הכי בטוח כשנוח: הצצה לכמה ממ"דים שיעשו לכם טוב על הלב

עם דלת לא נוחה וחלון מוזר, רבים מאתנו השלימו עם היותו של הממ"ד החדר האפור והחנוק של הבית. אך לדברי שורה של מעצבי פנים ואדריכלים, זה ממש לא חייב להיות כך. בכמה צעדים פשוטים תוכלו גם אתם לשנות לגמרי את הממ"ד. "חשוב שההרגשה תהיה של חדר, לא של מחסן או אזור נידח וארעי שלא מטופל"

שיתוף הכתבה
עיצוב ממ"ד: סטודיו טולה, צילום: מאור מויאלעיצוב ממ"ד: סטודיו טולה, צילום: מאור מויאל

השבועות האחרונים הפכו את הממ"ד לחדר הכי חשוב בבית, כזה שגם יכול להציל חיים וגם מבלים בו לא מעט זמן מהיום, וחלק אף בוחרים לישון בו. אנו מדמיינים חלל אפרורי, במקרה הטוב החדר של אחד הילדים, עם דלת כבדה, שהייה שמלווה בתחושת מחנק ומילות מפתח כמו פיקוד העורף, תקנים, טופס 4 וכו'. אז מסתבר שאפשר גם אחרת. 

האדריכלית שירה מוסקל, מבעלות המשרד 'הלל אדריכלות ועיצוב פנים' ממליצה לרהט את הממ"ד בריהוט נמוך. זאת ועוד, מכיוון שמדובר בחדר קטן יחסית, מומלץ שלא להעמיס עליו ברהיטים ואביזרים לא הכרחיים כך הוא יהפוך למרווח ודינמי. במידה והחדר לא משמש בשגרה כחדר שינה מומלץ למקם מול דלת הממ"ד ספה מרופדת, רכה ונוחה. רבים עושים שימוש בחדר הממ"ד כחדר משחקים, סלון משני, פינת משפחה, או חדר אורחים.

אדריכל מושיק חדידה, צילום: עודד סמדר אדריכל מושיק חדידה, צילום: עודד סמדר
 

מירב צלמת - סבטה מרקובסקי ( באדיבות דלקוב2) מירב צלמת - סבטה מרקובסקי ( באדיבות דלקוב2)

"כדי לעדן את החלל, אפשר לחפות את הדלת בטפט בהתאם לקונספט של החדר, לתלות וילון רך שמגיע עד לרצפה, ולעדן את העיצוב עם חלל רך ונעים, כריות, ריפוד מעניין, אביזרים עם נוכחות וכו'", מסבירה מוסקל. 

עיצוב: פינדי עיצובים (באדיבות דלקוב). צילום: נדב פקט עיצוב: פינדי עיצובים (באדיבות דלקוב). צילום: נדב פקט

שירלי דן , בעלת משרד לאדריכלות, תכנון ועיצוב הבית, מסבירה: "ממ"ד בסופו של דבר הוא חדר לכל דבר. עיצוב וסטיילינג נכונים, הופכים אותו לחדר מפנק. אני מקפידה להתייחס אליו כמו ליתר חללי הבית, ועדיין לשמור על התקנות. לשלב בו פרקט, טפט, תאורה וצבע, ונגרות יפה, דלת נסתרת ורגילה לשימוש יומיומי, והופ אפשר לעשות שם הכל". עוד מסבירה דן כי "בדרך כלל אני נוטה למקם את הממ"ד במרתף ושם הוא הופך להיות חדר אורחים, חדר עבודה, ואפילו חדר ארונות, כל שימוש שעולה על הדעת".

תכנון ועיצוב: שירלי דן, צילום: שי אדם תכנון ועיצוב: שירלי דן, צילום: שי אדם

תכנון ועיצוב: שירלי דן, צילום: שי אדם תכנון ועיצוב: שירלי דן, צילום: שי אדם

עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצ'וק

מעצבת הפנים צביה קזיוף מסבירה ש"חשוב שההרגשה תהיה של חדר, לא של מחסן או אזור נידח וארעי שלא מטופל. חשוב לסדר את החדר, זו גם הזדמנות להיפטר מהבלגן אחת ולתמיד. במידה ויש ילדים בבית, עדיף להפוך את החדר למעין חדר ילדים, כי דווקא התפאורה יכולה מאוד להרגיע ולהשפיע על הילדים.

עיצוב: צביה קזיוף, צילום: אלעד גונןעיצוב: צביה קזיוף, צילום: אלעד גונן

עיצוב: מיטל צימבר, צילום: עידן גורעיצוב: מיטל צימבר, צילום: עידן גור

עיצוב: מיטל צימבר, צילום: עידן גורעיצוב: מיטל צימבר, צילום: עידן גור

"חשוב להכניס הרבה חום לחדר. זאת באמצעות כל מיני אביזרים שימנעו אקוסטיקה לא נעימה, כמו פריסת שטיח (אפילו שטיח בצורת דשא שמכניס את הטבע בדרך משעשעת),וילונות, מזרנים בצורת האות 'ר', כריות, פופים, וכן תלייה על הקירות תמונות של המשפחה ובכלל – אפשר לרכוש לוח שעם פשוט ועליו לשים תמונות משפחתיות מאירועים שמחים. אין מדובר בהשקעה כספית גדולה, אלא עיצוב שיספק תחושה של חום וביחד" אומרת קזיוף.

הלל אדריכלות, צילום: עודד סמדרהלל אדריכלות, צילום: עודד סמדר

"בממ"ד/מקלט ממוקם בד"כ גוף תאורה סטנדרטי, אפשר הלביש עליו אהיל מנייר אורז (לא יקר וקל ביותר) שנתפס על המנורה עצמה ותורם רבות לתחושת החמימות. חשוב למקם פינת קפה נחמדה עם צנצנות, עוגיות, כלים נעימים. צבעים שמחים יכולים לתרום רבות. צבעים אופטימיים, צבעי גלידה שיבואו לידי ביטוי באביזרים השונים כמו כריות, ופופים. הפריטים הבסיסיים כמו מזרנים שיהיו בצבעים סטנדרטיים לשימוש נוסף בחללים אחרים" מסכמת צימבר.

סטודיו טולה, צילום: מירב פלברגסטודיו טולה, צילום: מירב פלברג

סטודיו טולה, צילום: מאור מויאלסטודיו טולה, צילום: מאור מויאל

כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ממ"דעיצוב פניםמרחב מוגןאדריכליםצביה קזיוףחרבות ברזלשירה מוסקל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...