה מהמגמה ארוכת הטווח. עם זאת, המדיניות המוניטרית המצמצמת וההתמתנות בפעילות בעולם צפויים להביא להאטה מסוימת גם בפעילות הכלכלית בישראל, ומספר אינדיקטורים מצביעים על סימנים לתחילת תהליך זה".
 
על שוק הדיור נאמר כי " מחירי הדירות עלו בשנים-עשר החודשים האחרונים בקצב גבוה באופן משמעותי בהשוואה לקצב של השנים האחרונות. עם זאת, מספר העסקאות לרכישת דירה ממשיך לרדת והיקף המשכנתאות שניטלו בחודשים האחרונים הצטמצם מאוד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ריבית בנק ישראלבנק ישראלמימון נדל"ןשוק המשכנתאות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...