המועצה הארצית צפויה לאשר מחר את המתווה להארכת תמ"א 38

על פי ההצעה שתעלה, תמ"א 38 תוארך מעבר לאוקטובר הקרוב - רק בערים שיגישו לוועדה המחוזית תוכנית עירונית להחלפת תמ"א 38 עד לסוף פברואר 24. המדובר ברוב ערי מרכז הארץ, ובהן יוארך תוקפה של התמ"א עד לכניסת התוכנית המחליפה לתוקף

שיתוף הכתבה
יו"ר המועצה הארצית נתן אלנתן ופרויקט תמ"א 38 בראשון לציון (אקליפס מדיה, שאטרסטוק)יו"ר המועצה הארצית נתן אלנתן ופרויקט תמ"א 38 בראשון לציון (אקליפס מדיה, שאטרסטוק)

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה צפויה לדון מחר (ה') בהארכתה של תמ"א 38 , בערים שבהן תקודם תוכנית התחדשות המחליפה את תמ"א 38. זאת בהתאם למתווה שסוכם בין ראש מטה התכנון ויו"ר המועצה הארצית נתן אלנתן, ומנהל הרשות להתחדשות עירונית , אלעזר במברגר. אם לא תהיינה הפתעות – צפויה המועצה הארצית לאשר את המהלך.

נזכיר כי לפי המתווה, אותו חשף אלנתן לראשונה ב"פסגת ההתחדשות העירונית" שערך מרכז הנדל"ן בסוף חודש מרץ, הארכת תמ"א 38 מעבר לחודש אוקטובר הקרוב, תתקיים רק ברשויות מקומיות אשר בהן מקודמת תוכנית מחליפה לתמ"א 38, אשר תאפשר את המשך פעילות ההתחדשות העירונית גם ברמת המגרש והבניין הבודד, ולא רק במסגרת פינוי-בינוי.

על מנת שתמ"א 38 תוארך על הרשות המקומית להגיש תוכנית התחדשות עירונית להחלפת תמ"א 38 , אשר תיקלט בהצלחה בוועדה המחוזית עד לפברואר 24, כלומר בעוד עשרה חודשים מהיום. בכך צפויה המועצה הארצית להאריך את המועד האחרון הנוכחי להגשת התוכניות, שנקבע ל-1 במאי 23, כלומר בעוד שבועיים. ברשויות שיבצעו את המהלך האמור יוארך תוקפה של תמ"א 38 עד ליום כניסתה לתוקף של התוכנית המחליפה אותה, ושאת על מנת לייצר רציפות תכנונית.

חולון ותל אביב כמודל

בימים אלו מקודמות תוכניות "התחדשות בניינית" אשר צפויות לתפוס את מקומה של תמ"א 38 ב-18 ערים בסיוע הרשות להתחדשות עירונית . כמו כן מקדמות מספר רשויות באופן עצמאי תוכניות התחדשות שאמורות לתפוס את מקומה. לצד אלו ישנו גם מספר מועט של רשויות מקומיות, דוגמת נתניה, שהחליטו כי אין ברצונן לקדם תוכנית שכזו, ובהן צפוי תוקפה של תמ"א 38 לפקוע בחודש אוקטובר הקרוב כמתוכנן.

במספר מועט של רשויות כבר נכנסו התוכניות המחליפות לתמ"א 38 לתוקף. על אלה ניתן למנות את תוכנית ההתחדשות ח-619 לעיר חולון, שאושרה על ידי הוועדה המחוזית לפני כחצי שנה, ונחשבת לפורצת דרך ולמודל לתוכניות ההתחדשות שמקדמת כיום הרשות להתחדשות עירונית . גם תוכניות הרובעים של עיריית תל אביב הן תוכניות מסוג זה.

במהלך ארוע "פסגת ההתחדשות העירונית" שנערך לפני כשלושה שבועות אמר אלנתן כי "זה לא סוד שתמ"א 38 זה לא הפתרון הטוב ביותר לחיזוק בניינים. יש הרבה תוכניות חלופיות לתמ"א 38 שבקרוב אפשר יהיה להתחיל לפעול על פיהן, וגם הרשויות המקומיות התחילו לפעול. לא נאריך את התמ"א. עד יולי הקרוב הרשויות המקומיות צריכות להכריז שהן רוצות להאריך את התמ"א. רשות שרוצה להאריך צריכה להגיש לוועדה המחוזית תוכנית חלופית ותוכל לעשות זאת עד ה-28 לפברואר 2024. רשות שתעשה זאת, התמ"א תוארך בה עד מאי 2026, ורשות שלא תעשה זאת - התמ"א תופסק בה. בתוך עשרה חודשים צריך להגיש תוכנית, ואם לא התמ"א מתבטלת. מי שלא יגיש יצטרך לפעול לפי התוכניות האחרות שיש, כמו חלופת שקד".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות הממשלתית להתחדשות עירוניתהמועצה הארצית לתכנון ובנייהתמ"א 38נתן אלנתן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...