למרות ההתרסקות: יגאל דמרי מגדיל את אחזקותיו בחנן מור לכ-5%

אחרי שבנק לאומי הגיש בקשות לכינוס נכסים בכמה פרויקטים של חנן מור והמניה שלו התרסקה ביותר מ-40% מתחילת השבוע, בעלי ומנכ"ל י.ח דמרי רוכש 60 אלף מניות של מור בשער של 295.15 אג' למניה

שיתוף הכתבה
חנן מור (אייל טואג)חנן מור (אייל טואג)

למרות שהמניה של חנן מור התרסקה ביותר מ-40% מתחילת השבוע וביותר מ-80% מתחילת השנה, בעקבות בקשות מצד בנק לאומי לכינוס נכסים נגד חברות בת של הקבוצה, נוקט היום (ד') יגאל דמרי, בעלי ומנכ"ל י.ח דמרי, בצעד מפתיע ורוכש 60,000 מניות של מור בשער 295.15 אג' למניה. כך הופך דמרי לבעל עניין בחנן מור, עם 5.01% מההון ו-5.07% בדילול מלא.

התרסקות המניה של מור הגיעה בעקבות סדרת בקשות של בנק לאומי בתחילת השבוע לכינוס נכסים של קבוצת מור בכמה פרויקטים, שהמשמעותית שבהן היא בקשת בנק לאומי לכנס את הקונסורציום שהעמיד לחנן מור את האשראי ברכישת הקרקע בשדה דב, בראשות בנק דיסקונט.

בנוסף הוגשו שתי בקשות נוספות: בקשה לכינוס נכסים של חברה בת המחזיקה בקרקע ברמת אפעל ברמת גן ובקשה לכינוס נכסים של חברה נוספת שמחזיקה בין היתר בקרקעות במבואות הדרומיים של חיפה, שרכישתן מומנה ע"י לאומי ומספר גופים נוספים.

יגאל דמרי (רועי טפר)יגאל דמרי (רועי טפר)

על פי הבקשה של לאומי, האריך מור את המועד לפירעון שלוש פעמים כדי למכור את הקרקעות בחיפה וברמת גן. העסקה ברמת גן הוארכה בעקבות בקשותו של הקונה, חברת  עמרם אברהם , לדחות את העסקה בעקבות המלחמה. למימון רכישת הקרקע בשדה דב נטל מור אשראי בהיקף של כ-1.3 מיליארד שקל. הוא רכש את הקרקע בכ-1.5 מיליארד שקל, ולצורך כך נטל את ההלוואה שהעמיד הקונסורציום בהובלת בנק דיסקונט ושאליו צורפו לאומי, הפניקס ומיטב. בעקבות העלאות הריבית במשק, ההערכות הן שהחברה תתקשה לעמוד בהתחייבויותיה.

דמרי טרם הגיב לידיעה, אך ההערכות בשוק ההון הן שמדובר בסכומים קטנים עבור דמרי, וערך המניה תלוי בהסדר שאליו יגיע מור עם לאומי והנושים האחרים, אם בכלל. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:י.ח דמרישדה דביגאל דמריכינוס נכסיםחנן מור
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...