חנן מור: לא נעמוד בהתחייבויות הרבעוניות על הקרקע בשדה דב

על פי הודעת החברה אין ביכולתה לשלם את התשלום הרבעוני של כ-28 מיליון שקל במסגרת הסכם המימון עבור הקרקע בשדה דב, שעליו חתמה חנן מור דרך חברת הבת שלה. במקביל, התקבלו שתי בקשות לתביעה ייצוגית נגד החברה מטעם המחזיקים במניות ואגרות חוב שלה

שיתוף הכתבה
חנן מור (אייל טואג, סטודיו 84)חנן מור (אייל טואג, סטודיו 84)

חנן מור לא תעמוד בתשלום הרבעוני להסכם המימון עבור הקרקע בשדה דב שעליו חתמה דרך חברת הבת ק.מ מדף 5. על פי הודעת חנן מור היום (א') לבורסה, אין ביכולת החברה לשלם את התשלום הרבעוני בסכום של כ-28 מיליון שקל, שהיה אמור להיות משולם עד סוף החודש. החברה מבהירה כי נוכח אי ביצוע התשלום על ידה במועד הנדרש, הגופים המממנים רשאים להפעיל את זכותם להעמדת יתרת החוב לפירעון מיידי.

עם זאת, הגופים המממנים לא חיכו להודעת חנן מור. בסוף השבוע שעבר שלח בנק לאומי לחנן מור מכתב התראה לפני נקיטת הליכים בגין חובות של 18.5 מיליון שקל, לאור העובדה כי החברה לא עמדה בהוראות המתווה שנחתם בספטמבר, וטענה לכשלים ומצגי שווא בנוגע לחברות הבת של הקבוצה. גם דיסקונט טען בשבוע שעבר שיש עילה לפירעון חובות מיידיים של 315 מיליון שקל שח חברות הבת, לא כולל הקרקע בשדה דב.

בסוף 2021 רכשה חנן מור קרקע בשדה דב בעסקה של 1.5 מיליארד שקל, שלמימונה נטלה הלוואה של 1.3 מיליארד שקל מהבנקים לאומי ודיסקונט בריבית פריים פלוס 1%, שאותה נדרשה לפרוע עד לסוף 2024.

עוד בקשה לתביעה ייצוגית נגד חנן מור 

בתוך כך, חנן מור מעדכנת כי התקבלה בחברה בקשה נוספת לאישור תובענה כייצוגית, נגד החברה וכגד הדירקטורים המכהנים בה (לרבות יו"ר הדירקטוריון, מנכ"ל החברה ובעלי השליטה בה) וכן נגד משרד רואה החשבון המבקר של החברה. המבקש הוא מחזיק באיגרות חוב שלפיו אלו שהוא מבקש לתבוע לא עמדו, בין היתר, בהוראות הגילוי הנדרשות מכוח הוראות חוק והתקנות בנוגע להלוואה שקיבלה חברה בת של חנן מור.   

מי שמבקש לתבוע, עושה זאת בשם מי שרכשו אג"ח מסדרה יג' של החברה החל מיום 30 באפריל 2023, והחזיקו בו ביום 5 בנובמבר 2023.  לטענת המבקש, הנזק למחזיק אג"ח מסדרה זו הוא בטווח שבין 32.27 אג' ל-35.97 אג' לכל ערך נקוב של אג"ח. 

בקשה זו מצטרפת לבקשה נוספת לתביעה ייצוגית מהשבוע שעבר בטענה זהה נגד החברה, בעלי התפקידם בה ומשרד רואה החשבון, מטעם בעל מניות בחברה, בשם מי שרכשו את מניות החברה החל מיום 30 באפריל 2023, והחזיקו בהן ביום 5 בנובמבר.לטענת המבקש, הנזק למחזיק מניה שנכלל בקבוצה עומד על סך 371.87 אג' למניה. 

חנן מור מסרה כי היא בוחנת את הטענות המפורטות בבקשה והיא תפעל להגשת תגובה לבקשה בהתאם להוראות הדין. 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שדה דבחנן מורק.מ. מדף 5
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...