היזם שכבש את שכונת רמת הנשיא בבת ים

שכונת רמת הנשיא מסמלת אולי יותר מכל את תנופת ההתחדשות העירונית בבת ים. כמה מהפרויקטים הגדולים ביותר בשכונה, שאף נושקים זה לזה ויוצרים רצף טריטוריאלי חסר תקדים – נמצאים בידיה של חברת מצלאוי

שיתוף הכתבה
יוספטל, רובע אייליון (הדמייה: ויופוינט)יוספטל, רובע אייליון (הדמייה: ויופוינט)

את דיירי העיר בת ים לא תפתיע העובדה כי בשנת 2022 העיר מוצבה ראשונה במספר היתרי הבנייה שניתנו לפרויקטים של הריסה ובנייה מחדש. כשבוחנים את זהות היזמים הפועלים בעיר לצד הצהרותיהם של קברניטי העיר ויחסם להתחדשות עירונית, ובפרט לפינוי-בינוי, נראה שהמגמה הזאת לא הולכת לעצור ואף צפויה להתגבר.

מיזמי הפינוי-בינוי בבת ים זוכים לתמיכה גדולה מצד העירייה והעומד בראשה, צביקה ברוט, אשר הצהיר לא אחת כי יפעל לקדם פרויקטים גדולים הכוללים הריסה ובנייה מחדש בהיקף נרחב, הקמת מתחמי תעסוקה ומסחר חדשים ושדרוג מסיבי של פני המרחב הציבורי.

האזור שמסמל יותר מכל את העירוניות המתחדשת בבת ים הוא שכונת רמת הנשיא, אחת מהשכונות הוותיקות והמבוקשות ביותר למגורים בעיר. בשכונה זו בלבד, השוכנת בחלקה הדרומי-מזרחי של בת ים, עתידות להיבנות בשנים הקרובות אלפי דירות במסגרת התחדשות עירונית ולחולל בשנים הקרובות מהפיכה אורבנית בהיקף שספק אם נראה כמותו בישראל.

מגה איילון

אחד הפרויקטים היותר מדוברים בבת ים בשנים האחרונות הוא פרויקט "רובע איילון", המבוצע על ידי חברת מצלאוי בשיתוף עם חברת נצבא. זהו אחד ממיזמי הפינוי-בינוי הגדולים והמשמעותיים שהיו עד היום בישראל. על פי התכנון כיום, הפרויקט אשר ממוקם בסמיכות לתחנת הרכבת ולירידה לנתיבי איילון, יכלול הקמת כ-1,100 דירות חדשות על פני שישה מגדלים בני כ-40 קומות כל אחד, שטחי מסחר, מצב"רים וריאות ירוקות, שיעניקו לתושבי המקום סביבה אורבנית מחודשת לחלוטין.


יוספטל, רובע אייליון (הדמייה: ויופוינט)

במהלך יולי 2021 החלה החברה בבניית שלב א' של הפרויקט, תוך הריסת המבנים הישנים והתחלת החפירה ודיפון השטח. בשלב זה עתידות להבנות כ-576 יחידות דיור וכ-12 אלף מ"ר תעסוקה ומסחר המשתרעים על פני שלושה בניינים בני 43 קומות כל אחד. שלא במפתיע, לאור מיקומו, חלקו הראשון של הפרויקט זכה לביקוש רב ומרבית הדירות שהוצעו בו למכירה, כבר נרכשו. בין אלה, דירות מעוצבות בנות 5-2 חדרים, מיני-פנטהאוזים ופנטהאוזים, עם מרפסות מרווחות ונוף עוצר נשימה של כל גוש דן.

בשכונה שלנו

להבדיל מפרויקטים רגילים בנוף ההתחדשות העירונית, במסגרתם מחודשים מקבצי בינוי פרטניים, חברת מצלאוי זיהתה זה מכבר את נטייתה של עיריית בת ים לעודד בינוי ופיתוח של חלקים נרחבים כמקשה אחת. וכך, באופן נדיר יחסית – בטח בהתחשב בשוק הרווי והתחרותי של ההתחדשות העירונית – הצליחה חברת מצלאוי לקבוע דריסת רגל משמעותית בשכונה רמת הנשיא, באמצעות צירוף מספר פרויקטים סמוכים אחד לשני, לכדי רצף טריטוריאלי שמאפשר הלכה למעשה חידוש שכונה שלמה בלב אזור הביקוש בבת ים.

ערן מזור, מנכ"ל החברה, מסביר איך זה קרה: "החברה שלנו היא בעלת ניסיון בבניית פרויקטים רחבי היקף, כשהידע והניסיון מאפשרים לנו לגשת לפרויקטים מהסוג הזה בצורה יעילה ונכונה. התחלנו את הפעילות שלנו בשכונת רמת הנשיא בתחילת העשור הקודם, זכינו לאמון הדיירים בהגעה להסכמים מחייבים, ובחלק מהמקרים אף הגענו לשלבי תכנון מתקדמים.

"במקביל, בניינים אחרים בשכונה הבחינו בשביעות הרצון של הדיירים, והחלו לבחון ולקדם מול החברה פרויקטים של תמ"א ופינוי-בינוי. החברה מצדה ראתה בצירוף בניינים סמוכים יתרון מובהק שיסייע הן לדיירים והן לחברה. כך קרה שנוצר בלב רמת הנשיא מתחם שלם ורציף של עשרות בנייני מגורים, שאף שהם פרויקטים עצמאיים ונפרדים אחד מהשני, בכולם מצלאוי מקדמת התחדשות עירונית .

"מבחינת העירייה והדיירים, מדובר בדבר מבורך", מוסיף מזור.

"העובדה שיש יזם אחד שפועל לחידוש מתחם שלם ובו עשרות בנייני מגורים, הופכת את התהליך ליעיל הרבה יותר – הן מבחינת לוחות הזמנים, הן מבחינה תכנונית והן בכך שיש כתובת אחת וברורה לשיח עם תושבי השכונה".

התחדשות כוללנית

אותם פרויקטים נפרדים שמזור מדבר עליהם, הממוקמים בסמיכות רבה לפרויקט "רובע איילון", הם פרויקט סמטת הוורדים 1, 3, ו-5 ופרויקט משה סנה 4, 6, ו-8, אשר מקודמים שניהם במתווה של תמ"א 38/2 , וכן בניינים סמוכים נוספים המצויים בשלבי משא ומתן מתקדמים.

ברחוב סמטת הוורדים עתידה החברה להרוס שלושה מבנים ישנים בני 16 יחידות דיור כל אחד,ולבנות כ-150 יחידות דיור חדשות. הפרויקט מצוי כעת בשלבי תכנון מתקדמים, לאחר שהחברה נדרשה לבצע פעולות כירורגיות לשם הסרת הערות אזהרה ישנותו התאמת השטח לדרישות מחלקת ההנדסה, וכן השקיעה מאמצים רבים בתכנון ובהשאת התמורות לדיירים.

במשה סנה, המצוי גם הוא בסמיכות לפרויקט רובע איילון וסמטת הוורדים, עתידה החברה להרוס כ-120 יחידות דיור הבנויות על פני שלושה מבני רכבת ישנים, כשלצורך הבנייה ינוצלו זכויות מכוח התב"ע הקיימת על המקרקעין. בשלב זה, החברה מצויה בשיח מול הרשויות וגורמי התכנון, ומצויה בשלבים מתקדמים של איסוף חתימות הדיירים על הסכמי ההתקשרות עמה.

בעברה השני של העיר מקדמת מצלאוי פרויקטים רבים נוספים, בהם פרויקט ארלוזורוב 22, הרצל 28, פרויקט השקמה ופרויקט רחב היקף ברחוב רוטשילד, על קו ימה של בת ים, במסגרתו ייהרסו 12 בנייני מגורים ישנים וייבנו כ-560 יחידות דיור חדשות.


רוטשילד, בת ים (הדמייה:  UNStudio)

חברת מצלאוי , שהוקמה לפני 45 שנה ונסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב מאז 2007, מתמחה בתחום ההתחדשות העירונית, בדגש על פינוי-בינוי, והיא מהחברות הראשונות בישראל שהשלימו ואיכלסו פרויקטים גדולים מסוג זה.

"אנחנו מאמינים בבת ים וגאים לקחת חלק מרכזי בחידוש פניה של רמת הנשיא, שכונה שעתידה להיות אחד ממתחמי ההתחדשות המרשימים בישראל", מסכם מזור את יחסו לפעילות הענפה של החברה בבת ים

"אין לי ספק שבשנים הקרובות העיר הזו תשנה את פניה ותהפוך להיות המשכה הישיר של תל אביב, והמחירים יזנקו בהתאם".

לפרטים נוספים >


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ערן מזורפינוי בינוי מצלאוי חברה לבניין בע"מהתחדשות עירונית בבת יםשכונת רמת הנשיא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...