המועצה הארצית אישרה להפקדה את הקמת היישוב הקהילתי חנון בעוטף עזה

אחרי אישור הולנת"ע, אישרה גם המועצה הארצית את הקמת היישוב הקהילתי החדש במועצה האזורית שדות נגב, עם כ-500 משפחות דתיות וחילוניות שצפויות להתגורר בו. נתן אלנתן: "צעד חשוב לחיזוק ההתיישבות בחבל התקומה"

שיתוף הכתבה
הדיון במועצה הארצית לתכנון ולבנייה נפתח בדקת דומיה לזכרם של הנופלים (דוברות מינהל התכנון) הדיון במועצה הארצית לתכנון ולבנייה נפתח בדקת דומיה לזכרם של הנופלים (דוברות מינהל התכנון)

המועצה ארצית לתכנון ובנייה אישרה הבוקר (ג') את הפקדת התוכנית להקמת הישוב חנון במועצה האזורית שדות נגב. זאת לאחר שאושרה לפני שבועיים על ידי הוולנת"ע. ההצעה על הקמת היישוב, של שר השיכון בשיתוף רה"מ ומשרד הפנים, עברה בחודש פברואר האחרון בממשלה. הדיון הבוקר במועצה הארצית החל בדקת דומיה לזכר הנופלים באירועי 7 באוקטובר. 

מדובר ביישוב קהילתי המתכנן לאכלס כ-500 משפחות דתיות וחילוניות כחלק מביסוס ההתיישבות בחבל התקומה - השם החדש שהעניקה המדינה לחבל עוטף עזה. זאת כחלק מהמדיניות של הבאת משפחות צעירות לעוטף ושל הזרמת תקציבים לפיתוח העוטף והסביבה, ובמענה לביקוש לבנייה כפרית. 

ממינהל התכנון נמסר כי "המועצה, לאחר ששמעה את המוזמנים ואת לשכת התכנון המחוזית ולאחר שבחנה את השפעתו של היישוב על נתיבות ועל היישובים הכפריים במרחב, השתכנעה בחשיבות הקמת היישוב החדש נוכח מיקומו המוצע במרחב חבל התקומה".

עוד נמסר כי "מדובר בשלב ראשוני של תכנון מתארי מחוזי שיאפשר את קידום תכנונו העתידי של היישוב. במועצה מציינים כי אין בהחלטה זו כדי לתעדף הקמה של יישוב חדש על פני שיקום וחיזוק יישובים קיימים, כפריים ועירוניים כאחד. המועצה סבורה כי הקמתו של היישוב תצטרך להיבחן בעתיד כחלק מסל פתרונות שיוצע לשיקום האזור, בראייה מרחבית".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף: "אישור הפקדת התוכנית הינו צעד נוסף בחיזוק עוטף ישראל, בימים אלו אני עורך סיורים ביישובי קו העימות בצפון ובדרום, בהם עולה קול ברור על  הצורך בביטחון וקידום התיישבות בארץ. אישור ההפקדה היום נותן  מענה לכך ומקדם  את בניין הארץ. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול לתכנון, לבנייה, לפיתוח ולחיזוק ההתיישבות ביתר שאת, תוך שמירה על רציפות תפקודית למשק על כל מרכיביו".

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, נתן אלנתן, אמר כי "ההחלטה על הקמת יישוב חדש בחבל התקומה, מקבלת משנה תוקף בעת הזאת שבה מדינת ישראל מדברת על היום שאחרי המלחמה. הקמת היישוב הינה צעד חשוב לחיזוק ההתיישבות באזור, ותהווה כלי נוסף עבור מנהלת תקומה כחלק ממגוון הפתרונות הנבחנים בימים אלה לאזור".

מנכ"ל מינהל התכנון , רפי אלמליח: "מינהל התכנון פועל כתף אל כתף עם מינהלת התקומה כדי לתת מענה לפתרונות שייתנו מענה לכלל האוכלוסייה ובדגש על קהילות חבל התקומה, תוך הבנת הצרכים מהשטח. הקמת היישוב חנון כיישוב קהילתי חזק תהיה חלק משיקום חבל התקומה, תוך הזדמנות של הסתכלות חדשה על המרחב, וחשיבה תכנונית חדשה. זהו רק חלק מסל הפתרונות שאנו מגבשים לשיקום האזור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה הארצית לתכנון ובנייהעוטף עזהיצחק גולדקנופףחנוןנתן אלנתןחבל התקומה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...