בדרך להפוך לעיר: פורסם המכרז הראשון לאזור התעסוקה והמסחר של בני עי"ש

המכרז כולל זכויות בניה ל-27,000 מ"ר בייעוד תעסוקה ו-6,900 מ"ר של שטחי מסחר. על פי תוכניות הממשלה צפוי היישוב שמדרום לגדרה להפוך לעיר. כחלק מהתוכנית, יורחב היישוב ב-5,700 יחידות דיור ויוקם אזור תעסוקה ומסחר של 440 אלף מ”ר

שיתוף הכתבה
הדמיה של התוכנית בבני עי"ש (חברת ערים / Viscape / אירית צרף נצניהו אדריכלות ובינוי ערים / build)הדמיה של התוכנית בבני עי"ש (חברת ערים / Viscape / אירית צרף נצניהו אדריכלות ובינוי ערים / build)

רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) פרסמה ביום ד' מכרז חכירה ראשון לאזור תעסוקה ומסחר בבני עי"ש, בסמוך לגדרה ובאר טוביה, ל-98 שנה בחכירה ישירה ועם אופציה ל-98 שנה נוספות. מדובר במגרש על שטח של 11.75 דונם ובו זכויות בנייה ל-27  אלף מ"ר בייעוד תעסוקה, מהם 20 אלף מ"ר שטחים עיקריים  ו-7,000 מ"ר שטחי שירות. וכן 6,900 מ"ר למסחר, מהם 6,000 מ"ר שטחים עיקריים ו-900 מ"ר שטחי שירות.

מחוברת המכרז עולה כי מחיר המינימום לקרקע עומד על 30.43 מיליון שקל, אך בנוסף לכך על הזוכה לשלם הוצאות פיתוח של 6.98 מיליון שקל לרמ”י וכן 36.8 מיליון שקל לחברת ערים, חברה ממשלתית לפיתוח עירוני, כך שבסך הכל עומד סך התשלומים על למעלה מ-74 מליוני שקלים.

"עיר חדשה במרכז הארץ"

המכרז למתחם הוא חלק מתוכנית תמל/1079 זמורה בני עי”ש שאושרה בעבר על ידי הותמ"ל  שמטרתה הרחבת היישוב שמדרום לגדרה וממזרח למועצה מקומית גן יבנה. על פי התוכנית, היישוב הוותיק בני עי"ש עתיד לגדול פי ארבעה לעומת גודלו כיום ולהפוך לעיר במרכז הארץ, הכוללת שכונות מגורים וקריית תעסוקה.

התוכנית היא ליצירת מסגרת תכנונית להרחבת היישוב הקיים ב-5,739 יחידות דיור, מתוכן 250 לדיור מוגן. התוכנית גם כוללת מגרשי ספורט ופארקים, וכן קביעת מגרשים לבניית דרכים, מבני ציבור, מרחב ציבורי פתוח, מסחר, תעסוקה, תעשייה ומתקנים הנדסיים. כל זאת, תוך חיבור ושמירה על היישוב הקיים וסביבתו. כמו כן, יוקמו שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-440 אלף מ"ר. מלבד המגרש הנ"ל בתוכנית עוד שני מגרשים , מגרש בשטח 10.8 דונם עם 41 אלף מ"ר לתעסוקה בבניינים בני תשע קומות בשטח 4,750 מ"ר לקומה, ומגרש  בשטח 1.8  דונם למבני מסחר בני 2 קומות בשטח כולל של 1,200 מ"ר.

פרויקט ההרחבה, שנעשה ביוזמת ערים, ייקרא ״שדות״. מלבד שכונות המגורים, תוקם בסמוך לאזור התעשייה כנות, קריית תעסוקה על צירי התנועה הראשיים, בסמוך לנמל אשדוד. יוצעו בה שטחי תעסוקה ומסחר נגיש לחברות, לעסקים צומחים ומתפתחים וליזמים. הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה של משרדי האוצר, הבינוי והשיכון, הפנים ורמ״י. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל, מתוכם כ-1.5 מיליארד שקל לעבודות פיתוח תשתיות, באמצעות ערים, והיתרה למוסדות ציבור ותשתיות ותיקות ("ישן מול חדש").

הדמיה של התוכנית בבני עי''ש (חברת ערים / Viscape / אירית צרף נצניהו אדריכלות ובינוי ערים / build)הדמיה של התוכנית בבני עי''ש (חברת ערים / Viscape / אירית צרף נצניהו אדריכלות ובינוי ערים / build)

ראש המועצה בני עי״ש, אריה גרלה, אמר כי ״אנחנו מביאים את הבשורה בזמן הנכון ובעיקר במקום הנכון כאן בבני עי"ש, תוך השקעה אדירה בחיזוק תשתיות חברתיות בדגש על חינוך, קידום הבנייה והאכלוס של קריית התעסוקה, וחידוש היישוב הישן״. 

מנכ״ל ערים, עזרא ימין, הוסיף כי ״אנו מפתחים מאות יישובים ברחבי המדינה, עם זאת בני עי״ש היא פרויקט דגל ודוגמה להקמת עיר חדשה בלב אזור הביקושים, שתביא פתרונות דיור איכותיים למשפחות צעירות וחברות״.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלערים – חברה לפיתוח עירונירמ"יחכירהבני עי"שאריה גרלהעזרא ימיןמכרז חכירה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...