הותמ"ל מקדמת 3,500 דירות חדשות בהרצליה ובנתיבות

הותמ"ל הפקידה תוכנית קריית שחקים בהרצליה ואישרה את תוכנית רמות מאיר בנתיבות • תכנון קריית שחקים כולל פרק רחב היקף הנוגע לתחבורה הציבורית

שיתוף הכתבה
הדמיית קריית שחקים בהרצליהםהדמיית קריית שחקים בהרצליהם

דחיפה משמעותית מצד הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) לשתי תוכניות חשובות בהרצליה ובנתיבות: הוועדה החליטה בשבוע שעבר על הפקדת תוכנית "קריית שחקים" בהרצליה, וכן על אישור תוכנית "רמות מאיר" בנתיבות. 

תוכנית "קריית שחקים" קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל , והיא משתלבת במרקם הבנוי של העיר. שטח התוכנית הינו 180 דונם, והיא ממוקמת מצפון למחלף שבעת הכוכבים, בסמיכות לתחנת הרכבת של הרצליה ולשני פארקים עירוניים - פארק גליל ים ופארק הרצליה. 

התוכנית כוללת 1,650 יחידות דיור שייבנו ב-7 מגדלים בני 60-22 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, 330 יהיו דירות קטנות, וכן נשקלת האפשרות להקמת 500 יחידות לדיור מיוחד. נוסף על כך כוללת התוכנית 200 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר, 12 דונם עבור שטח ציבורי פתוח, 6 דונם עבור הקמת בתי ספר יסודיים לצורכי השכונה ושטח של 6,600 מ"ר להקמת מעונות יום וגני ילדים.  

על רקע דוח מבקר המדינה בנושא התחבורה הציבורית, שפורסם בשבוע שעבר ומתח בין היתר ביקורת על דרכי התכנון של שכונות בישראל בהקשר זה (לכתבה מפורטת על הדוח לחצו כאן), מעניין לראות שתוכנית "קריית שחקים" כוללת פרק נרחב המוקדש להיבט התחבורתי. התוכנית נמצאת בסמיכות למוקדי תחבורה חשובים: נתיבי איילון, תחנת הרכבת הקיימת וקווי "מהיר לעיר". בשל מקומה הייחודי היא כוללת הצעה להקמת מרכז תחבורה מטרופוליני המשלב בין כל סוגי התחבורה הציבורית בטרמינל אחד - רכבת כבדה, קו מטרו תת-קרקעי, מערך "מהיר לעיר", מסוף אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים וכן מערך חנייה ציבורית תת-קרקעית ענפה. בשל ההישענות על רמת השירות הגבוהה של מערכי התחבורה הציבורית, הוטמע בתוכנית צמצום של תקן החניה הפרטית, זאת במסגרת עידוד הפחתת התלות ברכב הפרטי. 

עוד ניתן דגש במתחם ביצירת מרחב ציבורי איכותי, אשר בא לידי ביטוי באמצעות הפרדה מוחלטת בין הולכי רגל ורוכבי אופניים במפלס הרחוב לבין תנועת כלי רכב ממונעים, כך שלא תהיה כל תנועת רכבים במפלס הרחוב - ואלה ייכנסו למתחם באמצעות מערכת דרכים תת-קרקעית בלבד. מפלס הרחוב כולל מפגש בין שני רחובות מרכזיים - האחד עירוני, בעל רצף של פעילויות מסחר ובילוי לאורך כל הרחוב, והשני בעל מאפיינים של פארק ובו שבילי אופניים המקשרים לציר ירוק מטרופוליני של פארקים מצפון ומדרום לשכונה, לשבילי הולכי רגל ולמוקדי מסחר. התוכנית נערכה ע"י חברת סיטיטק, ובאמצעות משה צור אדריכלים .

במקביל להפקדת תוכנית "קריית שחקים" החליטה הוועדה לאשר את תוכנית "רמות מאיר" בנתיבות. שטח התוכנית הינו 591 דונם, והיא ממוקמת לאורך רחוב "11 הנקודות", המשמש כניסה ראשית לעיר מכיוון כביש 25. התוכנית כוללת 2,000 יחידות דיור שייבנו בבניינים של 10-7 קומות, בצמודי קרקע וכן במגדל מגורים בכניסה לעיר, כחלק מהמע"ר (מרכז עסקים ראשי) המתוכנן במקום. הדירות שייבנו במתחם יכללו גם דירות קטנות, דירות להשכרה ויחידות לדיור מוגן, אשר ייתנו מענה לאוכלוסיות שונות ובהם זוגות צעירים והגיל השלישי.

כמו כן, התוכנית כוללת 147 אלף מ"ר עבור שטחי ציבור, 10,000 מ"ר עבור שטחי מסחר ו-145 דונם של שטחים ציבוריים פתוחים, ביניהם פארק ארכיאולוגי לתל בוהו, וטיילת לאורך נחל בוהו. נוסף על כך, התוכנית מאפשרת הקמת 250 חדרי מלון, בשני מוקדים: בסמוך ל"פארק נחל בוהו" המפותח בימים אלה על ידי עיריית נתיבות וקק"ל, ובסמוך ל"מתחם הבאבא סאלי", שאותו פוקדים עשרות אלפי מבקרים בשנה. 

ממנהל התכנון, שתחתיו פועלת הותמ"ל, נמסר כי תוכנית "רמות מאיר" אושרה בתוך שמונה חודשים, וכי מדובר בתוכנית השלישית אשר אושרה בותמ"ל בעיר נתיבות. עם אישורה של תוכנית רביעית לעיר, הצפוי להתקבל בחודש הקרוב, תשלים נתיבות תכנון מפורט בכל חלקה המערבי, וזאת בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר המקודמת לעיר. התוכנית קודמה על ידי הרשות המקומית ותוכננה על ידי משרד גוטמן-אסיף אדריכלים.

יו"ר הותמ"ל וסגן הממונה על התקציבים, אריאל יוצר: "התכנון בקריית שחקים שם את המשתמשים בתחבורה הציבורית בעדיפות ראשונה, ומנגיש עבורם את מגוון עורקי התחבורה העתידיים במקום אחד. זו תוכנית שתהווה פריצת דרך בתחום התחבורה הפרטית והציבורית במטרופולין תל אביב, המנצלת באופן מרבי את הקצאת השטח בלב העיר הרצליה וצפויה לסייע לעיר בהתבססותה כאלטרנטיבה איכותית למגורים ותעסוקה. בנתיבות הוועדה השלימה את רצף התוכניות שלוקחות חלק בתנופת הבינוי שהעיר חווה, ומציעה פיתוח איכותי למגורים במרחב הדרום".

מנהל אגף בכיר לתכנון ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, בירך על החלטת ההפקדה של תוכנית "קריית שחקים" בהרצליה, וציין כי "תוכנית זו היא חלק ממערך נרחב של פעולות תכנון ופיתוח שמבצעת הרשות בלב אזור הביקוש במדינת ישראל, דבר שיאפשר אכלוס יחידות דיור ופיתוח תשתיות נרחב למען יצירת שכונה איכותית שתיהנה מיעילות תחבורתית".

מתכננת מרחב עסקי תל אביב ומגישת התוכנית, גילי טסלר, התייחסה לחשיבותם של מתחמים מעורבי שימושים בתוכנית "קריית שחקים": "בעיקר בשל העובדה שמוצע בתוכנית מרכז תחבורתי, נוצרת ההזדמנות להעצמת זכויות מגורים ותעסוקה ושילובם בקריה אחת. התוכנית נמצאת באחת הכניסות המשמעותיות לעיר ולמחוז תל אביב".

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את  אפליקציית מרכז הנדל"ן
אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית הרצליהעיריית נתיבותגילי טסלררשות מקרקעי ישראלמבקר המדינהקריית שחקיםאריאל יוצררפי אלמליח
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...