האוצר מקדם: הארכת תקופת הפטור ממס למשפרי דיור המחזיקים בשתי דירות במקביל

כיום על משפרי דיור למכור את דירתם הישנה, לא יאוחר מ-18 חודשים מיום שרכשו את דירתם החדשה, על מנת שזו תיחשב לדירה יחידה המזכה בפטור ממס שבח. על פי הצעת החוק, עבור מי שסוף תקופת הפטור שלו חלה בשלושת החודשים שלאחר ה-7.10, זו תידחה אוטומטית ל-7.4.24

שיתוף הכתבה
מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' (אביחי סוחר)מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' (אביחי סוחר)

משרד האוצר פרסם השבוע תזכיר חוק להערות הציבור הכולל את הארכת התקופה שבה עשויים משפרי דיור אשר רוכשים את דירתם החדשה בטרם מכרו את הישנה, להחזיק בשתי דירות במקביל מבלי שייחשבו כמשקיעים לצורך מס. על פי ההצעה, צפויים מי שמצויים במצב זה ליהנות מהארכת התקופה, העומדת כיום על 18 חודשים, בפרק זמן נוסף של 3 עד 6 חודשים. החוק עתיד לעבור בכנסת בשבוע הבא.

כיום נהנים מוכרי דירת מגורים יחידה-מזכה מפטור ממס שבח בעת המכירה לפי חוקי מיסוי מקרקעין , עבור דירה בשווי עד 4.68 מיליון שקל אשר הייתה בבעלותם לפחות 18 חודשים לפני המכירה, זכאים לפטור ממס שבח.

הארכת תקופת הפטור מוצעת כחלק מהצעה רחבה יותר, להאריך מועדים ולדחות תקופות לביצוע פעולות הקבועים בחקיקת המס. מטרת החוק המוצע היא הארכת תוקפן של תקופות קצובות בזמן שנקבעו בדיני המס להליכים שונים בעקבות מלחמת חרבות ברזל, משום שיכולותיהם של הנישומים ושל רשות המיסים לנהל את אותם הליכים בתקופה זו מוגבלות מאד.

בתזכיר החוק החדש נקבע, כי מי שצריך למכור את דירתו הקיימת במהלך תקופת המלחמה - המוגדרת בתזכיר מיום 7.10.2023 ועד ליום 7.1.2024 - או לאחריה, תסתיים תקופת ההקלה במועדים להלן, לפי המאוחר: ב-7.4.2024 או שלושה חודשים לאחר המועד שבו אמורה הייתה להסתיים תקופת ההקלה.

כך למשל, מי שעבורו התקופה לפי הוראת החוק היתה אמורה להסתיים ב-8 באוקטובר 2023, כך שיום אחד מתוכה חל בתקופה הקובעת, יעמדו לרשותו שלושה חודשים נוספים מה-7 בינואר והוא יוכל למכור אותה עד ה-7 באפריל.

לעומת זאת, מי שעבורו התקופה לפי הוראות החוק היתה אמורה להסתיים ב-1 במרץ 2024 כך שהתקופה הקובעת במלואה חלה בתוכה, יעמדו לרשותו שלושה חודשים נוספים מיום זה, קרי עד ה-1 ביוני 2024.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד האוצרמס שבחמשפרי דיוררשות המסיםחרבות ברזל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...