מכפיל 7 ומגדלים של 25 קומות: הוותמ"ל תדון בתוכנית התחדשות עירונית לכ-1,000 דירות בקריית גת

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה תדון מחר בתוכנית בשכונת מבוא בנימין במתחם בן 55 דונם שבו 144 דירות קיימות. התוכנית כוללת כ-14 בניינים, בהם 4 מגדלים של 25 קומות. עוד ייבנו שטחי מסחר ומבני ציבור כולל בית ספר. קריית גת צפויה לשלש את אוכלוסייתה בתוך עשור

שיתוף הכתבה
קריית גת (שאטרסטוק) קריית גת (שאטרסטוק)

הוותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור) תדון מחר (יום ד') בתוכנית התחדשות עירונית לקריית גת בשכונת מבוא בנימין שבלב העיר, להקמתן של 993 דירות, במקום 144 דירות שקיימות שם היום, בכ-15 בניינים שנבנו בשנות החמישים והשישים. התוכנית מתפרסת על 55 דונם. השכונה גובלת בשדרות גת ממזרח, שדרת לכיש מדרום ורחבות יששכר וגד מצפון.

הדירות החדשות יחולקו בין רבי קומות עד 25 קומות ובנייה מרקמית של עד תשע קומות, בצפיפות של 50 יחידות דיור לדונם. הדירות החדשות ייבנו ב-14 בניינים: חמישה מבנים בני 10 קומות, שלושה מגדלים של 23-22 קומות, 4 מגדלים של 25 קומות, לא כולל קומה מסחרית, ושני מבנים עד שש קומות לאורך שדרות גת מעל קומת המסחר.

התוכנית כוללת נוסף על כך שטחי מסחר, שטחי ומבני ציבור, כולל שטחים ציבוריים פתוחים ורחובות חדשים. נציין כי שדרות לכיש מוגדרת בתוכנית מתאר בהכנה כציר תחבורה ציבורית. התוכנית תכלול גם דופן מסחרית בשדרות גת סמוך לתחבורה הציבורית.

לפחות 25% מהדירות יהיו קטנות

לפחות 15% מהדירות יהיו זעירות, לפחות 25% מהדירות יהיו קטנות, שטח דירה ממוצעת לא יעלה על 95 מ"ר, כל מבנה מגורים יכלול מועדון דיירים. אחד ממבני הציבור יהיה בית ספר שישמש גם כמבנה רב-שימושי לציבור לאחר שעות הפעילות. 

היזמים הם מגדלי גת ופנינת בנימין גת, שהם גם מגישי התוכנית לצד הוועדה המקומית קריית גת. עורך התוכנית הוא אדירכל אורן ברודנר. שכונת מבוא בנימין נמצאת ברובע אחד עם שכונות הנביאים והשופטים. על פי התוכנית ברובע זה יש עודף של 100 דונם של שטחים למבני ציבור.

תוכנית זו מצטרפת לתנופת ההתחדשות העירונית והבנייה בעיר, הכוללת את התוכנית הגדולה בכרמי גת, שרק לפני חודשיים אושרה בה על ידי הוותמ"ל תוכנית בת 6,000 יחידות דיור. בנוסף הוועדה המחוזית דרום  אישרה הקמת רובע חדש בן 8,00 יחידות רק בדצמבר האחרון. אוכלוסיית קריית גת צפויה לשלש את עצמה תוך עשור ורק בשלושת הרבעונים הראשונים של 2022 הנפיקה הוועדה המקומית היתרים ל-1,056 יח"ד. כיום מונה העיר יותר מ-64 אלף תושבים. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתותמ"לפינוי בינוי קריית גתבנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...