קנֵה קרקע בחולון ובנֵה בדימונה: רמ"י צפויה לשווק קרקעות באזורי ביקוש בצמוד למגרשים בפריפריה

לפי ההצעה שתעלה בישיבת מועצת מקרקעי ישראל הקרובה, על מנת להגדיל את היקף שיווקי הקרקעות למגורים באזורי הפריפריה אשר בהם הכדאיות גבולית, ישווקו אותם מגרשים יחד עם מגרשים במרכז הארץ שם הבנייה כדאית יותר מבחינה כלכלית, באותו המכרז ובחבילה אחת. עוד צפויה המועצה לדון בהקצאת 10% מכלל דירות מחיר מטרה לחיילי מילואים

שיתוף הכתבה
שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף (אלעד זגמן, ענבה, לע"מ)

הצעת החלטה מעניינת במיוחד צפויה לעלות בישיבת מועצת מקרקעי ישראל שתתכנס בעוד כשבועיים, ולפיה על מנת להגדיל את היקף שיווקי הקרקעות למגורים באזורי הפריפריה אשר בהם הכדאיות גבולית, ישווקו אותם מגרשים יחד עם מגרשים במרכז הארץ, שם הבנייה כדאית יותר מבחינה כלכלית, באותו המכרז ובחבילה אחת. 
על פי ההצעה, הדבר ייעשה במידה ומכרז הבנייה בפריפריה פורסם והסתיים בכישלון. כך, לצורך הדוגמה, מתחם שלא זכה להצעות בדימונה עשוי לצאת פעם נוספת לשיווק יחד עם מתחם בפתח תקווה, ומתחם שנחל כישלון בקריית שמונה יפורסם פעם נוספת בצמוד למתחם בהרצליה.

זוהי רק אחת מתוך שורה של החלטות שצפויות לעלות לדיון בישיבת מועצת מקרקעי ישראל בראשותו של שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, השנייה בסך הכל מאז הוקמה הממשלה, שתתכנס ב-12.6. עוד על הפרק תיקון מפת אזורי העדיפות הלאומית לטובת עידוד הבניה ביישובי הנגב והגליל. זה ייעשה על ידי אימוץ של מפת אזורי עדיפות לאומית שאושרה לאחרונה בממשלה בדגש על ערים כמו עכו, נוף הגליל, צפת, טבריה וירוחם, בהן יש לציין מתוכננים פרויקטים רבים לאוכלוסייה החרדית.

עוד אושר לאחרונה כלי משלים למפה, לפיו תושבי היישובים הכלולים בה יוכלו לממש הלוואה לדיור הניתנת למחוסר דיור ממשרד הבינוי והשיכון, וכי תינתן תוספת הלוואה לדיור בדרך של הלוואת מקום. הטבה זו מחזקת את הביקוש בערים הללו.

הקצאת קרקעות מוזלות לחיילי מילואים

עוד על סדר היום של המועצה, הנחות בהקצאת קרקעות לבניה צמודת קרקע לחיילי מילואים על ידי הגדלת תקרת ההנחה מ-75,000 שקל ל-100,000 שקל, וכן הקצאת 10% מ"מחיר מטרה" לחיילי מילואים. כך, כיוון שבין 25-30 אחוז מההגרלה מיועדים לבני מקום, יוכלו מילואימניקים בני המקום להגדיל עוד יותר את הסיכוי שלהם לזכות בהנחה של 500-600 אלף שקל.

בהמשך נכתב כי על סדר היום גם הקצאת מקרקעין עבור מבני ציבור לעיריית ירושלים בשכונת פסגת זאב, גוננים ובית צפאפא, וכן העברת סמכויות ממשרד החקלאות למשרד הנגב הגליל והחוסן הלאומי, גם סעיף זה הוא תוצאה של ההסכמים הקואליציוניים.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות מקרקעי ישראלמשרד הבינוי והשיכוןמועצת מקרקעי ישראלמחיר מטרהמכרזי רמ"ייצחק גולדקנופף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...