מי כופף את מי? תחודש בניית מחיר למשתכן בגליל ים בהרצליה

מצד אחד, שר האוצר כחלון מנע את החלטת העירייה על הקפאת הבנייה • מצד שני, זכה ראש העיר להתחייבות מרמ"י לשיפור התשתיות 

שיתוף הכתבה
השר משה כחלון השר משה כחלון

אחד מכופף את השני – והשני את השלישי: ימים ספורים לאחר הודעת עיריית הרצליה על הקפאת הבנייה בשכונת גליל ים בעיר (לכתבה המלאה לחצו כאן) הגיעו הבוקר שר האוצר, משה כחלון, ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, ומנהל רשות מקרקעי ישראל , עדיאל שמרון, לאתר מחיר למשתכן בגליל ים בהרצליה והודיעו חד משמעית: בניית הפרויקט נמשכת באופן מלא, בניגוד לפרסומים מהשבוע שעבר.

השלושה קיימו סיור באתר הבנייה על מנת לעקוב אחר קצב התקדמות בניית השכונה, שאמורה להתאכלס כבר בשנת 2021. בסיור הובהר כי בניית הפרויקט ממשיכה באופן מלא, בניגוד להודעת עיריית הרצליה, וכי אף נבחנו כמה דרכים לזרז את קצב הבנייה, שכבר נמצאת בעיצומה.

אומנם בהודעה זו 'כופף' שר האוצר את ראש העיר פדלון, וגרם לו לחזור בו מהודעתו הדרמטית מהשבוע שעבר (ד'), אך האחרון זכה גם להישג, בדמות התחייבות רמ"י למימון כל התשתיות הנדרשות במסגרת הפרויקט, כפי שנקבע בהסכם הגג בין הצדדים.
 
תחילתה של הפרשה בהודעת עיריית הרצליה על הקפאה מוחלטת של הבנייה בשכונת גליל ים, וזאת משום שהמדינה הקפיאה לטענתה את הסכם הגג שנחתם איתה מול רשות מקרקע ישראל (רמ"י) – הסכם אשר מתייחס גם לקידום הבנייה בגליל ים. בהודעה שיצאה היום לתקשורת, בעקבות הסיור בשכונה, נמסר כי הרשות ועיריית הרצליה יִישבו את המחלוקות הקיימות ביניהן במסגרת הסכם הגג בין המדינה לעירייה. בעקבות כך, רמ"י תעמוד בכל התחייבויות הסכם הגג, ועיריית הרצליה תמשיך להנפיק היתרים לבנייה. עוד הובהר במהלך הסיור כי בכל מקרה לא יהיה עיכוב כלשהו בבניית פרויקט מחיר למשתכן בעיר.
 
שר האוצר כחלון: "גליל ים הוא אחד הפרויקטים המפוארים של מחיר למשתכן . אני שמח שהבוקר נפתרו המחלוקות, שתוכניות הבנייה של מחיר למשתכן בהרצליה חזרו לדרך המלך ושהבנייה ממשיכה בקצב מואץ. טבעי שיהיו מעת לעת מחלוקות בין המדינה לעירייה, אך אסור שהזוגות הצעירים, שזכו בדירה במסגרת מחיר למשתכן, ישלמו את המחיר. הגעתי הבוקר כדי לראות את קצב התקדמות הפרויקט, ולוודא שאינו מתעכב אפילו בדקה. למען הסר ספק, רמ"י תעמוד בכל ההתחייבויות לטובת התשתיות לעיריית הרצליה. הקבלנים ממשיכים בכל הכוח, העירייה בימים הקרובים תשלים את ההיתרים והזוגות הצעירים ייכנסו לדירות שלהם בזמן, ואפילו לפני הזמן. אני מודה לראש העיר ולמנַהל רמ"י שפתרו את הנושא, ומצפה להגיע לכאן בפעם הבאה לקביעת מזוזה ולחנוכת השכונה".
 
ראש העיר פדלון: "אני שמח ששר האוצר התערב במחלוקת בינינו לבין רמ"י, ונתן את כל האישורים הדרושים לקידום פרויקט מחיר למשתכן . המחלוקת נפתרה. אנחנו ממשיכים לבנות למען דור העתיד, למען הזוגות הצעירים. נעשית עבודה נהדרת בשטח".
 
מנהל רמ"י, עדיאל שמרון: "פרויקט מחיר למשתכן בהרצליה, כמו עשרות הפרויקטים ברחבי הארץ, הוא עובדה מוגמרת. אנחנו נמשיך להגדיל את היצע יחידות הדיור וכמובן נממן את כל התשתיות הנדרשות, גם כאן בהרצליה, בשיתוף פעולה, ונעקוב אחרי ביצוע הקמת השכונות".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןמשה כחלון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...